Keresés
Találatok száma: 1562023.09.27. 12:09
A nagy nemzetközi rendezvények – mint amilyen a Rally Hungary – különböző környezeti hatásokkal járnak, amelyeket fel kell ismerni, és aktívan dolgozni a csökkentésükön. Erre törekszik a hazai ERC-futam, a Rally Hungary szervezőbizottsága.2021.11.21. 15:44
2020.12.01. 10:35
kezdődött volna, hogy fizessünk be 1000 Euro-t, az illetékeseken pedig nem azt láttuk, hogy lenne értelme fizetni akár egy fillért is. Többen is azt mondták, hogy ott a helyszínen, azonnal le kellett volna adnunk a menetlevelünket, de nem tüntettünk, sokba volt az ERC futam, igyekeztünk élvezni belőle inkább azt, amit lehet. Szombaton és vasárnap azért akartunk versenyezni, hogy jó részeredményeket tudjunk felmutatni a verseny végére. A pályabejáráson csak a szabályok adta lehetőségeket használtuk ki, pedig én mindössze öt kilométerre lakom az egyik szakasztól, ám még csak véletlenül sem mentem ... . Mindössze egyetlen centivel kellett volna csak több helyet hagynom egy betonelemnél, de sajnos hozzáértünk, eltört az egyik felnink, ami leütötte a lengéscsillapítóról a tartályt. Ez a hajszálnyi tévedés a szombati napunkat pecsételte meg. Ahhoz, hogy tudjuk folytatni a versenyzést a Korda Racing segítségét kellett igénybe vennünk, alkatrészt adtak nekünk a javításhoz, amiért óriási köszönettel tartozunk Korda Eriknek. A gátlóproblémák miatt jókora hátrányban futottunk neki a többiekhez képest, a nekünk már teljesen sötétben megrendezett második körnek. Ezt az ERC élmezőnye még nagyjából világosban ... abszolválta. Vasárnap reggelre valóban sikerült átlendülnünk minden rosszon, tét nélkül, fantasztikus eredménnyel kezdtük a napot. Az ERC mezőnyében abszolút második időt autóztunk Erdőbényén. A következő szakasz rajtjában biztonsági okokra hivatkozva kérvényeztük a két percre történő rajtolást az előttünk indulókhoz képest. Előttünk egy kétkerék meghajtású Abarth indult és már az előző, rövidebb pályán is majdnem utolértük. Nem hagyták jóvá a kérésünket. A saját időnkben rajtoltunk és hamar beigazolódott, amitől tartottunk. Utolértük az Abarth-ot és amikor kb. 100 méterre jártunk tőle, akkor váratlanul Csomós Mixi és Nagy Attila számára egy igazi hullámvasút lett a II. Rally Hungary. A nyíregyházi ERC futamról Csomós Mixi számolt be.2019.08.23. 18:47
A várt eredménytől egy hajszálnyit elmaradtak, de így sincs miért szégyenkezniük, hiszen a kőkemény európai mezőnyben a lehetőségeikhez képest szépen helyt álltak.A Cesky Krumlov Rallye-n három győzelmet is szereztetek pár hónappal korábban. Mi volt a terv a Barum Rallye-ra?Zlin környékén nem vártunk győzelmeket magunktól, mert ezúttal az ERC mezőnyébe neveztünk, ahol európai szinten is igen magasan jegyzett versenyzőkkel kerültünk egy géposztályba, akik egész szezont versenyeznek ERC-ben és WRC-ben is. Ettől függetlenül szerettünk volna bekerülni a legjobb ötbe mindkét kategóriánkban Csomós Mixi és Nagy Attila idén már másodjára tette tiszteletét Csehországban, de ezúttal az ERC versenyzőivel akasztották össze a srácok a bajszukat.2018.08.07. 08:17
menjünk lassabban, ha célba akarunk érni. Ezen kívül volt még hét darab lassú defektünk, de olyan szerencsénk volt, hogy mindig eljutottunk a szervizparkig és csak ott kellett kicserélni a gumikat. Bár a sok kanyar és a meleg miatt így is hamar elfogytak a gumik, ezért ezeket így is úgy is lecseréltük volna. Egyébként külön köszönet Mezey Tominak a gumis háttér biztosításáért.Életetek első ERC futamán vagytok túl, amin kategória második helyet értetek el. Mi lesz a folytatás? Mitropa színesítve egy-egy ERC-vel esetleg?- Ahogy szokták mondani evés közben jön meg az étvágy. Ezen a sikeren felbuzdulva ... szeretnénk még egy ERC futamon rajthoz állni, de még nem tudjuk, hogy melyik lehet az. Ezt még le kell egyeztetni a partnereinkkel, és a családommal is. Ezúton szeretném megköszönni a partnereinknek, hogy eljuthattam egy ERC futamra, ami már régi vágyam volt. Szeretném megköszönni a támogatást a szurkolóinknak, a barátainknak azt a rengeteg üzenetet, amit küldtek nekünk a verseny alatt és a verseny után. Amire időm sem volt válaszolni (bocsi mindenkinek), mert folyamatosan rohanunk valahová. És külön köszönöm a feleségemnek, hogy több, mint egy hétig egyedül küzdött az elemekkel (három ... gyerek és egy border colie), és ezáltal lehetővé tette, hogy elindulhassak egy ERC futamon.Köszönjük Partnereink segítségét! Mihidra.hu, ML-Log, Liza Snack, P.O.P Sales, Phobextools, Decran Kft., Rodex Kft., K+L Euro Truck Rent Kft., Euro Trucking Plusz Kft., Volvid Zrt, Black Point Kft, NR-Szoftver Kft, Vidia Csavarszaküzlet, Kelet Metál Kft., Dankó Trans Bau Kft., Épgép-Komplex Kft., Simon Zoltán E.V., AG Ing Kft, Inker Bt., Pedro 2006 Bt, Ali Transport Kft., Web Factory, Hajnal és Kriszt, Székely Transz Kft. Fotó: Alessandro Zini- Hajósi Miklós - Interjú Juhász Csaba rallyversenyzővel a hétvégi Olasz ERC futam után.2016.07.05. 18:57
Június 23-25. között került megrendezésre az idei év leghosszabb ERC futama a belgiumi Kenotek Ypres Rally, amin több magyar induló, köztük a Német László - Szegő János páros is részt vett.2016.05.02. 08:46
Az ír és a belga ERC futam között egy Mitropa Kupa futammal próbálja formában tartani magát a Ritmus Ase párosa, Várkonyi Szabolcs és Csányi Botond, méghozzá ismerős terepen, az Opatija Rallye-n a május 6-7.-i hét végén, ismét a Peugeot 208 R2-vel.2016.03.16. 10:42
Nagyon nehéz versenyen van túl a Ritmus Ase csapata a Peugeot 208 R2-vel, akik az ERC nyitófordulóján vettek részt a Kanári Szigeteken. Az ERC 2WD 7. helye sikeredett most, ennél jobb eredményre számítottak, de ez van, most erre tellett.2015.07.06. 10:48
utolsó gyorsot már nagyon megtiszteltük, csak végig akartunk rajta evickélni, főleg, hogy a rajt után pár kanyarral a szemünk láttára borult fel a Peugeot gyári versenyzője. Ezt az óvatosságot végül megbántam, mert ott bejött elénk egy belga páros. Sajnos, minden más jó szervezési dolog mellett, hiányoltam a szervizparkokba érve az aktuális állásról való tájékoztatást, így nem tudtuk, hogy mennyivel vannak előttünk, illetve mögöttünk, ha tudom, nem óvatoskodok annyira a végén.Összegezve ezt az ERC futamot, miként is sikerült, és hogy éreztétek magatokat?- Összességében elégedett vagyok a YPRES RALLY 2015. Június 25-27. Belgium.Várkonyi Szabolcsot kérdezem a verseny után.Az "AK Delta Sport" színeiben vettetek részt ezen ERC futamon.254 versenykilométer várt rátok, 17 gyorsasági szakasz, amit 7 különböző pályát teljesítettetek.2015.04.15. 22:43
Egy keserédes Ír ERC futam után vagy navigátoroddal, Dáviddal. Mi is történt tulajdon képen?- Nem úgy sikerült a verseny, ahogy szerettük volna Berendi Dávid navigátorommal. Az első körben az előző napi esőtől saras, vizes pályákon nagyon lassan kezdtünk, az ugratókat is csak tapogattuk, egyszóval szörnyen sikerült. A második körre jelentősen tudtunk a felszáradó pályán gyorsulni, azonban egy egyenesben lévő útegyenetlenség 6.-ban megdobta a kocsi hátulját, le az útról, ahol eltaláltunk valami, ami eltörte a felnit és elgörbítette a hátsó hidat. Másnapra kihézagolták a fiúk, a technikai Interjú Várkonyi Szabolcs Rallyversenyzővel az Írországi ERC futam után az Opatija Mitropa Rally futam előtt.2014.10.31. 11:22
Az elmúlt hétvégén az I. Mannol Pilisvörösvár rallye-n élesben teszteltünk az év utolsó ERC futamára a Korzika rallyra!2014.02.02. 15:13
A Liepäja-ralit Esapekka Lappi-Janne Ferm páros teljesítette a leggyorsabban a Skoda Fabia S2000-el. Vaszilij Grijazsin és Dimitrij Csumak lett a második 34.7 másodperccel lemaradva, míg a harmadik helyen a Craig Breen-Scott Martin páros ért célba. Az ő hátrányuk sem volt tetemes,mindösszesen 1:36.8 másodpercet zsebeltek be a 246 kilométeren.A Finn versenyző még sok szép eredményt fog elérni az bizonyos !Eléggé változatos futamon van túl az ERC mezőnye ,ugyanis az 58 nevezőből csak 38 célbaérkezőnek volt szerencséje ! A magyarok közül csak Klausz Kristóféknak sikerült a célbaérkezés ... . Hadikék a 11. szakaszon estek ki motorprobléma miatt , előtte Csucsuék búcsúztak akiknek lesodródva az útról a kerekük törött ki. Egyszóval ismét egy nehéz verseny rengeteg technikai probléma de akik célbaértek azok legalább fellélegezhetnek , hiszen egy nehéz körülmények között megrendezett versenyt fejeztek be.A soron következő 3. ERC romániai futam biztosan elmarad ,tehát legközelebb Márciusban a Görög murván mérik össze tudásukat a csapatok ! A verseny nem hivatalos végeredménye:1. Lappi E. - Ferm J.Škoda Fabia S2000 2:13:11.52 A 23 esztendős Finn pilóta nyerte az idei második ERC futamot !2014.01.28. 22:48
2014.01.06. 13:19
hiszen Bessenyey Zoltán és Nyirfás „Yulianna” az első napon technikai hiba miatt búcsúzni kényszerült, azonban a második napi bónuszpontokért újra harcba szálltak. Bessenyey Zoltán: Érdekes érzés, nem vagyok szomorú. Persze nagyon jó lehetett volna ez a hétvége, hiszen volt esélyünk a győzelemre, és úgy indítani egy szezont bizonyára nagyon kellemes, azonban annak örülök, hogy 2014-ben azonnal az első futamon bizonyítottuk, hogy nem véletlenül voltunk mi az Európa Bajnokok tavaly. A történet alapjához hozzá tartozik, hogy új gumiszabály lépett életbe az ERC-n, azaz csak egyen ... gumival lehetett indulni, ahogyan van ez a nagy autóknál már 2013 közepe óta. Azaz lehetett volna, hiszen a későbbi 2WD győztes és pár kisebb osztrák pilóta miatt, a hazai verseny felügyelői, péntek este hoztak egy döntést, hogy a régi abroncsok is jók ezen a futamon. Ez egy ember kivételével mindenkinek rossz volt, hiszen senki nem hozott már régi gumit, miután az ERC szabályok mást mondtak. Ennek szellemében hatalmas harc és relatív rossz hangulat uralkodott a szervizparkban, hiszen a vizes felületre így újra lehetett használni az intermédia abroncsokat. Mi, akik betartottuk a szabályokat, csak az Eurosol – Honda Civic Type-RJänner Rali 2014, összefoglalóBessenyey Zoltán – Nyirfás „Yulianna”6 ponttal indította meg a 2014-es ERC 2WD bajnokságot az Eurosol – Honda Civic Type-R csapat,2014.01.04. 21:00
-
Az újév első ERC futama ínycsiklandozónak ígérkezik a 245 Km versenytávval és a változatos körülmények miatt ! A Felső-Ausztria területén megrendezésre kerülő verseny útvonallapja,térképei és nevezési listái is letölthetőek.Jaenner rallye
2013.09.02. 19:01
Bessenyey Zoltán: Nagyon boldogok vagyunk, hiszen nem is számítottunk ezen a futamon, ilyen erős mezőnyben, ennyire jó helyezésre. Tudtuk jól, hogy a kocsink mire elegendő, és hogy mekkora hátrányunk van mindenkivel szemben azzal, hogy mi voltunk az egyetlenek – az ERC tabella éllovasai közül - akik még nem indultak korábban a Barum ralin. Ennek ellenére szerettünk volna valahol az első öt helyen végezni, hogy a bajnoki esélyeink megmaradjanak. Ezzel a szemlélettel vágtunk neki a futamnak, ahol lehetett mentünk amit tudtunk, ahol azonban sejtettük, hogy lehet hibázni ott visszavettünk a Eurosol – Honda Civic Type-RBarum Rally Zlín 2013, összefoglalóBessenyey Zoltán – Nyirfás „Yulianna”Egy újabb, semmihez nem foghatóan nehéz és küzdelmes versenyen van túl az Eurosol-Honda Civic Type-R csapat két versenyzője. Bessenyey Zoltán és Nyirfás Julianna hatodik idei ERC versenyüket újabb dobogós hellyel zárták, hiszen a 2WD értékelés 3. helyén futottak be, ezzel tovább növelték előnyüket a bajnoki tabellán.2013.07.10. 13:41
Racing.hu: Itthon és Romániában is a bajnokság harmadik helyén álltok. Bár gyanítható, hogy komoly munka áll e mögött az eredmény mögött, de azért rákérdeznék, hogy tudatosan, sok munkával sikerült eddig ezt elérni, vagy „csak” a szerencsének tudható be ez a remek „félévi bizonyítvány”?Botka Dávid: Jól látod a helyzetet, nagyon sokat készültünk és dolgozunk ezért. Így terveztük a dolgainkat, bár, ha egy futammal többön el tudtunk volna indulni Romániában, akkor most még a második hely is meglehetne. A kimaradt futam helyett indultunk az ERC-n, ami egy elég komoly verseny lett. Romániában ... bízunk abban, hogy ha sikerül jó helyezéseket elérnünk a továbbiakban is akkor akár át is vehetjük a vezetést a bajnokságban, ami azért nem lenne rossz érzés, ez a célunk. Racing.hu: Véleményed szerint ez a sok verseny, amit két országban futsz és az ERC-n futottál teszi igazán gyorssá a versenyzőket vagy inkább a szerencse, a pénz és egy jobb technika?Botka Dávid: Tényleg nagyon sokat számít az, hogy folyamatosan versenyben vagyunk. Főleg azt a tapasztalatot és rutint érzem igazán értékesnek, amit a román pályákon szereztem. Ott, ahogy felírjuk a pályát és átmegyünk rajta… Úgy látom, hogy ott két ... verseny alatt többet fejlődtem és tanultam, mint itthon egy komplett szezon alatt. Ezt a tapasztalatot kihasználva úgy tervezem, hogy jövőre itthon nem is fogok indulni, hanem kizárólag az ERC-n szeretnék versenyezni. A kérdés másik részére azt tudom mondani, hogy igazi tapasztalat nélkül mit sem ér egy sok pénzzel megrakott jó autó sem. Racing.hu: Szemmel láthatólag nagyon gyorsak vagytok az idén, amiből azt gyanítom, hogy van valami konkrét eredmény, amit biztosan el szeretnél érni. Mi ez az eredmény, amivel az év végén elégedett lennél?Botka Dávid: Itthon így, hogy a WRC-k mehetnek, elég nehéz ... versenyeznie a WRC-kkel. Ez nem fair, és szerintem butaság is. Romániában ugyanaz a helyzet, mint, ami itthon volt tavaly, hogy egyforma autókkal versenyzünk, ott van Francios Delecour és Szabó Gergő, akikkel nagyon jó versenyezni, partnerek, segítenek, és én nagyon-nagyon élvezem az ottani versenyeket. Van 4 darab Super 2000-es autó, és 6 vagy talán 8 R4-es. Na velük lehet versenyezni! Itthon azzal, hogy beengedték a WRC-ket éppen ezt veszítettük el. Ezért próbálunk nyitni idén Románia felé, jövőre pedig ezért szeretnénk részt venni az ERC-n, mert mi bajnokságot szeretnénk nyerni és nem csak menni ... , végig a pályákon. Racing.hu: Ha már szóba hoztuk a WRC-ket, akkor áruld azt el nekem, hogy te tervezel e esetleg egy WRC-t csatasorba állítani?Botka Dávid: Sokat gondolkodtunk már mi is ezen. Volt is úgy hogy vettünk egyet. De többre tartjuk azt, ha 2014-ben külföldön tudunk versenyezni, akár egy egész szezont az ERC-n, de minimum 8-10 futamot, ott akár megszerezni egy bajnoki címet az többet ér nekünk, mint itthon végig csinálni egy szezont WRC-vel. Hatalmas különbség van a kettő között fejlődés szempontjából is. Mivel én még fiatal vagyok bőven tudok fejlődni, az ERC-n pedig garantáltan óriási A hazai és a román bajnokságban is a dobogón áll pillanatnyilag Botka Dávid, de nem elégszik meg ennyivel: Veszprémben a WRC-s versenyzők „bajszát szeretné megrángatni” Romániában pedig a bajnoki címet akarja év végén begyűjteni a 2014-ben már az ERC-n indulni vágyó fiatal tehetség. Három sorban, három bajnokságról írtunk ebben a rövid bevezetőben, de Dávid mindezeket bőséggel-jósággal kifejtette a vele készült interjúnkban.2013.05.20. 20:43
nem voltam elégedett az eredménnyel. Főleg a szombati nappal és magammal nem voltam kibékülve...Racing.hu: Ezután következett nektek egy Miskolc-Korzika „gyorsasági szakasz”, mivel elég szűkre szabott volt az időtök az ERC futamig. Hogyan sikerült ezt abszolválni?Lukács Kornél: Amint Miskolcon beraktuk az autónkat a parc fermébe azonnal elindultunk Korzikára, hogy időben át tudjuk venni az itinerünket. Hárman utaztunk az autóban, felváltva vezettünk egyfolytában, gyakorlatilag - csak tankolni álltunk meg-, hogy minél hamarabb elérjük a kompot és odaérjünk Korzikára. Racing.hu: Nagy távolság után ... egy kapcsolót lekapcsoltak. Racing.hu: Melyek lesznek a következő futamok amiken indulsz itthon és az ERC-n?Lukács Kornél: Az ERC-n a belgiumi futam vár ránk, itthon pedig a Veszprém Rallye. Szeretnénk mindkét futam előtt tesztelni, és még az is megeshet, hogy egy RTE futamon is elindulunk még ezek előtt, itthon természetesen a Mitsubishivel.Racing.hu: Gratulálunk az ERC-n elért győzelmetekhez, köszönjük a beszélgetést, és egy jó nagy alvást kívánunk neked és a csapatnak éjszakára!Salánki GáborFotó forrása: Facebook/ Lukács Kornél Lukács Csucsu Kornél, Mesterházi Márk és csapatuk egy igen pörgős időszakot tudhat a háta mögött. A miskolci nem túl sikeres szereplés után egy csodálatos ERC-s győzelemmel tértek haza a nem éppen a szomszédban lévő Korzikáról. Elfáradtak, ami teljesen érthető, de kívánjuk, hogy ennél sose legyen kellemetlenebb fáradtsága a párosnak! Csucsuval beszélgettünk az elmúlt két versenyről.