A baleset a verseny hetedik gyorsaságiján gyorsaságin történt, az ott álló szemtanúk elmondása szerint kb 130km/h-s tempónál.

Kikanyarodtunk egy elég szűk elágazóból jobbra és ott állt egy ember és integetett, de azt gondoltuk, csak azért áll ott, mert itt a kanyar. Szabolcs el is vette a gázt. Azután volt egy 70 egyenes jobb2 és 100 bukkanó után 50 és bal2-jobb2 (mindkettő kihordásos volt).
A 100-nál már 5 ember állt és integetett, hogy álljunk meg, ahogy az 50-re értünk láttuk, hogy a jobb 2-ben áll a háttal az árokban Vavika Tibiék autója és Kornél kint áll piros SOS táblával, ahogy oda értünk kipattantam a kocsiból és futottam Kornél felé.
- Mi van ???
- Tibinek fája a háta! Szólj a sportbírónak, hogy hívjanak mentőt.
Mire szóltam a sportbírónak ott is volt két(!) rohammentő. A két mentőorvos levette a sisakot és a Hans-ot, majd nyaksáncot kapott Tibi. Mire a mentőknek lefordítottam angolra hol és hogy fáj neki addig megérkezett 2 (!) tűzoltóautó és 1 rendőr. Felmérték a helyzetet és végül a legprofibb megoldást választották, hogy szépen kicsavarozzák az ülést és kifordítják az üléssel. Nagyon gyorsan megcsinálták. Szabolccsal úgy döntöttünk, hogy én maradok mert, segítséget tudok nyújtani a mentőben és a kórházban tudok fordítani. Közben Szabi levitte a kocsit és Tibiék cuccait a szervizbe.
Rohammentővel 10 perc alatt eljutottunk a kórházba, ekkor 14:30 volt. Ott rögtön levágták az overált, és megröntgenezték Tibort aztán neurológiai vizsgálatra vitték. Ezek után megérkezett Kornél és Lepold Zsolti is, velük együtt a horvát egyesületünk (AK Delta Sport) titkára, Zeljko Stefanic és egy egyesületi tagunk is. Zeljko tudott fordítani horvátról angolra, nagy könnyebbség volt nekem. Közben Borjús Andival is felvettük a kapcsolatot, aki perfekt horvát nyelvből (köszönjük Neki a segítséget!). Tibit felvitték a traumatológiára. Közben elkészültek a leletek, mi szerint egy csigolyája elrepedt, de pontosat nem tudtak mondani délután 5-kor szombaton, csak a vasárnapi vizitre jön orvos és akkor derül ki, hogy szállítható-e Tibi, valamint, hogy milyen sérülést szenvedett.
Közben megérkeztek a hozzátartozók is. Így vissza tudtam menni a szervizbe megbeszélni a rendezővel, hogy miért is zártak ki minket,

de oly mindegy, hogy kiestünk, kiálltunk vagy éppen kizártak. A kizárás oka, hogy nem adtuk le a menetlevelet.
Megvártuk Csányi Botival (Szilágy János navigátora) a díjátadót. Ahol a kategóriák díjazása után egy különdíját is átadtak nekem, Fair Play díjat. Amit úgy sikerült átvennem, hogy az összes versenyző, sportbíró, egyesületi tag állva tapsolt! Nem sikerült úgy kimennünk a díjátadóról, hogy a legnagyobbak ne nyújtották volna kezüket és mondtak volna pár jó szót.
Ma sikerült beszélnem Tibi feleségével, kiderült, hogy a 6-os csigolya kompressziós törést szenvedett. Ma este 8-kor indult érte egy speciális mentőautó orvosi felügyelettel. Holnap már itthon fog ébredni!
Reméljük minden rendben lesz vele és hamar felépül!
A beszámoló Szabó Bence engedélyével lett publikálva!
A Rallyhungary.hu szerkesztőségének minden tagja és a racing.hu is szintén jobbulást kíván Vavika Tibornak!
Forrás: rallyhungary.hu
Megvártuk Csányi Botival (Szilágy János navigátora) a díjátadót. Ahol a kategóriák díjazása után egy különdíját is átadtak nekem, Fair Play díjat. Amit úgy sikerült átvennem, hogy az összes versenyző, sportbíró, egyesületi tag állva tapsolt! Nem sikerült úgy kimennünk a díjátadóról, hogy a legnagyobbak ne nyújtották volna kezüket és mondtak volna pár jó szót.
Ma sikerült beszélnem Tibi feleségével, kiderült, hogy a 6-os csigolya kompressziós törést szenvedett. Ma este 8-kor indult érte egy speciális mentőautó orvosi felügyelettel. Holnap már itthon fog ébredni!
Reméljük minden rendben lesz vele és hamar felépül!
A beszámoló Szabó Bence engedélyével lett publikálva!
A Rallyhungary.hu szerkesztőségének minden tagja és a racing.hu is szintén jobbulást kíván Vavika Tibornak!
Forrás: rallyhungary.hu