Bencs Gábor és az autósport

Beszélgetés Bencs Gábor navigátorral, a Lábatlani RTE futam után.

Július 20-21-én került megrendezésre, a XIII. Garmin Rallye, Esztergom környéki pályákkal, aminek navigátorként voltál aktív résztvevője egy Magyarországon egyedinek számító Rally autóban! 

Mielőtt belevágnánk a riportba, mesélnél eddigi autóversenyzői pályafutásodról?

- 1991-ben egy N-es Trabant jobb oldalán kezdtem versenyezni.

Az első versenyünket megnyertük kategóriánkban, és abszolútban is 8.-ak lettünk. Ez elég meghatározó volt további pályafutásomban.

Ezek után kevés pénz, és sok küszködés következett.

1994-ben próbálkoztam egy N-es 1200-es jobbjában is Rally 2-ben.

Aztán 1996-ban beültem Czipa Zoli mellé egy 1300-as A-s kockába.

Itt 6 évig ücsörögtem 2. és 1. osztályban.

2001-ben átváltottunk egy Skoda Favoritra. Aztán szétváltak az útjaink.

Kis kihagyás, család és gyerek után 2005-ben belekeveredtem az akkor induló Historic kupába egy MK1-es Ford jobbjában.

2006-ban Balogh Zsolti barátom hívott navigálni, akkor épült Skoda S100-ába.

2007-ben megépítettem a saját Lada 1200-esemet Gr.2-es szabályok szerint.

2007-2008-ban sok szép sikerem volt mint sofőr.

Ebben az időszakban az öcsém Zoli navigált nekem.

2009-ben szétszedtem felújításra az autót, ami mostanáig nem készült el.

2009-től Zoli öcsém mellett navigálok, először abban a Skoda Favoritban, amiben 2001-ben ültem C.Zoli mellett, majd 2012 óta egy A csoportos Feliciát próbálunk versenyképessé varázsolni.

Két hete Trencsényi Józsi kért fel egy helyettesítésre, így ezt elvállalva indultam a Veszprém Rallyn egy N csoportos Mitsubishi Evo 9 -ben.

Majd következő héten Juhász Csabi barátom kért meg, hogy segítsem a Lábatlan Rallyn.

Két különböző gyorsasági szakaszt kellett háromszor - háromszor teljesíteni. Számodra melyik és miért tetszett, vagy sem?

- Számomra ez a Rally egy kis nosztalgia volt, mert a 90-es évek végén sokat versenyeztem ezen a pályán. Számomra a Lábatlani gyors volt kedvesebb, bár ezt az autót nem igazán ide hangolták, de ez volt a hosszabb, és én nem szeretem a rövid gyorsokat. 4 perc alatt sajnos be sem melegedik az ember!

Mivel először ültél a Renault Megane RS Turbó-ban, megosztanád az élményeid a portálolvasókkal?

- A Megane egy igazi versenyautó, csodálatos futóművel, csak nekem a fékek bizonyultak még kiforratlannak.

De tudomásom szerint készül a fejlesztés, és akkor igazi Mitsu ellenfél lehet aszfalton.

Most is nagyon jó időket futottunk, pedig a váltónk is nagyon más pályára volt hangolva. Igazából ez az autó a Mitropás pályákra készült, ahol nem nagyon vannak egyenesek. 

Legközelebb, hol találkozhatunk veled, milyen versenyen?

- Nem tudom hol indulok legközelebb!

Vannak terveink az Öcsémmel ( Komló, Budapest), persze ennek az a feltétele, hogy a mesterek elkészítsék az autónkat!

Vagy esetleg ha lesz más felkérésem, szívesen segítek, mivel szeretem ezt a légkört, és a versenyzést! 

Köszönjük Partnereink segítségét!

Per-Med Bt. Tiszaújváros Transz. Demeter Transz. Ziad-Med Bt. Technor 93 Kft. Phobex Kft. Mfactory. Spoonsports. Mugen - Power.

Bio Balls Hungary Kft. Dynea Kft. Tarmer Kft. Car - Tools Kft. Mahiti Kft. Észak - Trend - Papír. DDZ MED Kft. Global Star. Komplex - D, T-Rental. Profi - Tax Center Kft. Exias Kft. ML-Log Kft. POP Kft. Eastjob. Joanna. Mihidra Kft. Pikktel Kft. Zsoma-Ker Kft. Eutin Kft. Wolf Montage Kft. Tiger-Tools. Balomo Kft, Öko Transz,

Maldon Kft, Unify Plus Kft, Kartel 97Bt, Bezama Kft, Adó-Dó Plusz Kft,

Product T-Pride Kft, Oldpit Kft, R-Pex2000 kft, Andrezol-net Kft, www.madeinmiskolc,hu, H.B c.e. Mérnöki Szolgáltató, Építő és Kereskedelmi  Kft, aquageneral.hu, Kelet-Atlasz Kompresszor Kft, Digit-Center Kft, www.infovaros.hu, Max Transport, Szenzortechnika, Baromfiudvar 2000 Kft, Castrol, Unilub Kft, Assist-Trend Észak Kft, BB-Logistic.eu, Balogh és Fia Trans Bt, Horváth Kft, Távit Kft, Autó M3 Szervíz és Diagnosztika, T-Rental, Indura 2006 Kft, D.D-Z.- MED Kft,Szamsped Transz Kft, Best Tyre kft

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu