Baranya Kupa: Sprintesek és RTE-s versenyzők figyelem!

Itt a páratlan lehetőség, hogy kipróbáld magad Rallye2-ben, a Baranya Kupán. Az idei verseny része az Országos Rallye2 Bajnokságnak és a Historic Bajnokságnak, gyorsasági össztávja 85,00km és prológ is szerepel a programban.


Sajnos, az elmúlt évek „hagyományai” az idei évben megszakadnak, hiszen az MNASZ RSB nem engedélyezte a Marco Racing Teamnek, hogy a Baranya Kupa-n „Sprintes” vagy „amatőr” mezőny részére is lehetőséget adjon a versenyzésre, így az elmúlt években tapasztalt módon a Sprintesek és RTE versenyzők nem tudnak részt venni a versenyen. 

Erre a problémára kerestünk megoldást, és a Marco Racing Team az alábbi kéréssel és javaslattal fordult az MNASZ-hez:

Vezessük be a „napi licence” intézményét, ami a raliban eddig még nem volt.

A Napi licence lényege:

Rövidebb időre, azaz egy alkalomra, versenyre szól, ugyanakkor olcsóbb, mint a teljes értékű licence.

Aki ezt a licencet (MNASZ R2)kiváltja, az ugyan úgy szerepelhet tovább a Rallye Sprint Bajnokságban, mint előtte, és részt vehet a Baranya Kupa 2013 versenyen is, ahol 85,00km gyors össztávot teljesíthet.

A Baranya Kupa rendezőjének célja, hogy a Napi licence bevezetésével és további kedvezményekkel a Rallye2 mezőny részeként minél több RTE és Sprintes versenyző elrajtolhasson az idei versenyen. Az ehhez szükséges lépéseket az alábbiak szerint anyagilag is támogatja:

A Baranya Kupára nevező RTE vagy Sprintes versenyző egy egyszeri összeg megfizetésével juthat hozzá a szükséges dokumentumokhoz, valamint a verseny nevezéséhez! Minden, Rallye2 licenccel nem rendelkező érdeklődő számára egységesen: 60-65.000,-Ft-ba kerül ez a speciális konstrukció.

A 60-65 ezer forint tartalmazza a versenyzőpáros mindkét tagja számára:

  1. a Nevezői hátteret (MNASZ versenyeken kötelező az MNASZ licences „háttér”)
  2. a Baranya Kupa 2013 nevezési díját,
  3. a szükséges licence megszerzését megelőző oktatás díját (a verseny előtti napon, a helyszínen),
  4. a szükséges licence megszerzését megelőző vizsga díját (a verseny előtti napon, a helyszínen),
  5. a licenchez szükséges sportorvosi vizsgálat költségét, lehetőségét (a verseny előtti napon, a helyszínen),
  6. a napi licencek díját,
  7. a napi licencek biztosításának díját,
  8. valamint egy egyszeri R2 gépkönyvezés költségét.

Ha utána számolsz, ez kb duplája egy sprintes nevezésidíjnak, és másfélszerese egy RTE nevezési díjnak! És amit ezért kapsz, szintén dupla (Sprint) és több mint másfélszeres (RTE) versenytáv, valamint 2db napi licence, és gépkönyv a versenyautódravalamint: egy 85km gyorsaságit tartalmazó versenyt!

(Az alap R2 nevezési díj 43.500,-Ft. …csak a nevdíj!)

Alapvető szükséglet a megfelelő hivatalos dokumentumokkal rendelkező, szabályosan kialakított versenyautó.

HA FENTI PROCEDÚRÁKAT KIHAGYNÁD, ELŐFUTÓKÉNT IS INDULHATSZ!

írj az infóért: marcoracingteamkft@gmail.com

A TECHNIKAI KÖVETELMÉNYEKRŐL

Az RTE és SPRINT-es versenyzők közül azok indulhatnak a Baranya Kupa Rallye2 OB futamon saját autójukkal, akik az alábbiakat teljesíteni tudják (a feltételeket az MNASZ Autós Technikai Bizottság szabja):

  • a versenyjármű rendelkezik dokumentumokkal (papírokkal) és rendszámmal, műszakival („P” rendszám sajnos nem jó)
  • a versenyjármű forgalmi engedélyében „versenyautó”ként kerül megnevezésre (átalakítási engedélyes, nem „utcai” autó)
  • a versenyjármű MNASZ R2 gépkönyvvel rendelkezik, vagy a verseny előtti gépkönyvezésen gépkönyvet szerez.

(Ha van rendszámod és papírod, de az autód nincs átminősítve versenyautóvá, úgyis van megoldás, csak egy picit összetettebb. Erről érdeklődj az RSB technikai munkatársaitól.)

Ha ezen a két, meghatározó rostán túl jutottál, akkor már csak a műszaki megfelelőségre kell koncentrálnod, hiszen a versenyautód MNASZ Rallye2 Gépkönyvezésen kell, hogy részt vegyen. (a jogszabályi változások okán a Baranya Kupa az egyik utolsó lehetőség, hogy az autód Rallye2 „F” csoportos gépkönvet kapjon.)

Ha az autód sprint versenyen rajtengedélyt kapott, nagy eséllyel megfelel az MNASZ előírások nagy részének is. Ami biztos, hogy az MNASZ Gépkönyvezéskor az MNASZ ATB kiemelt figyelmet fordít a bukócsövek ellenőrzésére (szükséges igazolást beszerezni – certifikát – a cső készítőjétől, mert ezt is kérni fogják), azok méreteire, kialakítására, rögzítésére, hegesztéseire.

Megfelelő számú érdeklődő esetén, az MNASZ ATB-vel egy szemlét szervezünk július végére Baranyába, ahol az MNASZ ATB képviselői véleményezik a gépkönyvezendő autók műszaki megfelelőségét, így a tulajdonosok első kézből kaphatnak infót autóik megfelelőségéről, ill. az esetleges javításokra is marad 3-4 hét a Baranya Kupáig.

AZ ELŐFUTÓI HELYEK SZÁMA ERŐSEN KORLÁTOZOTT!

A helyek feltöltésekor kizárólag az érkezési (fizetési) sorrend dönt!