Sikeres évnyitó a csapatfőnök szemével

Gender Racing Team 2014

A Gender Racing Team a hazai gyorsasági autósport formula autós kategóriájának már jó néhány éve meghatározó szereplője.


 A Hungaroringen
megrendezett bajnoki idénynyitó futam után a csapat főnökét és tulajdonosát
Tóth Tamást kérdeztük.

Hogy állt össze a csapat a 2014-es szezonra? Van ugye „veterán” több
bajnoki címmel rendelkező versenyző, valamint mindig kerestek és lehetőséget
adtok új fiatal tehetségeknek is.

Valóban Eszenyi László a csapat legrégebbi versenyzője, hosszú évek óta
kitart mellettünk, nagyon jól tudunk vele együtt dolgozni. Ő egy nagyon
tapasztalt sikeres versenyző a hazai forma autós mezőnyben. Több versenyző is
megfordult már a csapatban, voltak kezdők és olyanok is akik már más
csapatoknál is megfordultak az évek során. A csapatunk egyik legfontosabb célja
és versenyző választási szempontja az, hogy lehetőség szerint mindig keressük
és lehetőséget adjunk fiatal tehetségeknek ezzel szolgálva a sportág
utánpótlásának a biztosítását. 2014-re ez még fokozottabb hangsúlyt kap, hiszen
Rónai Tamás és Balogh Zoltán személyében találtunk két olyan fiatal tehetséget,
akikkel az eddigi tapasztalatok alapján nagyon jól lehet majd együtt dolgozni,
és hasonló nagyszerű sikereket érhetnek majd el, mint amilyeneket tavaly
Királykúti Márk-al elértünk!

Mit kell tudnunk a két új versenyzőről?

A tervek szerint mindkét fiatal versenyzővel két évben gondolkodunk, hogy
itt a hazai bajnokságban minél több tapasztalatot gyűjtsenek és utána szeretnénk
majd őket komolyabb nemzetközi mezőnyben is megméretni. Rónai Tamás nagyon
tapasztalt versenyzőnek mondható, Ő hat éves kora óta gokartozik
versenyszerűen, abszolút érett arra, hogy formula autóba üljön. Balogh Zoltán
kevesebb tapasztalattal rendelkezik, de amatőr gokart bajnokságokban már Ő is
ért el szép sikereket, sőt bajnoki címet is szerzett.

Milyennek látod idén a mezőnyt? Milyen eredményeket vársz a fiuktól?

Az idei évben a legfontosabb, hogy minél több versenykilométert, minél több
tapasztalatot gyűjtsenek és szakmailag a lehető legtöbbet fejlődjenek. Eredmény
tekintetében a Formula Renault Kupára koncentrálunk, hiszen itt egyforma autók
vannak, a versenyzők egyforma technikai feltételekkel állhatnak rajthoz, így
csak a csapatok felkészültségén, a legideálisabb legfinomabb beállítások
megtalálásán és persze a versenyzők tehetségén múlik az eredmény, melynek így a
sportértéke is jóval nagyobb!

A hazai bajnokság kereteiben működő Formula Renault Kupa létrehozásában
személy szerint is nagy szereped volt. Az idén milyen lesz ez a kis sorozat?

Valóban, nagyon sok munkát tettünk bele, hogy ez a sorozat működhessen itt
az OB keretein belül. Jelenleg öt-hat induló van, de folynak a tárgyalások,
hogy további három-négy autóval bővüljön a mezőny az év folyamán. A végső cél,
hogy egy olyan tizenöt fő körüli mezőny legyen, és azzal már úgy gondolom egy
tényleg komoly sportértékű színvonalas, és ami szintén fontos, hogy elérhető
utánpótlás sorozattá fejlődhet a hazai Renault Kupa!

Esetleg a külföld felé is megnyílna a sorozat?

Igen, tervben van, hogy a sportszakmai kapcsolatainkat felhasználva
elsősorban a környező országokból is invitáljunk rendszeres indulókat a mezőnybe
megmérettetési lehetőséget adva elsősorban a fiatal, például a gokartból érkező
tehetségeknek. De ezen felül ez a sorozat nagyon jó lehet az idősebb, komolyabb
hobby versenyzők számára is akik egy elérhető, költséghatékony, de mégis nagyon
komoly élményt nyújtó igazi formula autóval versenyezhetnek!

 

 

Az első hétvégére visszatekintve milyen eredménnyel lennél elégedett a
fiuktól az év folyamán?

Nagyon jó érzésekkel töltöttek el az első versenyhétvége eredményei! Rónai
Tamás rögtön dobogóra állhatott élete első formula autós versenyén, Balogh Zoli
nagyon fegyelmezetten sikeresen teljesítette a versenyt és természetesen nagyon
örülünk Eszenyi Laci kategória győzelmének is! Az év folyamán Eszenyi Lacitól
további futam győzelmeket, Rónai Tomitól további dobogós helyezéseket és akár
győzelmeket várok, míg Balogh Zolitól, egy jó egyenletes folyamatosan
fejleszthető, biztonságos autózást, hogy minél több versenytapasztalatot
gyűjtve tudjon fokozatosan gyorsulni, vele még nyilván sokat kell
foglalkoznunk. Éves szinten, ha Eszenyi Lacival és a Rónai Tomival azt az
eredményt hozná a csapat, mint tavaly Laci és a Királykúti Márk, valamint ha
Balogh Zoliból egy biztos kezű versenyzőt neveltünk az év végére, akkor nagyon
elégedett lennék!