A Taktikáé lesz a főszerep!

Hétvégén, a Székesfehérvár Rallyval folytatódik az Országos Rallye Bajnokság. A Királyok Városa hét év után látja ismét vendégül az ORB mezőnyét, ami egyből kettőzött kihívás elé állítja a pilótákat és navigátoraikat.

így Budavári Zoltánt és Kovács Szabolcsot is, hiszen a székesfehérvári
futam vegyes talajú verseny lesz. Az első versenynap murván, míg a másodikon
aszfalton zajlik a küzdelem.

A Laroco MSE kettőse csütörtökön tesztel, bejáratják az
EVO IX-es Lancert, hogy minden tökéletesen működjön a hétvégi futamon. A
Székesfehérvár Rallye egy nehéz, technikát és embert egyaránt próbára tevő
verseny, ahol úgy kell gyorsnak lenni, hogy közben a versenyautó ne sérüljön
meg a nehéz, sziklás, murvás talajon.

Budavári
Zoltán:

Ezek a pályák nagyon nehezek, azt is mondhatnám, igazi
autógyilkos szakaszok. Rengeteg a szikla, a kő, igazán kemény lesz az első nap.
Nehéz egy ilyen versenyen menni, mert ha nagyon gyorsan kezd az ember, az lehet
az alapja egy szép eredménynek, viszont ez a tempó hamar végzetessé is válhat, hisz
sok a szikla a pályák mentén, amik könnyen kárt tehetnek az autóban. Lehet,
hogy érdemes okosabban, megfontoltan kezdeni.

Az aszfaltos pályák közül az Oroszlány-Pusztavám szakaszt
ismerem, ott mentem már Rali Túrában, nagyon tetszett. A leghosszabb aszfaltos gyorsasági
teljesen új számomra, szerintem az fogja eldönteni a helyezések sorsát a
második nap.

Ha a Székesfehérvár Rallye egészét nézzük, akkor van egy
szakasz, ami mindenki számára ismeretlen, de öt azért szegről-végről ismerős a
mezőnynek. Persze senki sem ment rajta az utóbbi években, ez hozzá tartozik az
igazsághoz. Nekem az volt a tapasztalatom, hogy azokon a szakaszokon, amiken
régebben autóztam, azokat egész jól meg tudom csinálni és elég jól emlékszem
rájuk. Hogy a többiek is így lesznek-e ezzel, azt nem tudom megmondani, majd
kiderül. Annak ellenére, hogy relatív „ismeretlenek” mindenki számára a mostani
szakaszok, szerintem nem lesz nagy keveredés az élmezőnyben, akik eddig is jól
mentek, azok ezután is gyorsak lesznek.

Szeretnénk a versenyt befejezni és minél több pontot
szerezni, de ha azt látom az első pár gyorsasági után, hogy szoros a küzdelem,
megpróbálok gyorsítani, ha viszont nagyok lesznek a különbségek megpróbálom
beosztani az autót.

Kovács
Szabolcs:

Számomra az nem jelent hátrányt, hogy jó ideig a
Székesfehérvár Rallye nem volt a bajnokság része, hiszen nekem minden futam új,
sőt talán előny is és örülök neki, hogy így egy kiegyensúlyozottabb versenyben
vehetek részt!

Bízom benne, hogy az autónk ugyan úgy gondmentesen végig
visz minket a Fehérvár Ralin, mint az eddigi futamokon és talán egy szép
eredményt is össze tudunk majd hozni. Hosszú verseny elé nézünk, nagy meleggel,
így a mostani futam inkább a túlélésről fog szólni, különösen a murvás részek
miatt. Az első nap lesz a vízválasztó, a defektek, és a nagyobb igénybevétel
miatt.

Célba szeretnénk érni, de ha megcsípnénk a kategória
dobogót, akkor az abszolút várakozásokon felüli teljesítmény lenne számunkra.

- Mamprobi Méda -