Egyenes ágon az „A” Döntőbe!

Kis Ádám
Levianus Motorsport.
Autocross EB Maggiora (I)
2014.07.25-27..
Egy fordulatokban gazdag versenyen vagy túl, amit a Maggiora-i Autocross arénában rendeztek.
Sikeres
előfutamok után elsőre, egyenes ágon jutottál be az „A” Döntőbe.
Innen meg sem álltál, a Touring Autocross kategória hatodik helyéig.
De
ne szaladjunk előre, mesélnél az előkelő hatodik helyet megelőző harcaidról, a
sporttársakkal és az idővel szemben?
Kis
Ádám:
Szombaton, a szokásunkhoz híven nem
kezdtünk túl erősen.
A szabadedzésen, a tizenkettedik helyen végeztünk. Ezután következtek az
időmérő edzések, melyen a kilencedik pozíciót sikerült megcsípni, 2,3
másodperces lemaradással az elsőhöz képest.
Mivel az olaszországi futamra 21 versenyző érkezett, ezért az időmérőn elért
kilencedik pozícióm, a három csoportba történő besorolás, első soros rajtot
ért.
Az autón a fejlesztések jól sikerültek, ezért bizakodva vártam az első előfutam
rajtját. Ez első sorban két cseh versenyző és én foglaltam helyet. Vyborny, Jan
Brozek és jó magam. Mondhatjuk azt, hogy a rajt szokás szerint jól sikerült,
melyhez hozzájárult az is hogy a két cseh versenyző egymással foglalkozott.
Sajnos az első kör végén, az egyenes előtti visszafordító kigyorsításánál, a sebességváltóval
problémák adódtak, és visszaestem a negyedik helyre. Melyet még a következő
kanyarban a harmadikra cseréltem, a végéig a befutás sorrendje nem változott. A
futam leintése után Otakar Vyborny-it kizárták a futamból, mellyel így a második
helyre léptem előre, összetettben pedig az ötödik helyen zártuk a szombati napot.
Vasárnap,
a
délelőtti órákban kezdődött a második előfutam, melyen a második rajthelyről
indulhattam egy Olasz, és egy Litván versenyzővel az első sorból. Paulius
Pleskovas és Gurschler Verner-rel. A rajtot ismét sikerült jól elkapnom, de a
litván versenyző fordult be elsőnek, én pedig mögötte sajnos. Az első két
körben nem igazán éreztem a pályát, így esélyem sem volt közelíteni Plekovas-hoz,
bár a végére a hátrányból sikerült faragni, de így is a második helyen zártam a
futamot.
Kora délután volt, amikor a harmadik előfutam
elkezdődött. Szintén az első sorból, és ugyanazokkal a versenyzőkkel, akikkel a
második előfutamban indultam.
A rajtprocedúra szintén ugyan úgy zajlott le, mint a második futamban, ismét
másodikként fordultam be, viszont első kör végén a jobbos visszafordítót nem
sikerült jól eltalálni, így visszaestem a negyedik helyre.
Két körrel később a jobbos visszafordítónál, jobban sikerült a kigyorsítás,
mint az olasz versenyzőnek, így az egyenesesre való kijárati íven sikerült
megelőzni őt. A sorrend a leintésig nem változott. Harmadik helyen végeztem a
futamban, de az előzési manőverért utolsó figyelmeztetésben részesített a
verseny vezető bírója. A harmadik előfutam zárását követően másfélórát kellett
várni, hogy megtudjuk mi is lett a végeredmény a Touring Autocross
kategóriában.
Bár sejtettük, de nem voltunk benne
biztosak, de amikor kiadták az eredményeket, akkor derült ki, hogy egyes ágon
bejutottunk az „A” döntőbe. Az egész versenyhétvégén felborították, a jól
megszokott rajtoltatási sorrendet, így az Touring Autocross „A” Döntője, záró
futamként volt megrendezve. Nem keveset vártunk a végső összecsapásra így.
Az „A” döntő harmadik sorának választója voltam, így a
hatodik pozícióból rajtolhattam. Várható volt, hogy mindenki az első körben le
szeretné rendezni a versenyt. Semmi jóra nem készültem. Két sikertelen rajt
után, melyen beugrások voltak, melyért senki sem kapott fekete zászlót, a
harmadik rajt sikeresnek bizonyult. Mondhatom, hogy a soromat lerajtoltam. Az
első kanyarhoz az ötödik - hatodik helyen értem oda, ahol megtörtént az első
találkozás a mezőny másik Coltjával..
A harmadik - negyedik kanyarnál nagyon összetorlódott a mezőny. A Cseh Miroslav
Neumann megpróbált kiforgatni, mely nem sikerült neki, és így ő és két másik társa
Ashot Ervandian és Otakar Vyborny jobbos visszafordítónál, a négyes kanyarnál,
nemes egyszerűséggel áthajtottak a pályán levágva a kanyart. Vyborny és Neumann
elém esett le, Ervandian pedig az autóm hátuljába repült. Az ezt követő
kanyarban a balos visszafordítóban, mely a második ugratóra vezet rá, négyen
érkeztünk meg sajnos utolsóként távoztam. Az autó igen komolyan megsérült a 4-5
ütközés alkalmával, még pontosan nem tudjuk, hogy milyen hibák keletkeztek
rajta, de nehezen kormányozható vált, és a váltásokhoz is igen komoly erőt
kellett kifejteni.
Az „A” döntő leintésekor, a hetedik helyen futottam be,
majd még mielőtt óvást nyújtottunk be Miroslav Neuman ellen, a vezető bíró
saját hatáskörében kizárta a versenyből, jogtalan előnyszerzés miatt. A
végleges sorrend szerint, a hatodik helyen zártam az „A” döntőt.
Vegyes érzelmekkel zártuk a hétvégét, hisz ha az elején
azt mondják, hogy a hatodik helyen fogunk zárni elégedett lettem volna az
eredménnyel, így viszont úgy érzem maradt még az autóban ezért nem felhőtlen a
mosolyom.
Nagyon köszönöm a csapatom egész hétvégi támogatását, és külön köszönöm a
szponzoraimnak, hogy létre jöhetett ez a versenyhétvége.
Legközelebb
Túrkevén augusztus 10-én, OB Zóna futamon indulunk.
Támogatók: Belföld
Sped Kft, LKL Color Kft, Adip' Art Kft, Levianus Kft,
- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu