Hamilton nyert Monzában

Az Olasz Nagydíj első kanyarjában csak negyedikként fordult el, de visszaverekedte magát Nico Rosberg mögé, és csapattársa második kicsúszása után ismét az élre állt.

Nico Rosberg nem tudta kihasználni az Olasz Nagydíjon, hogy az első métereken az ölébe hullott az 1. hely, ugyanis később hibázott, így a rajtot elrontó Lewis Hamilton vissza tudta venni tőle a vezetést, és győzelmével 22 pontra faragta le a hátrányát csapattársa mögött a világbajnoki tabellán.

A Mercedesekkel senki sem tudta tartani a lépést Monzában, és a rajt után negyediknek visszacsúszó Hamilton is hamar visszaverekedte magát a 2. helyre. Mint kiderült, a beállításai nem stimmeltek a startnál, ezért előzte meg őt Kevin Magnussen és Felipe Massa. Az 5. körben azonban a brazillal együtt elment a McLaren mellett, újabb 5 kör elteltével pedig a Williamst is megkerülte az első sikánnál, így Rosberg után eredhetett. A kerékcserék első, és egyetlen fordulójáig 1,5 másodpercre megközelítette csapattársát, és - a csapatvezetés idegeit megkímélve - végül valódi küzdelem nélkül előzte meg: Rosberg a 29. körben (a futam során már másodszor) elrontotta az első kanyarkombináció féktávját, és csak Hamilton mögé tudott visszatérni a menekülőútról.

 

A dobogó harmadik fokára Massa álhatott fel, a Williamsszel először, egy számára viszonylag eseménytelen versenyt követően. "Sokszor nem volt szerencsém, de reméljük, hogy a szerencse mellém szegődik az idény hátralevő részében" - mondta tömören. Csapattársa, Valtteri Bottas ellenben kalandos versenyen ért oda a 4. helyre, Hamiltonhoz hasonlóan szintén egy gyengén sikerült rajt után visszakapaszkodva. "Amint elengedtem a kuplungkart, kipörögtek a kerekek - talán túl agresszív beállításokat választottunk" - nyilatkozta Bottas a Sky Sportsnak, akinek később kétszer is át kellett hámoznia magát a középmezőnyön.Sorrendben Kimi Räikkönent (9. kör), Sergio Pérezt (14.), Fernando Alonsót (16.), Jenson Buttont (18.) és Magnussent (21.) hagyta állva a célegyenesben a kimagasló végsebességének köszönhetően, de hiába állt ezzel a 4. helyre, riválisaihoz képest kicsit később ejtette meg a kerékcseréjét, így mindent kezdhetett elölről. Végül Pérezt, Magnussent és Sebastian Vettelt is sikerült visszaelőznie. A 40. körben foglalta el a 4. helyet újra, ám Massa utolérésére nem volt esélye. A Williams megelőzte a Ferrarit a konstruktőri tabellán, amely csak a Kimi Räikkönen által szerzett 2 ponttal gazdagodott - Fernando Alonso autójában a 30. körben elromlott az ERS, így kiesett. A spanyol egészen addig állta a sarat a középmezőny csatájában. Ötödikként a táv első felében gyakorlatilag észrevehetetlen Daniel Ricciardo futott be, aki abból húzott hasznot, hogy csak a 26. körben váltott át a közepes keverékű gumikról a keményekre. A frissebb abroncsokon később egymás után előzte meg az útjába kerülőket, és a 47. körben csapattársa, Vettel sem tudott védekezni ellene. "Jó móka volt. A rajtom nem alakult a terveknek megfelelően, de megőriztük a hidegvérünket. A verseny a vége felé kelt életre, és az előzéseknek köszönhetően folyamatosan mosolyogtam" - mondta Ricciardo.Vettelnek az ártott, hogy a mezőny első feléből ő ment ki először (a 18. körben) a bokszba, ezért a futam vége felé elkoptak a gumijai. 7. helyen Magnussen szelte át a célvonalat, de csupán egyetlen pontot szerzett - ennek oka az, hogy a csata hevében a 31. körben leszorította a pályáról Bottast, és a sportfelügyelők 5 másodperces időbüntetést adtak neki. Zsinórban a második versenyen vesztett pozíciókat ilyesmivel, most 10. lett.

A másik McLarennel Button hosszú ideig támadta Pérezt, de nem tudta végleg maga mögé utasítani. Elmondása szerint a féktávokon volt jobb a Force India. Button többször is átmenetileg Pérez elé került, a mexikói azonban szemet gyönyörködtető csatában visszavette tőle a pozíciót. "Nagyon élveztem ezt. Emlékeztetett a régi szép időkre, amikor a McLarennél néhány futamon harcolhattunk egymással" - közölte vigyorogva a mexikói.A versenyt Alonsón kívül csak Max Chilton nem tudta befejezni, aki a 6. körben a Roggia sikánnál átugratott a fekvőrendőrön, és beleállt a falba. "Megpróbáltam minél később fékezni, hogy (Romain) Grosjean előtt maradhassak" - nyilatkozta. "Vétettem egy kis hibát, amitől az autóm a levegőbe emelkedett, onnantól pedig már nem tehettem semmit."Danyiil Kvjat is hasonlóan járhatott volna az utolsó előtti körben, de balul sült el a támadási kísérlete Räikkönennel szemben, és kisebb csodára volt szüksége, hogy a bukótérben összeszedje ide-oda csúszkáló az autóját. Lehet, hogy ezzel dobta el a pontszerzést, ugyanis Magnussen büntetésével e nélkül talán 10. lehetett volna. Utóbb kiderült, hogy fékhibát szenvedett.A sportfelügyelők a verseny után kiosztottak még egy büntetést: Esteban Gutiérrez idejéhez írtak hozzá 20 másodpercet, mert ütközött Grosjeannal.

Forrás: gphirek.hu (Origo)