Nagy lehetőség előtt áll Volentér Balázs

Fiatal kora ellenére nagy lehetőség kapujában állt. Bár az idén még nem sikerült teljesítenie a célkitűzést, de közel volt egy neves világsorozatban való bemutatkozáshoz. Ennek apropóján beszélgettem Volentér Balázzsal,az Oxxo Energy támogatásával a Hf Racing Team – nél pallérozódó, szépreményű tehetséggel.
Vágjunk is a közepébe, mesélj a lehetőségről, ami elmondásod szerint eddigi pályád csúcsát jelentette volna!
Egy verseny hétvége a WSR széria magyarországi állomásán, szabadkártyás szereplés a Holland Manor Mp Motorsport 2.0 – ás csapatával.
Ha összejön, tulajdonképp te lehetnél a Magyar Max Verstappen, aki rövid, ám annál sikeresebb gokart pályafutással a háta mögött osztályokat ugorva, egy forma autó volánja mögött találja magát?
Köszönöm szépen a hasonlatot, igen és nem. Bőven van hová fejlődnöm és egyelőre a lehetőségeim sem mérhetőek a Holland tini sztáréhoz… De igyekszem minden téren a tőlem telhető legjobbat nyújtani, hogy elmondhassam, jó sportemberként éltem meg a helyzetem, nem rajtam múlt és kihoztam, amit lehet.
A kikerülhetetlen kérdés következik: Mi hiányzott kivitelezéshez?
Szerintem nem fog meglepetésként érni, amit mondok. Sajnos a támogatói háttér nem állt össze teljesen, ám mivel csak „százalékok” hiányoztak, ez bizakodóvá tesz. Nem vagyok csalódott!
Milyen mértékben veti vissza az embert egy ekkora sansz, a kimaradt „helyzet” – Ez a kétely biztos sok olvasónkban felmerül – kérlek, oszd meg velünk ennek lélektanát!
Ember típusa válogatja, de természetesen nem elhanyagolható a mentális felkészülés, amelyben az ehhez hasonló, versennyel csak közvetve kapcsolható szituációk tudatos, megfelelő kezelése is szerves részt képvisel. Egyszerűbben megfogalmazva, mindebből tanulni akarok, mert minden, így a kudarc is egy újabb lépés a siker felé vezető úton!
Ki az a személy, aki mindebben bármikor a segítségedre siet?
Az édesapám, ő a mérnököm, a szerelőm és Mentorom, maga is versenyző volt. A tanácsai döntő fontossággal bírnak, különösen az én koromban (17 év, a szerk.), nagy hasznát veszem az intelmeknek.
Mik a vágyak, az álmok, kontra mi lehet a realitás?
Természetesen engem is lázban tart a száguldó cirkuszt övező leírhatatlan légkör, de mint már korábban lapotok hasábjain egy komoly, nagy versenyző is elmondta (Daniel de Jong, a szerk.), mindez az óriási tehetség és a páratlan szerencse egyvelege. A realitás talán a Forma autózás, azon belül bármelyik komolyabb széria, mondjuk a WSR lehet. Ezt szeretném igazán, ez a világom és dolgozni fogok az újabb esélyért. Persze akkor sem lennék vigasztalhatatlan, ha pár év távlatából visszatekintve akár a DTM – el kapcsolatosan merülne fel a nevem…
Jelenleg milyen bajnokságban, bajnokságokban méretteted meg magad és milyen eredménnyel?
Nézzük csak.. Jelenleg több fronton is zajlott – zajlik a küzdelem, egy évet lefedve említeném a Komi Kupa-Suzuki Swift – Junior kategóriát, innen van egy 3. helyem, amire büszke vagyok.
Az idei szezonban a Magyar Gokart Bajnokság összetettjében ezüstöt, a Közép-Kelet-Európa Bajnokság – KZ2 – ben jelenlegi 3. helyet (két 2., egy 3. hely mellett 1 Pole pozíció – 0.050 másodperccel elmaradva a pályacsúcstól) tudok felmutatni.
Itt szeretném elmondani, hogy a gokart világában ez az egyik legkomolyabb kategória (ennél csak a KZ1 nívósabb). Ez egy felnőtt bajnokság, a minimum korhatár: 15 év (jelenleg én vagyok a legfiatalabb a mezőnyben). A gépekről amelyekkel megyünk tudni kell, hogy: 45 Le-s 2 ütemű, 125 cm-es, vízhűtéses erőforrással, 6 sebességes szekvenciális váltóval szerelve, a versenysúly 175 kg körül mozog pilótával együtt, végsebesség 170-180 km/h és ami „ijesztő lehet, hogy 2 – 2,5 mp alatt gyorsul 0-ról 100-ra …
Írta: Tóth Krisztián Márk
Fotók: Háfra Zsolt