A Mecsek Rallye-ért mindent!

Új autóval, egy Mitsubishi Lancer EVO IX-sel vág neki a 48. Mecsek Rallye-nak a Maricsek Miklós - Kovács Szabolcs kettős. A kaposvári - pécsi párosnak nem sok ideje lesz összeismerkedni az új technikával, így számukra a tisztes helytállás a cél a mecseki viadalon.


Maricsek
Miklós:

Sokáig úgy volt, hogy nem tudunk elindulni a Mecsek
Rallye-n, pedig legutóbb négy éve versenyeztem itt és nagyon vágytam rá, hogy
újra mehessek a Pécs környéki szakaszokon. Tudtuk, hogy Szvatek Zsolti kibérli
a hatvankilencest, ezért azt terveztük, hogy a Mitsubishi Lancer WRC Replikával
indulunk, de sajnos az nem készült el. Régóta nézegettem az EVO IX-es
Mitsubishiket, mert szerettem volna egy homológ N-es autót. Sors úgy hozta,
hogy pár nappal a Mecsek Rallye előtt, meg tudtam egyezni Pethő Tyutyu fiával
és ezért életemben először, egy EVO IX-es Mitsubishi Lancerrel fogok
versenyezni a Mecsek Rallye-n.

Valószínű, hogy nem a P2 16-os kategóriában fogunk
rajtolni, még a verseny rajtja előtt megkértük az átsorolásunkat a hármas
géposztályba. Nem szeretnék változtatni az autón, hogy a P2 16-ba jó legyen, én
inkább a hármas kategóriában mennék, de ez legkésőbb péntekig eldől.

Az árpádtetői gyorsasági érdekes lesz számomra, mert a
hegyi pályán lefelé még nem mentem soha. Kíváncsian várom. A tréning alapján
nagyon pontosan kell majd autózni rajta. A pécsváradi szakasz nagyon tetszik,
az egy igazi rali pálya!

Teljesen mindegy, hogy hogyan variálják a rendezők a
verseny útvonalát, azt gondolom, hogy ezt elrontani nem lehet, hiszen a Mecsek
Rallye önmagában egy nagyon jó verseny és, ahogy a környékbeli ralisok mondani
szokták: A Mecsek Rallye-n menni kell!

Kovács
Szabolcs:

Az eredeti tervünk az volt, hogy a teljes átépítésen
áteső Replica WRC-vel állunk rajthoz, de sajnos nem készült el az autó, így
Miki bevetette a B tervet, ami egy Mitsubishi Lancer EVO IX-es. Kicsit a sors
fintorát érzem a dologban, mert Szvatek Zsolti bérli az eddigi autónkat és ő
mondta, hogy be kell laknia az EVO IV/IX-est és mennie kell vele a lehető
legtöbbet. Hát, most Miki is pontosan ugyan ebbe a helyzetbe került, ki kell
tapasztalnia az autót. Ezzel a csütörtöki hivatalos teszt igen csak felértékelődik
számunkra! Miki a pályákat jól ismeri és én is a legtöbb szakaszon már mentem,
igaz más versenyeken, de egyáltalán nem ismeretlenek számomra ezek a gyorsaságik.
Egy izgalmas verseny elé nézünk!

A 24 kilométeres orfűi szakaszt nagyon várom, mert
szeretem a hosszú gyorsokat, de a hetvehelyi szakasz is a kedvenceim közé
tartozik. Bár Miki mindig elmondja, hogy ő azokat a gyorsokat szereti, amik
szélesek, ahol lehet helyezkedni, de szerintem a Kassa és a Croatia Rally-k
bebizonyították, hogy sokkal jobban fekszenek neki a szűk, technikás szakaszok,
ahol nem végsebességen kell lobogni. Az a cél, hogy siessünk, hisz mindkettőnknek
ez a hazai versenye, a futam végén pedig majd kiderül, hogy ez mennyire
sikerült.

-
Mamprobi Média -