Kovács Sándor: Kupás Opel Astra teszt a Pannóniaringen

Mi is ennek a célja és milyen autóval fogsz tesztelni?
- Az idei évhez hasonlóan, a jövő évet is a Mogul-Vígh Racing Team Pilótájaként folytatom. Idén a Kiskunlacházi FRT-s Bajnokságban indultam és magamhoz képest versenyről versenyre egyre jobb helyezéseket értem el, ennek köszönhetően lehetőséget kaptam, hogy a 2015-ös év közepétől már az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság futamain vegyek részt, a Túraautó 1.6-os kategóriájában. A versenyeken egy, az utóbbi években 3-szoros Magyar Bajnok, egyedileg épített Ford Pumával veszek részt.
- A 2 napos teszt, mind a 2 napján egy 1.6-os Kupás Opel
Astrával tesztelek. A csapat és a gyorsasági pálya lehetővé teszi számomra az
edzést, hogy megszokjam az autót és megismerkedjek a nem hétköznapi
körülményekkel.
Mesélnél korábbi autósportos életedről?
- Sok-sok évvel ezelőtt kezdődött az autósportok iránti érdeklődésem, szeretetem,
amikor beleültem életem első gokartjába, és a pályán órákon át róttam a
köröket. Akkor eldöntöttem, hogy Autóversenyző szeretnék lenni. A Gakortozást
hobbi szinten űztem, a saját tudásom és képességeim fejlesztésére. Az ország
különböző pályáin gyakoroltam. Az aktuális pályarekordokat mindig sikerült
megdöntenem.
Az igazi komolyabb kihívás 2014. júliusában
jött el, amikor is Fekete Lászlótól, a Mogul-Vígh Racing
Team-tól és a NIVO Motorsport-tól Egy Életre szóló
lehetőséget kaptam, hogy a minden hónapban induló Kiskunlacházi
FRT-kupán indulhatok ebben a szezonban.
Az
idén jó pár alkalommal találkozhattunk veled Kiskunlacházán, ahol egy Opel
Tigra versenyautó volánja mögött foglaltál helyet, mint pilóta.
- Így van. Ebben az idényben a Kiskunlacházi FRT-kupán indulok. A kezdetekkor
egy Kupás Opel Astra volánja mögött ültem, majd a magamhoz mérten kiváló
teljesítményeim miatt a következő versenytől már egy Opel Tigrával indulhattam.
Mesélnél
ezekről a versenyekről?
-
Jelenleg az FRT kupában a kategóriámban induló 19 versenyző közül a 8. helyen
állok. Úgy gondolom, hogy az eddigi 3 versenyemen, kezdő Pilótához képest
nagyon jól teljesítettem. Sajnos, eddig kevés versenyen tudtam részt venni, mivel
idény közben kapcsolódtam be.
- Életem legelső versenyén hatodik lettem. A következő
versenyen már ötödik helyezést értem el úgy, hogy csak 4 tized másodpercre
maradtam le a negyedik helyezéstől. A harmadik versenyemen, a hetedik helyen
végeztem.
Úgy gondolom, hogy a Csapatfőnököm és a csapatom folyamatos instrukcióiból
tanulva, a többi versenyemen egyre jobb helyezéseket tudok majd produkálni.
- Pilótaként nagyon fontos, hogy jól érezzem magamat az
autóban és ez versenyekről-versenyekre egyre jobban ment, meg is látszott a
teljesítményemen. Amikor már annyira megszoktam az autót, a pálya ideális
íveit, a környezetet, hogy már sokkal lazábban vettem az akadályokat, onnan
kezdve sokkal jobb eredményeket sikerült elérni körről-körre.
- A csapat mindig maximálisan felkészítette
az autókat, bármi esetleges problémát gyorsan megoldottak, nagyon hálás
vagyok emiatt is az egész csapatnak.
- A jelenlegi kupában a fő célom, hogy dobogós helyeken
végezzek a következő futamokon. Minden versenyen igyekszek magamból a legtöbbet
kihozni. Nagyon örülök neki, hogy egy ilyen családias, összeszokott csapat
tagja lehetek és közösen tervezzük a jövőt.
És végül, de nem utolsó sorban nagyon hálás vagyok
mindenkinek, aki hozzájárult és segített, hogy eljuthassak idáig.
Nagyon köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim
elérésében!
Köszönöm Fekete Lászlónak, a Mogul-Vígh Racing Team-nek,
illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és
egyre több lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a
legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői
tanácsokat.
Külön köszönöm a rengeteg fotót, média anyagokat, a
vicces lazítós poénokat Hajósi Hajóka Mikinek.
Külön köszönöm a sok fotót Farkas Zoltánnak is.
- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu