Az utolsó felvonás

A hétvégi Waldviertel Rally-val véget ér a 2014-es Országos Rallye Bajnokság. Az ausztriai szezonzárón négy egység képviseli a Maricsek Racing Team-et. A Grafenegg és Krems központú versenyen hét szakasz és 118 gyorsasági kilométer vár a résztvevőkre.

Az Osváth Péter - Farnadi Ágnes kettős a 3-as géposztály második helyéről várja a mindent eldöntő, utolsó fordulót. A balatonfüredi pilóta lemaradása 4 pont a kategóriát vezető Matics Mihállyal szemben:



„Matematikai
esélyünk van arra, hogy megnyerjük a bajnokságot, de nehéz a helyzetünk.
Nyilván nem feltartott kézzel megyünk Ausztriába, megteszünk érte mindent, hogy
jó helyen végezzünk. Gondolom Matics Miska a bajnokságot szem előtt tartva fog
autózni, de bárkinek lehet technikai problémája, bárki hibázhat, nekünk ott
kell lennünk és ki kell használnunk a kínálkozó lehetőséget. Rongits Attila
lehet a fekete ló, ő az, aki meglepetést okozhat. Helyzeti előnyben lesz velünk
szemben, hisz minden évben indul a Waldviertel Rally-n és azon túl, hogy nagyon
gyors, jobban ismeri az ottani pályákat, mint mi. Az osztrák szakaszok
hasonlóak, mint a Bükfürdő Rallye pályái. Minőségre szinte ugyan olyanok, de az
ausztriai szakaszok jóval technikásabbak, kanyargósabbak.

Nem adjuk
könnyen magunkat, annyit ígérhetek! Az autó jó, bízunk benne, hogy hibamentesen
teljesítjük ezt a versenyt és tudunk egy jót autózni.”

Kovács Antal
és Istovics Gergő 2007-ben már indult a Waldviertel Rally-n, igaz akkor nem
ezek a szakaszok szerepeltek a verseny programjában. A legutóbbi két bajnoki
nem úgy sikerült a kaposvári kettős számára, ahogy azt eltervezték, így, végre
szeretnének egy gondmentes versenyt teljesíteni az EVO 6/9-es Lancerrel.

Istovics
Gergővel beszélgettem a verseny előtt:

„A
bajnokságot egy műszaki és vezetéstechnikai hibáktól mentes, felszabadult
autózással szeretnénk lezárni. A cél most is az első tízbe kerülni abszolútban
és a kategóriát természetesen szeretnénk megnyerni, igaz jó sokan leszünk.
Pécsen kiálltunk és ott eldőlt, hogy idén Szíjj Zsolti lesz a bajnok.  Négy versenyből nem lehet megnyerni egy
bajnokságot ez be is igazolódott. Kassán felborultunk, Veszprémben pedig egy
R4-es Lancerrel indultunk, ez pedig azt eredményezte, hogy kicsúszott a
kezünkből a bajnoki cím. Elengedtük ezt a bajnokságot, mert amikor a Mecsekben
előjött a motor probléma, még végig tudtunk volna menni, de ott úgy döntöttünk,
hogy ezért a bajnokságért annyira nem kapaszkodunk. Ettől függetlenül a
Waldviertel Rally-n a kategóriagyőzelmet szeretnénk megszerezni!

Csütörtökön
Ausztriában tesztelünk, reméljük sikerül jól beállítani az autót. Pénteken
pályabejárás, ahol igyekszünk egy pontos itinert készíteni, szombaton pedig
verseny. Röviden ez vár ránk a hétvégén. „

Maricsek
Miklós a Mecsek Rallye után visszaül a jól megszokott Mitsubishi Lancer EVO
6/9-be és ezúttal Magyar Gábor diktálja az itinert a kaposvári pilótának.

 „Alig várom ezt a versenyt, mert a
horvátországi Porecben is csak kettőt lehetett menni a pályákon, akár csak a
Waldviertel Rally-n, és kíváncsian várom, hogy az ottani tapasztalatainkat,
azt, hogy egy felírásból és egy ellenőrzésből írunk fel egy gyorsaságit,
mennyire tudjuk kamatoztatni. Ausztriában már régen versenyeztem, kíváncsian
várom ezeket az új szakaszokat.

Ha
viccelődünk vele, akkor azt mondhatom, hogy van külön navigátorom aszfaltra és
külön murvára. Most a murva navigátorommal megyek, de félretéve a tréfát,
kellemes volt Szabolccsal versenyezni remélem, hogy ennek van jövője! Év elején
Gáborral találtuk ki azt, hogy 2014-ben megyünk négy versenyt a meghirdetett
Murva Bajnokságban. Ez az utolsó állomása annak a sorozatnak, a sors pedig úgy
hozta, hogy ORB futam is lett belőle. Tulajdonképp a P2-16-os kategóriában
megerősíthetjük a helyünket.

Gábor
legutóbb Veszprémben ült mellettem. Régóta barátok vagyunk, mindig egy kellemes
időtöltés vele versenyezni és kíváncsian várom, hogy mi a véleménye, szerinte
mennyit fejlődtem július közepe óta, mert Porecben azt éreztem, hogy gyorsulok
és határozottabb vagyok az autóban.”

Az MRT
ausztriai kontingense a Stepán Árpád - Bán Viktor kettőssel válik teljesé. A
kaposvári – pécsi egység a jól megszokott Lada 2101-sel a P3-17 kategóriában
méretteti meg magát.

- Mamprobi Média -