Kovács Sanyi: Nagy lelkesedéssel készülök a Kukucs Ringre

Kovács Sanyi - Opel Astra
Mogul Racing Team
Kakucsring Kupa
2014.12.07.

Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.



December
7-én, ismét a Kakucsring Kupán folytatod a felkészülésed a Gyorsasági Szakág
felé. Ismét mehetsz lapjával a kanyarokban.

- Igen, ez így igaz.

 A legutóbbi versenyen sikerült egy köztes állapotot
kipróbálni, amikor az eső pont annyira esett csak, hogy a pályán lévő port
feláztatta, de nem mosta le róla, ezáltal sokkal jobban csúszott, mint amikor
az eső szépen letakarítja róla. Ez a legtöbb versenyző rémálma, mert az autó
ilyen körülmények között kiszámíthatatlanná válik a kanyarokban, és jobb
esetben csak kicsúszás történik, rosszabb esetben komolyabb baleset is lehet
belőle. Az első bemenetemnél még száraz aszfalton köröztem, a másodiknál
viszont már megjött a szemerkélő eső is és a három körömből kettőben sikerült
egy-egy kanyarból kijövet megcsúsznom, ezáltal időt veszítettem, sajnos.
A harmadik bemenet megkezdése előtt szóltak minden versenyzőnek, hogy nem
muszáj megcsinálni az utolsó köröket, mivel nem lehet javító időket menni már.
Engem viszont motivált, hogy ilyen körülmények között lehet csak  igazán
megtanulni az autó viselkedését és korrigálni, ha megcsúszik.  

Ebben a tudatban csináltam meg az utolsó köreimet, amik
oly annyira jól sikerültek, hogy a legtöbb kanyarból kijövet után megindult a
kocsim hátulja, én viszont látványosan, szépen korrigáltam és a pályán
tartottam. Amikor kijöttem a boxutcába, a Csapat Főnököm, és a Csapatom, nagyon
meg volt velem elégedve. Mosolyogva szálltam ki a kocsimból. 

Esőt
nem jósolnak, de 4-5 fok várható csak vasárnap. Mennyivel lesz nehezebb dolgod,
mint legutóbb?

- Nagy lelkesedéssel készülök a December 7-én
megrendezendő Kakucsring Kupára. A legutóbbi versenyen megtapasztaltam az
átmenetet, a vizes és a száraz pálya között, ami versenyzői szemmel nézve a
legveszélyesebb. Kiválóan teljesítettem akkor. 

Évszakhoz képest jó időt mutatnak. Az aszfalt
hőmérséklete hideg lesz, viszont nem lesz nyálkás, ami nagy előny a
legutóbbihoz képest. 

Úgy érzem, könnyebb dolgom lesz most, mint a
múltkor. 

Az
első versenyen tapasztaltak alapján, most milyen stratégiát szeretnél
alkalmazni?

- Minden versenyem előtt magamban kidolgozok egy
stratégiát, amit természetesen az előzőeken tapasztaltakra építek rá. A
legutóbbi versenyen sikerült teljesen berögzítenem magamba a pálya nyomvonalát
és az ideális íveket. Az ideális féktávokat viszont most kell kitapasztalnom,
mivel száraz-nedves-vizes körülmények között más-más féktávokat kell venni. Az
aszfalt hőmérséklete hideg lesz és sajnos a versenykörök előtt nincs mód a
gumik ideális hőmérsékletére való felmelegítésére. Három bemenet van, és
három-három kört lehet menni. Az első köreimben igyekszek a gumijaimat óvatosan
bemelegíteni a legjobb tapadás érdekében és a másik két körömben pedig a
legjobb időket autózni. 

Két
futam között szoktad-e a többi pilóta versenyzését nézni?

- Igen, természetesen. Nagyon fontos számomra, hogy a
saját tudásomat bővíteni tudjam nálam sokkal tapasztaltabb  pilóták által
is. A lelátóról szerencsére meg tudom nézni az egész pálya nyomvonalát, lehet
látni az ideális íveket, és amelyik autónak működik a féklámpája, ezáltal a
féktávok is láthatóak.

Napközben
milyen állítási lehetőségek vannak az Opel Astrán, a jobb idő elérés érdekében?

- Nagyon fontos, hogy a versenyen az időjárási
körülményeknek megfelelő gumikat tegyük fel az Astrá-ra, a megfelelő tapadás
érdekében. Ehhez hozzá tartozik, ha a gumi megfelelő, de a tapadás még nincs
meg teljesen, akkor a kerekek légnyomását variáljuk.

Nagyon
köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim elérésében!
Köszönet
Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy
rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a
sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.

Köszönöm az Interjút!

- Hajósi Miklós -