Kovács Sanyi: Élvezetből autóztam

Kovács Sanyi - Opel Astra / Tigra
Mogul Csapat
FRT Kupa
2014.12.14.

Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.

Túl vagy a hétvégi FRT Kupán, ami számodra az év utolsó autóversenye volt a Mogul Csapattal.




Megosztanád a portálolvasókkal, hogy
miként is sikerült abban a hidegben, úton tartani az Opel Astrát?
 

- Igen, ez így van.
Az idei év utolsó autóversenye volt az FRT-Kupasorozat, a Kiskunlacházi
repülőtéren, december 14-én. Évzáró volt, de nem idényzáró. 

Ez a pálya teljesen más vezetési technikát kíván, mint a
Kakucsring-i, ez gyorsabb és technikásabb is. 
Nagy lelkesedéssel készültem erre a versenyre is, mint ahogy az eddigiekre is,
de ez mégis más volt. Itt a legeslegjobb formámat szerettem volna nyújtani. Az
idő kedvezett nekünk, mivel száraz volt az időjárás, de hideg. Megtörtént az
ideális gumik kiválasztása és felszerelése az Astrá-ra.  Ezután megkezdtem
a két edzőkörömet, ahol rögzítettem magamban a pálya felépítését és a
nyomvonalát is.

Úgy gondolom, a mostani pálya az volt, ahol a gyorsaság
mellett a nagyon pontos féktávoknak is nagy szerep jutott, különben hamar a
gumifallal lehetett találkozni. 

A bemenetek előtt volt lehetőség gumimelegítésre a
boxutcában, ami vagy elég volt a rajtig, vagy nem, ha várnom kellett a sorban
állásnál.

Az első mért körömben magamhoz képest jó időt sikerült
mennem, a hideg gumik miatt voltak kisebb megcsúszásaim, amiket szépen
korrigáltam. A másodikban igyekeztem tökéletesíteni az ideális íveket és
pontosabb féktávokat venni, ezáltal a határaimat is feszegettem. A harmadik és
negyedik körben végig határon autóztam, ami azt eredményezte, hogy a kocsim
hátulja szépen járkált, de mindig sikerült megfognom és nem veszítettem időt
ezáltal. Minden körömben magamhoz képest egyre jobb időket mentem, a határon
autózással több másodperceket sikerült hoznom magamon az előző körökhöz képest.
Az egész versenyen végig élvezetből autóztam és igyekeztem úgy a határon
autózni, hogy a legtöbbet kihozzam magamból és az autómból is. Ez teljes
mértékben sikerült is. A nap végén a Csapat Főnököm meg volt velem elégedve.

2014-ben
FRT-n, Kakucsring Kupán, Pannónairingen gyűjtögetted a kilométereket abban a
tudatban, hogy minél jobb gyorsasági autóversenyző váljon belőled.

Miként
is értékeled a 2014-es évet?

- A 2014-es év júliusában a Kiskunlacházi FRT Rallye
Kupasorozatban kezdődött az autóversenyzői karrierem, amikor bekerültem a Mogul
Csapathoz pilótaként.
Ez volt az első bemutatkozásom is és egyben az első éles versenyem is, egy
Kupás Astra volánja mögött. Magamhoz képest kiválóan vettem az akadályokat és
teljesítettem a pályán. Minden körömben egyre jobb időket autóztam. A nap végén
a Csapat Főnökömmel kiértékeltük a teljesítményemet és az volt a véleménye,
hogy megvan a tehetségem a versenyzéshez, csak sok-sok tapasztalatra, tudásra
és kilométerekre van szükségem a fejlődéshez, verseny körülmények között. Ezen
a napon valóra vált életem legnagyobb álma. A következő hónapokban az FRT-
Kupasorozatban indultam az Astra és az Opel Tigra volánja mögött. Október
közepén két napos teszten voltunk az Opel Astra-val a Pannóniaringen, ahol
sikerült esőben és száraz pályán is tesztelnem, összesen közel 700 verseny kilométert
tettem meg. Novemberben és decemberben az FRT-n kívül a Kakucsring Kupán vettem
részt az Astrával, ahol szintén jó eredményeket értem el és sikeresen
megküzdöttem a különböző időjárási körülményekkel a pályán. 

Összegezve a 6 hónapot, amit különböző versenypályákon,
más-más időjárási körülmények között és két különböző típusú, lóerejű, de mégis
hasonló felépítésű autókkal tettem meg, kiválóan sikerült az idei évem. Az első
versenyemtől kezdve minden alkalommal látványosan fejlődtem, gyűjtöttem a kilométereket
és a tapasztalatokat is. A dicséretek sem maradtak el a napok végén.

2015-ös
terveidről, ha lehetne pár gondolatot hallani tőled.

- A 2015-ös évben a célom teljes mértékben az eddig
megszerzett tapasztalataimnak, tudásomnak és a kilométereimnek a bővítése.
Újabb és újabb versenykihívások teljesítése. Az FRT-Kupán kívül szeretnék minél
több autóversenyeken, teszteken részt venni, amik a tanulásomat és a
fejlődésemet szolgálják. 

A 2015-ös évben az első versenyem a Kiskunlacházi FRT
Rallye Kupasorozatban lesz, január 10-én, folytatódik a versenyidényünk.

A
nap végén volt egy rendhagyó díjkiosztó, ahol a második helyen végeztél. Minek
apropójából volt ez?

- Nagy meglepetésben volt részünk a verseny
díjkiosztójának a legelején.
A Mogul Csapatnak jelenleg 4 pilótája van. A Csapat Főnökünk, Fekete László, az
éves komoly munkánkat értékelte és megajándékozott bennünket egy-egy Serleggel.
A helyezések az alapján alakultak, hogy ki, mennyi ideje van a csapatban és
ahhoz képest milyen mértékben fejlődött ezen idő alatt, ezek alapján érdemeltem
ki idén év végén a dobogó második fokát és egy szép fényesen csillogó Serleget.
Ez a gesztus óriási erőt és kitartást ad a következő évemhez. 

Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen Csapat részese lehetek,
ahol a Csapat Főnököm a legapróbb részletekig belemenve segíti a tanácsaival a
felkészülésemet, a Szerelőim által az autók mindig időben ott vannak a
pályákon, műszakilag átvizsgálva, felkészítve a versenyekre, a versenyek és a
tesztek alkalmával mindenki a maximumot hozza ki magából. A csapattársaimmal is
kiváló az összhang. 

Nagyon köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim
elérésében!
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO
Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget
kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a
sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.

Köszönet illeti meg Hajósi Hajóka Miklóst és Farkas
Zoltánt a sok-sok fotókért, videókért, média háttereimért.  

Köszönöm az Interjút!

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu