Gévay Árpád: Összegezve nagyon jó verseny volt!

Interjú Gévay Árpád Qudaversenyzővel a március 21.-i Polaris Offroad Maraton verseny után.

Március 21-én a Gyál melletti Quad - Motocross pályán a Polaris Offroad Maraton Bajnokság első fordulóján édesapáddal vettél részt.


Mesélnél, hogy milyen járművel is indultál
rajta, illetve miként is sikerült a nap?

-
Quad versenyeimen, egy Honda TRX 450R quaddal szoktam indulni. A gép teljesen
gyári, csak kipufogórendszer és szélesítések vannak rajta, valamint Kenda
gumikkal gurul. A quad tulajdonságaiból adódóan gondoltam, hogy amatőr
kategóriában indulok a Polaris Offroad Maraton Bajnokságban, azonban a rendezőség
és néhány résztvevő úgy gondolta, hogy jobb lenne, ha profi kategóriában
indulnék. Egyrészt nem örültem ennek annyira, mert minél jobb eredményt
szerettem volna elérni, mint eddigi versenyeimen, viszont abból a szempontból
jónak láttam a dolgot, hogy olyan emberekkel versenyeztem, akiktől sokat
tanulhattam, így ebben a kategóriában remélhetőleg fejlődni fogok.
Mivel változott a bajnokság eddigi verseny felépítése (4x fél óra), kíváncsian
álltam a dologhoz, de végül kellemes meglepetést okozott, mert fizikailag
kevésbé megterhelő és a szabad fél órában lehet állítani a gépen, ezen kívül
tudok beszélni édesapámmal, aki sok jó tanácsot tud adni nekem vagy akár
biztatni lelkileg egy rosszul sikerült rész után. Összegezve nagyon jó verseny
volt, viszont a körszámláló rendszer nem tetszett, mivel nagy hátrányba
lehetett kerülni, ha több versenyző ért egyszerre a beíró sátorhoz. 

Szemlátomást, nem kis pályát jártál be
versenykörülmények között. Miként lehet erre „gyúrni”?

-
Sajnos
nincsen sok időm edzeni a tanulás és munka mellett, de próbálok minél többször
eljárni különböző állóképesség-növelő edzésekre, és emellett próbálok minél
több időt quadon tölteni. Jövőbeli tervem, hogy egy személyi edzőhöz járjak,
aki pont azokat a fontos izmokat tudja fejleszteni, ami a quadozáskor mindig
elfárad. Ezt azért is tartom fontosnak, mert véleményem szerint nem csak a
quadom gyengébb, mint a többi, hanem fizikailag is hátrányban érzem magam a
többiekhez képest. 
A verseny elején, a pályán nehezebb volt menni, mert magasabb gumival indultam,
ami az első két fél órában hátrányt jelentett, viszont az utolsó két fél órában
előny volt a mély nyomvályúk miatt. A pálya nagy része tetszett, bár volt benne
egy-két élvezhetetlen szakasz, mint például néhány letörés. 

Elég laza talajú volt a pálya, és off road
jelleg is volt benne bőven. Ilyenkor mennyire nehéz belőni a quadot?

-
Ilyen típusú pályákra, ahol van némi offroad, de nagyobb része cross pálya és
laza talajú is, olyan kérdések merülnek fel, mint a futómű beállítása, a
guminyomás és a kerékméret (a verseny közben, a szünetekben folyamatosan
állítottuk is apuval) remélem a jövőben sokat fog fejlődni a quad, így több
állítási lehetőség is lesz rajta. Ezen a pályán sok előnyt lehetett volna
szerezni, ha két kerékszettel indultam volna, egy magasabbal és egy
alacsonyabbal, de sajnos csak egy szettem van, mivel az előző bajnokságban nem
volt érdemes kereket cserélni, mert nagyon nagy időveszteséggel járt volna, ezért
még sokat kell gondolkoznom, hogy milyen műszaki változtatásokkal lehetne jobb
helyet elérni. 

Legközelebb hol találkozhatunk veled, milyen
versenyen?

-
Minél több versenyen szeretnék elindulni, ezért nem csak Magyarországon, hanem
Szlovákiában is indulok, valamint szeretnék megismerkedni több versenytípussal
is, mint például a quadcross és a short track. Az biztos, hogy a következő
Polaris Offroad Maraton második futamán, Vitnyéden április 11.-én ott leszek és
szeretnék minél jobb eredményt elérni.

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu