Tomas Bagi Bagos: Ott leszek a Pünkösdi futamon!

Interjú a Szlovák Tomas Bagos autóversenyzővel, a Pünkösdi Rallycross futam előtt.

Május 24-25.-én Pünkösdkor a Máriapócsi Rabócsiringen szállsz újra harca a sporttársak ellen.

De mielőtt ezzel kapcsolatban kérdeznélek, mesélnél a Húsvéti Rallycross Parádéról, ahol egy Skoda Felicia-val versenyeztél elég látványosan.



Mesélnél
erről a hétvégéről?

- A Húsvéti versenyhez annyit szeretnék hozzátenni, hogy még meg kell szokni az
új autómat, mert egész más mint a Honda.
A Skoda nem ment az én elképzelésem szerint, mert volt pár probléma vele.
A sebesség váltón a kettest és a négyest nagyon nehéz volt berakni, azért
startoltam ketessel. A verseny folyamán elkezdet csúszni a kuplungom és ezért
mindig nehezebb és nehezebb volt a start. A döntőben volt egy kis szerencsém
mert, Lukács Petinek elment a sebváltója és Roland Pisio is kieset. A döntőben
a megismételt start után sikerült startolni az első pozícióról, viszont az első
körnél defektet kaptam, de nem adtam fel, és így bedöcögtem harmadiknak.

Mióta
vagy rallycross versenyző?

- A motoros sportokat motorkerékpárral kezdem 13 éves koromban. 20 éves koromban
négy kerekre váltottam, autocross Ladára 2107, 1600 cm3.
Egy évre rá már startoltam rallycross versenyen.
2012-ben a Honda Civic-el nyertem is.

Melyik
kanyar a kedvenced a Rabócsiringen?

- A kedvenc kanyarom a start előt az a gyors balos kanyar, mert az a legveszélyesebb,
mert az autó lazán driftbe mehet. A húsvéti versenyen, főleg a döntőben,
nem volt egyik kanyar sem a kedvencem 
mert gumik nélkül nehéz a kanyarokat venni.

Az
új pálya nyomvonal és a Joker kör tetszik-e neked?

- A Joker kör nagyon tetszik nekem , mert így izgalmasabb és érdekesebb a  verseny.
Tetszik a homokos kanyar, nagyon jól van megcsinálva, mert lazán bedől.
De a döntőbe sajnos már nagyon szét volt verve.

A
Skodával indulsz Pünkösdkor, ha igen mit lehet tudni róla?

- Igen, szeretnék résztvenni a Pünkösdi versenyen is. Már alig várom!
Lecseréltem a Honda Civic autómat egy Skoda Feliciára ami 1600 cm3, 170 lóerős,
sebváltója rövid, rallycross-ra tervezve, sperr diffi, cseh országban volt
felépítve autocross-ra. 2008-tól - 2013-ig csehországi bajnokságon vett
részt.  

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu