Vaskó Dominik: Nyirádon kell a motorerő!

Az idén egy Peugeot 208 versenyautót terelgetsz.
Tudtommal Nyirádon nem indultál még vele. Mennyire lesz elég a motorerő erre a pályára a Máriapócsihoz képest?
- A motort a héten hangoltuk, a futóművet is beállították, a szerelők szerint is jó lett... jobb, mint volt. Ez azért fontos, mert lényegében ez ugyan az a motor, amivel Máriapócson rajthoz álltam. Technikás a pálya, sok a murva Nyirádon, tehát kell a motorerő.
Van-e kedvenc kanyarod, szakaszod?
- Igen, a fenti hosszú aszfaltozott rész, a végén a balkanyarral.
Itt korábban egy másik Peugeottal indultál, autókról és rallycross szakágban.
Hogy sikerültek akkor a versenyeid?
- Igen, a 206-os az első Nyirádi futamon futómű problémák miatt esett ki, majd ősszel végül is jó lett volna minden, de egy sajnálatos rajtbaleset miatt összetörött. Folytatni tudtuk a versenyt, de csak autocross-ban, ahol sikerült is befejeznem a futamot és a versenyt is.
Itt is, mint már a Rabócsiringen lesz Joker kör. Mi alapján szoktál oda kimenni?
- Ezt mindig az adott helyzet határozza meg. Alapjaiban, ha jó a rajt, akkor természetesen az előnyszerzés a cél, de ez nem minden esetben van így. Vannak megbeszélt taktikák adott versenykörülményekre.
A Pünkösdi hétvége óta volt-e fejlesztés az autón?
- Most nincs szükség fejleszteni, jelenleg a legkomolyabban próbáljuk az autót megbízhatóvá tenni. Hogy jó, vagy nem jó, de jönnek ki hiányosságok, hibák, amiket javítani, finomítani kell. Én úgy gondolom, hogy a szerelőim csodát művelnek, együtt dolgozunk, mindent megtesznek értem, a szörnyért és a sikeres futamokért.
Köszönöm a támogatóim segítségét: FUXTEC.hu, Antal Zoltán, a Szüleim.
Szurkoljunk közösen Domi-nak!
- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu