Zsákai Olivér és a Chevy Camaro

Interjú Zsákai Olivér dragversenyzővel a 2015-08-30 - Hungaroringi Extreme Technical Weekend OB előtt.

De, mielőtt erről a versenyről kérdeznélek, mesélnél a portálolvasóknak az eddigi  pályafutásodról?

- Jó pár évvel ezelőtt beülhettem egy futamra Káldy Péter mellé a Novába. Fantasztikus élmény volt elsőre, mialatt gurultunk visszafelé eldöntöttem, hogy kell építenem egy hasonló gépet.


 Próbálkoztam pár utcai
autóval, de zavartak a kötöttségek, végül vettem egy köteg acélcsövet és
elkezdtem hajtogatni egy vázat otthon. Iszonyat veszélyes dolog az internet
mert az ember nagyon könnyen elhiszi, hogy amit ott lát azt simán megcsinálja
saját maga is. Voltak komoly bökkenők és nehézségek, de végül csak összeállt
egy autó belőle, ami működik ma is, sőt az első szezonjában 8-as időt ért el
(már az új tulajdonosával) ami szerintem nagyon jó eredmény.

Sok lehetőséget láttam viszont még a csővázakkal kapcsolatban amit meg
szerettem volna valósítani és időközben sikerült olyan kapcsolatokat is
építenem, amelyekkel újabb anyagok felhasználásával az előbbinél magasabb
minőségű vázakat tudok készíteni. Megszerettem ezt a területet, igyekeztem
egyre mélyebben beleásni magam.  

Ezen a versenyen milyen
járgánnyal indulsz, mit lehet tudni róla?

- Idén januárban kezdtünk el építeni egy egyedi kialakítású, könnyű
chromolly vázat, egy 5th gen Chevy Camaro üvegszálas karosszériával. A motorja
ugyancsak nem átlagos, 8900 ccm-es TwinTurbo erőmű a TubolyTech-től, 2
sebességes automata váltóval. Egy hete lett kész, 4 tesztfutamot mentem vele
eddig az elmúlt hétvégén. Nagyon friss még minden, ezen a versenyen is a
beállításokra kell még koncentrálnom elsősorban.

Kinek is tudod ajánlani
ezt a sportot és miért?

- Elsősorban a
legkitartóbbaknak. Meg kell nézni a drag csúcsát, a top fuel csapatokat. Ők,
körülbelül tizenöten, négy órát szerelnek egymást lökdösve, igyekezettől
füstölgő kesztyűben, azért, hogy utána (melegítéssel együtt) 30 másodpercre
beindítsanak egy motort, amivel teljesítenek egy 4-5 másodperces futamot.  És ezt megcsinálják egy versenynap
háromszor-négyszer egymás után, este látni rajtuk, hogy lépni alig tudnak már.
Sajnos kis túlzással ugyanez igaz az alacsonyabb kategóriákra is, aki komolyan
veszi a versenyzést, majdnem ugyanennyi energiát öl egy 12-14 másodperces
futamba is. 

Mi az, ami az álmod a gyorsulási
versenyek terén?

- Több embertől hallottam
már itthon és külföldön, hogy egy drag versenyző saját maga tervezi, építi,
vezeti és javítja az autóját. Ha nem így működik, csak véletlenszerűen és
időlegesen lehet sikeres. Nagy igazság van ebben. Szeretnék annyit fejlődni,
hogy egyszer én is eljussak erre a szintre.

Nincs mért idő célom.
Sokkal többre értékelek egy 12 másodperces futamot , aminek a rajtjánál látom,
hogy a driver mellett ott pattog a padlólemezen a fedélzeti csavarhúzó amivel
még az utolsó pillanatban is állít valamit, mint egy nyolcast, amit öten hoznak
össze.

Hol szeretnél indulni
vele a magyar pályákon kívül?

- 2016-ban mindenképpen
szeretnék kijutni a Camaroval Hockeheimbe a Nitrolympix versenyre. Nagyon
tetszik az EB futamok hangulata, ezért jó lenne ha sikerülne még nevezni az
évadzáró versenyre is Santa Pod-ban. Ez nagyon nagy és nagyon távlati terv
persze, rengeteg dolognak kell jól alakulnia ehhez.

Mik a 2015-ös, 2016-os
versenyzéssel kapcsolatos terveid? 

- 2015-ben arra
koncentrálok, hogy az új autót minél jobban sikerüljön beállítani. Sok munka
van ezzel, rengeteg az ismeretlen terület. 2016-ban szeretném már 100%-osan
kezdeni a szezont és jó lenne a bajnokság első három helyének valamelyikét
megcsípni. Egyre több gyors-erős autó épül, hatalmas küzdelemre számítok
2016-ban a dobogós helykért.   

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu