Megfontoltan de gyorsan kell mennünk !


Dékány Sanyi és Hegede Tomi a Székesfehérvár Rallye-t és a Baranya Kupát is feladni kényszerült, ami merőben szokatlan a párostól, mert általában ők és a Hondájuk is megbízhatóan szokta teljesíteni a versenyek utolsó kilométereit is. Az utóbbi két futamon a kocsi mondta be az unalmast, pontosabban a váltó, de Tomiék megelégelték a dolgot és most egy szinte vadonatúj váltóval és remélhetőleg sok-sok élménnyel a lelkükben a célban ünnepelhetik meg a Salgó Rallye végét. Hegede Tamással beszélgettünk.



Rallye2.hu: Nem úgy ért véget a Baranya Kupátok sem, mint ahogy terveztétek, mivel a székesfehérvári kiesésetek után ugyanúgy a váltó mondott csütörtököt Komlón is. Meg tudtátok e javítani, készen van e már a kocsi?

Hegede Tamás: Komoly munkákat végeztünk az elmúlt hónapban, gyakorlatilag egy majdnem teljesen új váltót építettünk a Hondánkba. Köszönet érte a szervizünknek és a támogatóinknak! Eddig is azt gondoltam, hogy nem lehet baj – kiderült, hogy akkor tévedtem – de most már tényleg nem tudom elképzelni, hogy a váltónk hibája miatt kellene esetleg kiállnunk. De ne kelljen semmiért sem! Célba szeretnénk érni a Salgó Rallye-n.

Rallye2.hu: Úgy legyen! Bár a Salgó Rallye nem éppen az a verseny lesz, ami a ti Hondátoknak kedvezne. Jobban kedveli a kocsitok a lobogós, gyorsabb pályákat.

Hegede Tamás: Szerintem is. De az utolsó emlékeim a Salgó Rallye-ról, a nógrádi pályákról elég pozitívok. Pedig akkor is Hondával mentünk, egy „békalámpás” Civic-el az ORB mezőnyében, elég régen. Szeretjük ezeket a gyorsaságikat, várjuk már a rajtot, nagy lelkesedéssel készülünk az indulásra.

Rallye2.hu: Mire emlékszel még az utolsó Salgó Rallye-ról? A Rallye2 Bajnokság legutóbb 2010-ben vendégeskedett Salgótarjánban.

Hegede Tamás: Azt én nem tudom, hiszen mi akkor még az első osztályban versenyeztünk. Talán nem is Salgó Rallye volt, hanem lehet, hogy egy Budapest Rallye alkalmával járhattunk arra legutóbb. De nem emlékszem már pontosan. Remélem most is olyan jól érezzük majd magunkat, mint akkor. A lényeg, hogy a prológot éljük túl, mert az szerintem most sem fog kedvezni a kocsinknak, így nem hinném, hogy nagyon forszírozni fogjuk a tempót a bemutatkozás során. Ráadásul a C2R2-k sokkal jobban mozognak az ilyen városi, kijelölt pályákon. A speciálisok menetirány változtatásának én nagyon örülök. Egyfelől ismerős lesz már a gyorsasági, de mégis új valamennyire, ám az igazi előnyét a pályabejárás alkalmával érezzük majd ennek. Jelentősen lerövidül a táv, hiszen nem kell majd rengeteg kilométert teljesen feleslegesen bolyonganunk, mire visszatalálunk a szakasz elejére. Oda-vissza mehetünk rajtuk, tök jó lesz. 🙂



Rallye2.hu: Mik a terveitek? A bajnokság már elúszott…

Hegede Tamás: Igen, tudjuk, így hiú ábrándjaink nincsenek. De nyilván szeretnénk a legjobb teljesítményt nyújtani és őrizni a 8-as kategóriában a második helyünket. Lesz kire figyelni, szerencsére nem a minimum létszámmal indul a géposztály, így jó csatákra számítok.

Rallye2.hu: Mennyire fenyeget az a veszély, hogy a dobogó alsó fokáról felkapaszkodnak az üldözők és esetleg helyet kell velük cserélnetek?

Hegede Tamás: Abszolút foghatóak vagyunk. Ha a Salgó Rallye-n és Ózdon sem szereznénk pontot, akkor komoly bajban lennénk. De ezt elképzelhetetlennek tartom. Megfontoltan, ésszel, okosan kell mennünk. No meg persze gyorsan is, hogy tudjunk pontokat gyűjteni és bebiztosítani magunkat a dobogó középső fokán.

Rallye2.hu – Salánki Gábor