Sajtótájékoztató / Botka & ifj.Érdi /

Sajtótájékoztató.
A csapatok bemutatása után egy kis múltidézés gyanánt…..

…….több közös vonás tapasztalható a két sajtótájékoztatót tartó csapat Érdi Rally Team és a Botka Rally Team között  mint pl. Papp Gyuri /ifj.Érdi Tibi navigátora/navigált egy protonban a Dudu első versenyén egy Tesztrallyn, de a legfontosabb közös pont a Taxi4 idei támogatottsága.

Botka Dávid R5-ös Skodával , ifj. Érdi Tibor Mitsubishi Evo X. versenyautóval fog rajthoz állni az idei év ERC futamain !  Botka 2015-ben, ifj. Érdi 2017-ben hódították el az ERC trófeát az ERC2-ben.

Pásztor Gábor a Taxi 4 tulajdonosa pár szóban elmondta a kapcsolatát a ralival, hogy nem csak a tv-ből ismeri ezt a sportot és ajánlja is mindenkinek egy-egy verseny megtekintését. A Taxi 4 mindkét csapat támogatását hosszútávra tervezi amit 2009 óta folytat amikor még Érdi Subaru Wrc vel versenyzett. 

Érdi Tibor elmondta hogy a pályafutásuk maximálisan egybefügg az autósporttal, rengeteg szép eredmény van a csapatunk mögött amiben egy csodás 4 évet futottak a világbajnokság futamain majd ezt követően 4 éve versenyeznek az Európa bajnokságon ahol már 2x lett 3. ifj. Érdi Tibor illetve  2017-ben sikerült megnyerni a kategóriát. Céljuk az ERC2 bajnoki cím megvédése 2018-ban. 

Ezt követően ifj Érdi Tibor jutott a mikrofonhoz aki úgy fogalmazott,hogy a tavalyi év vége borzasztó nehéz volt mert Lettországban dőlt el a bajnoki cím.

 
-Egy Olasz versenyzőpáros ellen vívtuk a csatát és az utolsó versenyen aki előrébb végez az a bajnok. Nekünk sikerült ! Nem kedvelem az Azori szigeteki versenyt de kénytelenek leszünk itt az első versenyen kezdeni mert nem szeretnénk elkövetni azt a hibát,hogy fussunk az eredmény után mint a tavalyi évben. A szervezők egy új szabály bevezetését hozták ami alapján 4 futam van értékelve  a 8 –ból az idei esztendőben. A mi tervünk legalább 6 futamon való rajthoz állás a pontszerzés és a pontrablás miatt ,hogy ismét el tudjuk hódítani a bajnoki címet !

 Majd Botka Dávid nyilatkozott a múltról,jelenről és a jövőről.

-Egy versenyző és a csapat életében is az a legrosszabb pillanat amikor nem érsz végig egy versenyen vagy akár a rossz szériát fogsz ki és sorozatban nem jönnek az eredmények ! Sajnos volt ilyenben részünk a közelmúltban többször is.
Nagyon hasznosnak tartom a helyismeretünket és hogy már több évet eltöltöttünk az Európa bajnokságon, ugyanis a helyismeret és a pályák ismerete is nagyon fontos a következő évben való versenyzéskor.
Az ERC versenyei,pályái nem hasonlíthatóak a magyar pályákhoz amik rendkívül gyorsak ,kívülről belülről ismernek a versenyzők. A külföldi pályákon a versenyautót jobban be kell osztani ugyanis 250 km gyorsasági szakaszon kell az elejétől a végéig legalább 90%-on teljesíteni ,navigátor alapján koncentráltan menni gyorsan, pontosan! De az idei évben nem tervezem elvenni a gázt ! 
A Cseh és Lengyel futam a legnehezebbek a bajnokság futamait egybevetve , de minden versenyen szerepelni kell az év végi legjobb eredmény elérése érdekében. Az idei évben szeretnénk a maxon autózni és a legjobb eredményeket elérni !