Határ Attila: Öt centiméteren múlt…

Interjú Határ Attilával az Eger Rallye után.

Csak vasárnap késő délután tudtam elérni az egri verseny után, egy beszámolóra Attilát.

Hajnal háromra került az ágyába egy küzdelmes nap végén, ami hozott örömet és bánatot, jót és rosszat.

Menjünk vele és navigátorával Deák Henivel gyorsról gyorsra:

GY/1: Előzménye annyi volt, hogy alig tudtam „beöltözni”. Meg van a sorrend, de mikor ott vagy néha megy a kapkodás… Maszk, sisak, hans, öv, kesztyű, kamera… Ismerős, de rég végrehajtott mozzanatok időre való végrehajtása hirtelen kis káoszhoz vezetett. Éppen futópercre értünk oda.

Ezen a gyorson kicsit vissza kellett rázódni, mentünk árokparton, bokrok felé, sokat csúszkáltunk, de a szakasz eredmény megfelelt.

GY/2: Fejben rendbe tettem a dolgokat, nem rizikóztam, próbáltam a célba érésre koncentrálni. Tavaly ezen a gyorson forgattam szét a motort. Bár egy lassítóval több volt most, próbáltam nagyon vigyázni a kocsira.

GY/3: Nagyon boldog voltam, mikor Heni az időeredményeket elmondta és az abszolút első idő

a mi nevünk mellett szerepelt.

GY/4: Hát a négyes szám sokak szerint nem szerencsés. Itt sem volt az! A rádiókapcsolat hiánya miatt etap lett a szakasz.

Viszont a szervizparkba nagy meglepetés ért mikor beálltunk. Édesapám két darab új versenygumit vett nekünk, pont ami akkor és azokra az útviszonyokra kellettek, a jobb eredmény eléréséhez. Akkor és most sem tudom eléggé megköszönni neki azt a rengeteg segítséget néha már inkább áldozatot, amit értem hoz. KÖSZÖNÖM APA!!!

GY/5: Itt az új gumi előnye rögtön jelentkezett. Átvettük a vezetést abszolútban is. Viszont a bal első, amin az új gumi volt tropára ment a pereme.

Ki szerettem volna cserélni, de az etap időbe nem fért bele.

GY/6: Már a rajtban furcsálltam a motor hangját, ami sajnos be is igazolódott. Három „hengerezett” a kocsi, így nagyon rossz eredménnyel abszolváltuk a hatodik menetet. Etapon rájöttem a hibára. A gyújtás kábel elmozdult, mikor erőssebben megigazítottam életre kelt az autó.

GY/7: Sikerült egy abszolút első időt jönni, bár a lemaradásunk már akkor elég tetemes volt. Henivel azt tűztük ki célul, minél előrébb végezzünk a lehetőségeinkhez mérten.

GY/8: Ez a pálya nagyon tetszett, sajnos a féktávokkal voltak problémáim, sok ponton nem hittem el, hogy meg fog állni a kocsi. A technikás részek jól sikerültek, és szoros meccset vívtunk az élen állókkal. Irány a szervizpark ahol gumicsere, a hibás gyújtáskábel cseréje, fel a lámpasor, és indulás a tankoló zónába onnan pedig a következő gyorsra.

Sajnos ismét előjött etapon a „három” hengerezés. Nem volt idő a javítására, pedig tettünk be gyertyakábelt mint aki megérezte…

GY/9: A gyertyakábel hibája miatt ismét rengeteg időt veszítettünk, már csak a célba érés lebegett a szemünk előtt. Bármi áron! Etapon ki akartam cserélni a vezetéket. De a lámpasor rögzítése miatt a

gépháztetőt nem lehetett levenni. Úgy, hogy szürkületben a két felső leszorítót tudtam csak kioldani, Heni feszítette a motorháztetőt én meg egy huszonöt centiméteres résen szereltem a járó motoron. Először el kellet találnom melyik henger rakoncátlankodik. Annyi szerencsém volt, hogy elsőre azt a vezetéket húztam meg amelyik a hiba forrását generálta. Csere és nyomás tovább az utolsó gyorsra.

GY/10 Sötétben még soha nem mentem. Nagyon furcsa volt ugyanakkor meg jó érzés. A lámpasor

fénycsóvája a kocsi elején parádés. És akkor véget ért. Abszolút hatodik helyezés, kategória másodikként indultunk a céldobogóra.

A Dobó téren várakoztunk egy ideig, aztán a technikai ellenőrzésre kellett mennünk.

Mikor az véget ért, irány a Parc Ferme. Azaz a zárt parkoló… Mikor elindultunk volna, abban a pillanatban elszakadt a gázbowden. A szabályok szerint a zárt parkolóba való beállást önerőből kell megtenni. A tűzfalból kilógó öt centiméteres darabot egy kombinált fogóval a jobb kezemmel húztam, a bal kezemmel vezettem Heni pedig váltott.

Nagyon boldogok voltunk, hogy célba értünk, számunkra küzdelmes versenyen. Sokszor kellett pillanatok alatt döntéseket hozni, ami befolyásolta az eredményünk kimenetelét.

Gratulálok minden ellenfelünknek. És nem győzöm megköszönni Édesapámnak azt a segítséget, amivel minket idáig juttatott. Köszönet a támogatóknak, barátoknak ismerősöknek, szurkolóknak és NEKED is, hogy elolvastad ezt a beszámolót. Miskolcon találkozunk!

 

Sajtófelelős: Báttya Robi

Támogatók: Határ Motorsport, Speed Rally Team Kft, www.kutfurok.hu, schoen + sandt Hungary Kft, Wood-Will-pro Kft, Photo_csn, Egnogert Kft, Opi rallye media Kft.

Reklámpartnereink:

Copy n More Kft., Fémtiszta Kft., Strapa Pack Kft., Dr. Marcus, Molvi Trade Kft., Lajosházi Csaba E.V., Fun Carter Kft., Golf Kft., Pet Pack Kft., Jász és Jász Kft., Target Sales Group Kft.