Ciprusi ERC kaland !
A 2018-as esztendő Ciprusi Európa bajnoki versenye melyet Június 15-17 között rendeztek már a csapatnak Februárban megkezdődött. Epekedve vártuk az indulás időpontját, amit megelőzött a versenyautó és szervizautó leszállítása a Görög kikötőbe már június elején. Kicsit betekintést nyertünk a versenyt megelőző Akropolisz raliba ahol találkoznunk kellett az FIA Automobile szövetség embereivel ahol regisztrálásra került a csapat. A versenyautó már június 6.-án megérkezett a szigetre de mi csak 12.-én repültünk ki a csapattal.
A pályabejárás sem volt egyszerű de a helyi versenyzőbarátunk Szechenyi Zoli rengeteg segítségének köszönhetően minden megoldódott. A bal oldali jobb kormányos közlekedés egy helyi bérautóval nem a legnagyobb élményt nyújtotta pályabejárás tekintetében ,de mivel nem volt más ezzel kellett beérni. A pályák inkább hasonlítanak egy off roadhoz mint a pályaversenyzéshez de aki látott már rossz minőségű Veszprém ralit az…. na mindegy. De a 230km gyorsasági táv teljesen más jellegű autózást kívánt mintsem átkelni mindenen és padlón végigmenni a szakaszokon !
A gépátvételen az FIA delegáltjai 11 db hibával örvendeztettek meg minket amit másfél óra múlva kijavítva sikerült bemutatni,viszont az MNASZ által jóváhagyott homológ ATL versenytank betöltője továbbra sem volt megfelelő. Péntek délig kapott haladékot kihasználva sikerült a tankot FIA homológra átalakítani,miután felkerült a versenyautó rajtszámára a rajtengedély stempli.
A 135 Lóerős Suzukit az ERC3 kategóriába sorolták fel a szervezők ahol 6db R3 és R2 versenyparipa volt az ellenfél. Köztudott az R-es autók minimum 190 lóerős teljesitménnyel bírnak. Meglepő lett volna ha akár egy ilyen autó is mögöttünk végzett volna. Mivel a tankmizéria miatt sem a Qualifikáción sem a Shakedown-on sem tudtak menni a fiúk ezért az első szakasz volt az éles teszt !
Futóművileg és fékileg sem volt tökéletes az autó az első 3 szakasz után ahol a szervízbe térve sikerült minden problémát orvosolni és teljes sor kerékcserével és futómű geometria állitással illetve fékjavitást követően teljesen másképp viselkedett az autó. Sikerült is ERC3-ban kategória 3. és 4. időt is autózni ami azt jelentette ,hogy pariban lettek a Magyar versenyzők több R2 és R3 versenygéppel !
Azért a szerencsének is nagyban köszönhetően de a tudatos ,megfontolt ,higgadt versenyzés sikeresen meghozta a gyümölcsét a végelszámolásban a dobogó 3. fokán állt a Magyar legénység !
Dávid-Góliát hasonlatot tudtuk felhozni példának,hiszen egy borzasztó nehéz kezdést követően sikerült legyőzni ,jelzem legyőzni 4 nagyon komoly technikával versenyző párost a verseny végére a mezőny leggyengébb de legjobban felkészített versenyautójával. Örömünk hatalmas volt és örültünk ,hogy Magyarként egy több ezer kilóméterre levő szigeten letehettük a névjegyünket.
A Bereczki Norbert-Géczy Tamás Suzuki Swift trió a verseny abszolút értékelésének 20. és az ERC3 kategóriában a 3. pozíciójában fejezte be a versenyt ! Remélhetőleg jövőre vissza tudunk térni erre a fantasztikus de igen autógyilkos versenyre ,de előtte még az idei év tartogat némi meglepetést a csapatnak ami remélhetőleg egy Lengyelországi rajthozállás lesz !
Köszönjük a reklámpartnereinknek az együttműködést: Interdairy Hungary Kft, Sea-Master Products Kft, Gran-Export Kft, Magyar Kőtörő Kft,Elix-Vill KFt,Zsoltina 98 Bt,Vaanco Kft,SL Forg Kft,Globallift Kft,Metisz-Tomker Kft,Félix Professional Kft,Juhász-Média Kft.