Vizes küzdelem a bikával

Egy nagyon küzdelmes versenyhétvégét zárt a Gender Racing Team Ausztriában a Red Bull Ringen a bajnokság második fordulóján. 

A
csapat mind a négy versenyzője keményen megküzdött az újabb bajnoki pontokért,
de végül újabb futamgyőzelmekkel és dobogós helyezésekkel távozhattak a
gyönyörű versenypályájáról.

Nagyon erős, közel negyvenfős mezőny állt össze az
osztrák fordulóra. Főleg F3-asokból és különböző generációs Formula Renaultokból.
A GRT-s fiuk közül Szabó Nikolas először versenyzett a Red Bull Ringen, de
másik újoncuknak, Szomszéd Lalinak is a márkakupás tapasztalatokat kellett a
formula autóra átültetni ezen a pályán. Míg Stern Rolandnak és Hefler Róbertnek
„csak” az újabb, erősebb technikákat kellett a pályához idomítani!

Az első versenynap bíztató eredményeket hozó időmérője
után aztán sajnos az első körökben versenyzőink felével nagyot fordult a
szerencse. Egy megpördülő versenyzőtárs miatt Stern Roland és Hefler Róbert egy
nagyon durva zúzdába keveredett ahol mindkettőjük autója nagyon komoly
sérüléseket szenvedett és feladni kényszerültek a futamot. Kettejük közül Stern
Roland most legalább vissza tudott gurulni a boxba a sérült autóval, de persze
ez messze nem volt vigasz arra, hogy mindketten nulla ponttal kellett zárják az
első futamot.

A GRT két Formula Renault-s újonca a mezőny másik felében
szerencsésen elkerülték a balesetet és a kategóriájukban jó helyen autóztak. A
már az időmérőn is remek köröket autózó Szomszéd Lalira a futamon sajnos
kiszabtak egy boxutca áthajtásos büntetést, amit némi rutintalanság miatt nem
töltött le így kizárták a versenyből. Ezzel végül csak egy legény maradt talpon
a szombati küzdelemben, a GRT gokartos újonca Szabó Nikolas a magyar bajnoki
értékelés harmadik és az MNASZ Formula Renault Kupa második helyén ért célba
pályafutása első Red Bull Ringen teljesített és egyben mindössze harmadik
formaautós versenyén.

Gender Tamás csapatfőnök nem véletlenül hangoztatja sűrűn,
hogy neki van a világ egyik legjobb és leglelkesebb szerelőgárdája. A fiuk a
második napra megfeszített munkával helyre állították a törött autókat és az
előző napihoz hasonló eredményeket hozó időmérő után a versenyzők bizakodva várhatták
a következő versenyfutamot. Viszont a vörös bika nem adta olyan könnyen a
bajnoki pontokat és győzelmeket!! Közvetlen a futam előtt leszakad az eső
alaposan megkeverve az erőviszonyokat. Természetesen felkerültek az esőgumik,
de így is csak a biztonsági autó mögül rajtoló futamon bőven akadt történés,
annak ellenére, hogy a futam jó részét a safety car mögött töltötte a mezőny,
de szerencsére mind a négy versenyző sikeresen behozta a célba az autókat.
Ráadásul nem is akár hogy, hiszen Hefler Róbert és Szomszéd Lali az OB
értékelés illetve a MNASZ Formula Renault Kupa futamgyőztes helyén, míg Stern
Roland az OB ezüstérmes pozíciójában és az egész hétvégén egy kellemetlen kis
betegséggel küzdő Szabó Nikolas a kategória ötödik helyén ért célba a rendkívül
nehéz körülmények között. A Gender Racing mind a négy versenyzője értékes
pontokat gyűjtött a különböző bajnoki értékelésekben.

A csapat legközelebb június elején a lengyelországi
Poznanban áll rajthoz az FIA CEZ következő bajnoki fordulóján, de addig is
mindenkitől pár gondolat, hogy látta belülről a küzdelmet a vörös bikával:

Gender Tamás csapatfőnök:

Ez megint egy olyan hétvége volt, ami
rendesen próbára tette a csapat teljesítőképességének a határait, de
szerencsére megint csak arról tudtam meggyőződni, hogy nekünk van a
legelhivatottabb, legkitartóbb, legösszetartóbb csapatunk minden szakmai
területen! Ezt a szombati nap mutatta meg ismét miután Robi és Roland első
körben összetört két autóját a fiuk megfeszített munkával talpra állították!
Így másnap újra ott lehettek a rajtnál és a vizes pályán elhozhattuk az OB
értékelés első két helyét! Nagyon büszke vagyok a két újoncunkra Szabó
Nikolasra és Szomszéd Lalira is, hogy milyen jól teljesítettek a nehéz
körülmények között. Niko a kellemetlen betegséggel küzdve gyakorlatilag egyedül
volt eredményes a csapatból szombaton, vasárnap pedig Szomszéd Lali vizes
pályán elért első győzelme adott csattanós választ a vele szemben korábban
kétkedőknek. Úgy gondolom, mindkettőjüktől nagyon jó eredményeket várhatunk még
az év további részében is. Nagyon értékes pontokat, győzelmeket és helyezéseket
szereztek a hétvégén a fiuk ezen a nehéz bajnoki fordulón! Nagy köszönet jár
minden csapattagnak, hiszen az ilyen nehéz körülmények közötti csapatmunka
által elért jó eredmények mindig sokkal értékesebbek!”

Stern Roland:

„Felemásra
sikerült a nagyon várt hétvége a Red Bull Ringen, pedig nagyon vártam ezt a
pályát az új autóval. A szabadedzéseken több dolgot is kipróbáltunk a
beállításokban és jó irányban haladtunk. Az időmérőn nagyjából sikerült, amit
terveztünk, ott lenni a tízben az erős F3-as mezőny közepén vagy közel az
elejéhez. Nem gondoltam, hogy szerencsétlen első futamon csak a harmadik
kanyarig jutunk ahol egy nagyon komoly zúzdába keveredve pont csapattársamnak
Hefler Robinak löktek neki, aki ezáltal egy másik autónak ütközött. A félig
leszakadt első szárnnyal még vissza tudtam evickélni a boxba, de fel kellett
adni a versenyt. Nagyon fájtak az ott elvesztegetett pontok, és hogy ismét
összetört az autó. Szerelőim a két Laci rengeteg munkával másnapra helyre
állították az autót, mentünk egy kicsivel gyengébb időmérőt használt gumikon és
abban maradtunk, hogy a második futamon már mindenképp a célba érkezést kell
szem előtt tartani. Aztán azzal, hogy leesett az eső rögtön izgalmasabbá vált
az egész. Reméltem, hogy ezzel a túl bátor sporttársak, akik az első
kanyarokban szeretnék megnyerni a versenyt majd, visszavesznek egy kicsit és
tudunk valami jó pozíciót fogni. Ez nagyjából össze is jött. Közben egy nagyon
jó kis csatába keveredtünk Hefler Robival, amiből most ő jött ki győztesen és
ezzel kis kárpótlásként a szombatiért így futottunk be az OB első két helyén.
Ez a második hely nagyon értékes pontokat hozott a szombaton és a Hungaroringen
elvesztettek után. Most kezdődhet a felkészülés a poznani futamra, ami ismét
egy ismeretlen pálya az új autóval. A legfontosabb, hogy addig is tovább tanuljuk
az autót, például, hogy hatékonyan tudjam használni a rajtelektronikát és a sok
egyéb beállítási lehetőségeket!”

Szomszéd Lali:

„Ismét
egy sikeres hétvégén vagyok túl. Bár az első verseny nem alakult a tervek
szerint, de a második verseny előtt leszakadt az ég és ezért eső gumin kellett
rajtolni, de szerencsére sikerült jó tempót diktálni és hatalmas csaták után
szerencsére sikerült megnyernem a kategóriát. Különleges érzés, hogy az egyik
kedvenc pályámon szerezhettem meg az első futamgyőzelmet!”

Hefler Róbert:

„Azt
gondolom, hogy nyugodtan mondhatom, hogy igazi hullámvasút volt a Red Bull
Ringi hétvége, voltunk lent is fent is. Pénteken a szabadedzéseken az én
javaslatomra sajnos egy rossz irányba indultunk el a beállításokkal, de ezt
végül szombatra sikerült kijavítani. A szombati időmérő ennek eredményeként
egész jól is sikerült habár közel se éreztem magam olyan magabiztosnak az
autóban. Aztán a futamon minden a lehető legrosszabb irányt vette. A rajtál a
füvön kellett kikerülnöm egy versenytársam, ami miatt sok helyet veszítettem és
bekerültem a mezőny sűrűjébe ezért egy rajt baleset áldozata lettem. De ez nem
vette el a lendületet vasárnap újult erővel tértem vissza a pályára és az
időmérőn sikerült megfutnom a hétvége addig legjobb idejét. A futamra leszakadt
az eső így a futam nagy részét a safety car mögött töltöttük, de amikor
elengedtek akkor sikerült megelőznöm Stern Roland csapattársam és megkoronázni
a hétvégét egy abszolút győzelemmel. Nagyon szépen köszönöm a csapatnak a
tökéletes munkát a hétvégén külön Zámbó Bálint és Béres Marci mérnökeimnek,
akik egy nagyon jó beállítást találva komoly segítséget nyújtottak ennek az
eredménynek az elérésében!”

Szabó Nikolas:

A hétvége folyamán kicsit beteg voltam, ami
az edzéseket megnehezítette, nem tudtam nagyon koncentrálni. A szombati nap
egészen jól sikerült, bár az időmérőn nem tudtam tiszta kört futni, mert
harminchét autó volt a pályán, így a második lettem a kategóriában. A szombati
futam egész kaotikusra sikerült, mindjárt a rajton lefulladt előttem egy autó,
utána biztonsági autós fázis egy ütközés miatt. Amikor újraindult a futam a
biztonsági autó mögül már az első helyen voltam, és az ütközés miatt maradt egy
kis olaj a pályán, amit nem vettem észre és kicsúsztam a négyes kanyarban,
ezáltal visszaestem az utolsó helyre és néhány előzési manőverrel vissza tudtam
magam tornázni a második helyre, így másodiknak értem célba. A vasárnapi nap
elég változatos volt, nagyon jól kezdődött, mivel megszereztem a pole pozíciót,
viszont a futamra leesett az eső és mivel először mentem esőben formulaautóval
az eléggé megnehezítette a dolgom és egy kicsúszás miatt csak ötödikként értem
célba a kategóriában.”