Parádés rajtok és feljebb lépés a tabellán

Ezt hozta a GRT versenyzője, Michl Oliver számára a F4 CEZ Championship első versenyévadának zárófordulója Magyarország legújabb versenypályáján, Balatonfőkajáron a Balaton Park Circuit-en! 

A zárófordulón ismét három
versenyfutam várt a mezőnyre és most sem volt hiány izgalmakban még a legutolsó
körökben sem.

A Balatonfőkajár mellett épült Balaton Park Circuit első
hivatalos bajnoki versenyhétvégéjén való részvétel a GRT számára is nagy öröm
volt, hogy a hazai autósport legeredményesebb formula autós csapata aktív
részese lehetett egy ilyen autósporttörténeti jelentőségű eseménynek.

A várakozásoknak megfelelően rengeteg munkát adott a
csapatnak az új pálya feldolgozása és valóban különösen értékes volt minden
egyes megtett kör és kilométer, amelyek megtételére pénteken lehetőség nyílt a
szabadedzések során. Mindezt tovább nehezítette, hogy a pálya vadonatúj
aszfaltcsíkjára még nem került fel a régóta használatos pályákon a tapadást
nagyban segítő gumiréteg, valamint a pálya mellett folyó építkezésekről elég
sok por is került folyamatosan a pályára. A nehezebb körülmények ellenére a jó
csapatmunka meghozta a gyümölcsét mivel a szombati időmérőn teljesített hét
körből Oliver az ötödik rajtkockát jelentő időt tudta futni, ismét meglehetősen
közel az élmezőnyhöz.

A szombat délutáni első versenyen sajnos nem tudta
megtartani ezt a pozíciót és végül a hetedik helyen ért célba. A vasárnapi
második versenyfutamon így erről a helyről rajtolhatott, de ez a futama alakult
a legkevésbé szerencsésen, mert a bíztató rajtot követően a harmadik körben
hirtelen elfogyott a tapadás Oliver versenyautója alatt és a kavicságyon
keresztül a korlátnak ütközött. Szerencsére sem a versenyzőnek, sem az autónak
nem esett baja, de sajnos fel kellett adnia a 2023-as versenyévad utolsó előtti
futamát.

A délutáni szezonzáró futam viszont remekül indult és
szerencsésen zárult Oliver számára. Ezen ismét az ötödik rajtkockából
indulhatott és nagyszerűen kapta el a rajtot és az első körökben a harmadik
pozíció körül harcolhatott, míg végül némi hátrányba kerülve a hatodik helyen
intette le a kockás zászló az év utolsó versenyfutamán.

Izgalmas, kihívásokkal teli versenyhétvégével zárult az F4
CEZ Championship első versenyévada a Gender Racing Team számára, amit a csapat
vezetője és a versenyzője is elégedetten értékelt: 

„Nagyon
izgalmas kihívás volt, hogy 2023-ban egy ilyen új, komoly sportértékű, az FIA
által is komolyan számontartott nemzetközi sorozatban állhattunk rajthoz, már
rögtön az elindulásától, amelyben nagyon komoly sportszakmai-perspektíva van a
jövőre nézve. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra, hogy a GRT történetének
eddigi legújabb, legmodernebb versenytechnikájával megmutathattuk, hogy
eredményesen helyt tudunk állni nemzetközi szinten is! Nagyon büszke vagyok Oliverre
is, hogy egy mindannyiunk számára új technikával ilyen eredményesen fel tudta
venni a versenyt ebben az erős mezőnyben és egy ilyen konstans teljesítménnyel
tudtuk hozni ezt az év végi negyedik helyet a bajnokságban. Már most nagyon
várom az F4 CEZ Championship 2024-es szezonját, az idei év tapasztalatai
alapján és a jövő évre mutatkozó érdeklődés alapján! Ez is arra sarkalt minket,
hogy még egy további újgenerációs, T-421-est szerezzünk be, így jövőre már két
autóval szeretnénk rajthoz állni a bajnokságban.”

„Eredményes
vége lett a 2023-as szezonnak. Ez a remek csapatnak köszönhető, amit Tomi
összeállított. Kevés tesztnappal is nagyon jól tudtuk tartani a tempót és erre
büszkék is vagyunk. Az utolsó verseny a Balatonon érdekes volt, hiszen egy
teljesen új pályán került megrendezésre a verseny. Nagy öröm volt a Balaton
Park Circuit-en hazai közönség előtt versenyezni.”

- Gender Racing -