Sajtosék Ózdon jártak.

Sajtos Dénes

Letöltés

Megtapsolták a nézők
Gyorsan véget ért a Sajtós, Ignácz páros ózdi versenye, mert a verseny hetében a
revízióról visszatért alkatrész kevesebb, mint ötven kilométert tudott teljesíteni. A
srácok picit csalódottak, hiszen az autó már nagyon jól működött, és minden esélyük
megvolt egy jó eredmény elérésére.
Sajtós Dénes - Ignácz Péter - Honda Civic Maxi
AMTOSZ - (Rali-Túra Biatlon) NATURALI Bajnokság 2014
XII. Suzuki Kaiser-Ózd Rali
Sajtós Dénes:
A szombati napunk nem kezdődött túl jól, hiszen a helyszínen derült
ki, hogy kuplung problémánk van. Először a felső munkahengerre gyanakodtunk,
mert ott volt egy picit olajfolyás, de mivel tartalékot nem hoztunk magunkkal, ezért
egy kérelmet kellett írnunk a versenyigazgatójának, hogy a prológon nem tudunk
rajthoz állni, mert az autót szeretnénk vasárnapra megjavítani. A prológot kihagyva
nem érzem magam rosszul, attól függetlenül, hogy szeretnek a nézőknek autózni, de
a kuplung nélkül ebben a sárban el sem tudtam volna rajtolni. Szerencsére a
főszerelőnk Kiss György ezen a napon a Drag versenye miatt csak később tudott
utánunk jönni, így a munkahenger időben megérkezett, kicseréltük, de rá kellett
jönnünk nem ez volt a probléma. A hibás alkatrész a kuplung szerkezet volt, ami a
verseny hetén jött vissza Martin Lacitól revízióról. A versenyre abban a tudatban
indultunk el, hogy az autónk tökéletesen fel van készítve, de sajnos ez nem így volt,
hiába teszünk meg mi bármit, mindig lehet más, aki hibázik. A szerkezetet már
vissza is küldtük Lacinak, mert Ő mindig azt hangoztatja, garanciát vállal a
munkájára.
- A vasárnapi gyorsokon kuplung nélkül kellett elrajtolnunk, így a rajtolást az
önindítóra bíztuk. Nem volt könnyű, és két lefulladás után az első gyorsasági
céljában mi is meglepődtünk picit az abszolút tízedik és a kategória második helytől.
Slick gumikkal mentünk ki, és az első két kilométeren nagyon csúszkált az autó, így
utólag rá kellett jönnünk, hogy rossz választás volt, intermedia gumikat kellett volna
felraknunk.
- Az autó még ettől is gyorsabb lenne, csak nem vagyunk még hozzá szokva, hiszen
mióta Novák Feri beállította a futóművünk, ez lett volna a harmadik versenyünk.
Továbbá az is sokat számított volna, ha van kuplungunk, mert felfelé váltáshoz
mindig használom a kuplungot. Mivel most nem volt, szerintem egy kicsit túl is lett
erőltetve, és ennek köszönhető, hogy a váltónk harmadik fogaskereke széttörött, és
ez miatt kellett kiállnunk. Ha máshogy fogjuk fel a dolgot, ezt érezhetjük egy gyenge
pontnak is, ezért úgy döntöttünk a készítőjével, a hétvégén átbeszéljük, hogyan
lehetne ezt megerősíteni.
- A második gyorsasági szakaszon ahol ki kellett állnunk, a lassítóból már gurulva
jöttünk ki, és jó érzés volt látni, hogy a nézők megtapsolnak minket. Ez fakadhat
abból is, hogy az elágazásokban és a visszafordító kanyarokban én nem szoktam
foglalkozni azzal a pár másodperccel, ami benn marad egy kézifékes fordulás miatt.
Szeretek gyorsan menni, de nem élet - halára megyünk, és a nézőket is szeretjük
kiszolgálni, hiszen Ők is ezért jönnek el a versenyekre. Amikor az ember egy ilyen
kocsiban ül, mindenképpen szeretné átélni és átadni is a feelinget.
- A új navigátorom Ignácz Peti nagyon jól vizsgázott. Talán egy ember volt eddig a
pályafutásom alatt, aki ilyen gyorsan hozzá tudott szokni az itineremhez. Én nem
használok sehol métert, és fokozatra íratom a kanyarokat, és ezen belül még vannak
további kiegészítések. Ahhoz képest, hogy csak a három kötelezőt mentünk a
gyorsokon, Peti nagyon gyorsan ráérzett a ritmusra. Reméljünk állandó társunk Dió
felépül a következő versenyre, mert ott már vele szeretnénk menni, de ha nem, nem
kérdés, hogy kivel menjünk.
- A rendezésben éreztünk némi fennakadást, ami egyből a prológgal kezdődött.
Ilyenkor miért nem lehet egy vészterv, és ha ekkora sár van, a prológot elvinni egy
aszfaltos helyre, vagy inkább kihagyni, hiszen szerintünk egyik versenyző számára
sem volt élvezetes, és akkor nem beszélni a nézőkről. Továbbá érdekes volt az is,
hogy ahol be voltak írva a pályákon a gumik, ott több helyen nem is voltak ott. Bár
ez így még mindig jobb, mint ha fordítva lett volna, de voltunk már olyan versenyen
is.
- A folytatásban az AMTOSZ - (Rali-Túra Biatlon) NATURALI Bajnokság következő
versenyére összpontosítunk!
Csapatunk másik versenyzője Kiss György is versenyen szerepelt a hétvégén,
Kiskunlacházán a Poco Loco Autós és Motoros Drag Országos Bajnokság negyedik
fordulóján.
Kiss György – Honda Civic 1.9 DRAG
Poco Loco Autós és Motoros Drag Országos Bajnokság
Kiss György:
- A hétvégén sikerült visszatérnem régi önmagamhoz, és 11.3-as időket
tudtam egész nap autózni 402 méteren. A versenyt nagyon élveztem, egészen a
döntőig minden jól is működött. Sajnos a döntőben, ugyanúgy, mint az előző
versenyen a féltengelyem eltörött, így ismét be kellett érnem a második hellyel.
- A következő versenyre már megérkezett az új féltengely garnitúra, továbbá Dénes
segít, és összerakunk egy váltót is bele.
- A folytatásban egy nagyon nézőbarát verseny következik, ami nem része a
bajnokságnak, de ettől függetlenül ott leszünk június 7-ikén a Pesti Rakparton, ahol
újra felgumizatlan pályán, 200 méteren megyünk majd. A rendezvény a Drag sport
népszerűsítése címszóval lett összerakva, és a nézők számára teljesen ingyenes lesz.
Köszönjük Partnereinknek:
Mirelit Mirsa Zrt., Zeljenka, Meda-Press Kft., Balogh
Szerviz-Trans Kft., Jégszilánk, Prior, GPsped Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design
Kft., Alox Kft., Bátori Kert-Plusz, Lajkó Tibor fényező, Honda Gyuri, Honda Heart
Club, Röplap Bt., Wave COM, Honda Thunder, Flaute, Bervent, Selmeczi és Tsa
Mérnöki Kft., KBT Dekor Hungary Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Miklós-Inter Bt.,
Fischer-Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex Kft., PSL Hungary Kft., Teherati 2006 Kft.,
Hardox CNC Kft., Kereken-Pálya Kft.