Hodosiék a Fehérvár rallye után

Tiba Anita

Letöltés

Keserű méz „fíling” 
 
A  Hodosi  Gábor  –  Holló  Barnabás  kettős  számára  nem  úgy  alakultak  a  dolgok,  ahogy  azt 
ők 
eltervezték.  Számos  problémával  kellett  szembenézniük  a  Székesfehérvár  Rallyen,  ezért  furcsa 
érzésekkel távoztak a versenyről, még így is, hogy dupla kupások lettek.  
 
 
A Székesfehérvár Rallyet megelőzően az elégedettségetekről beszéltünk, ugyanis az idei évben elég 
jól alakultak a versenyeitek. Mi a helyzet most így a futam után? 
‐ Őszintén megmondom mindketten vegyes érzésekkel távoztunk a versenyről. Az első nap az amúgy 
jól indult, jól is mentünk, de aztán jöttek szépen sorba a problémák. A második gyorson kaptunk egy 
defektet, aztán az utolsó előtti szakaszon eltört mindkét hátsó hossz stabilizátorunk. Ezeket ugye este 
orvosolnunk kellett, hogy másnap tudjunk szuper ralizni. Mindent meg is oldottunk a srácokkal, úgy 
gondoltuk  vasárnap  újult  erővel  nekiugrunk  a  versenynek,  de  másnap  is  kaptunk  a  jóból.  Váltót 
kellett cserélnünk, mert nem volt hármasunk, de végül csak be tudtuk fejezni a versenyt.  
 
Mennyire jött be nektek a vegyes talaj, ami újdonság volt számotokra? 
‐ 
A  murvás  szakaszok  teljesen  jók  lettek  volna,  csak  tényleg  annyira  hitvány  volt  a  minősége,  hogy 
szinte éreztük, hogy baj lesz. Végül ugye volt is teendő végig a verseny alatt, ami a rossz minőségű 
murvának  köszönhető.  Nem  igazán  ilyenre  emlékeztünk,  mert  tisztában  van  az  ember,  ha  murvára 
megy, hogy mire számíthat, de azért mégis meglepő volt, hogy ennyire más volt a minősége. A kocsi 
az  teljesen  szétment  tőle,  hogy  csak  néztünk,  hogy  ezt  hogy  sikerült  így  elintézni.  Még  az  első  nap 
végén  is  úgy  voltunk  vele,  hogy  kiestünk,  hát  kiestünk,  holnap  megyünk  tovább  és  kész.  Tudtunk 
futóművet is állítani másnapra, úgyhogy tényleg azt éreztük vasárnap majd minden szuper lesz, volt 
lendület és kedv is, ami idő közben alább hagyott. Amikor a váltónk lefogazott, akkor azért úgy kicsit 
elment a kedvünk mindentől.  
 
A  kategóriátok  kivolt,  mégis  összerakosgattak  benneteket,  ez  mennyire  szegte  kedveteket  még 
jobban? 
‐ Elvileg négyen voltunk a kategóriában, de két autót nem vettek át P14‐be, ezért felsoroltak minket 
P16‐ba.  Úgyhogy  maradtunk  ketten  a  saját  kategóriánkból,  és  ismét  Subaru,  meg  Mitsubishik  ellen 
versenyeztünk,  amelyekkel  ugye  nem  nagyon  tudunk  mit  csinálni.  Mentünk  ott,  ahová  soroltak 
minket, de jobb nem lett a hangulatunk tőle. 
 
Számotokra  mindig  nagyobb  élvezetet  nyújt,  egy  jó  versenyt  magatok  mögött  tudni,  mint  egy 
kupát megszerezni? 
 
‐ Most is megszereztük a Lada Kupa első helyéért, és a kétkerékhajtású H csoport második helyéért 
járó kupákat, de örülünk is meg nem is neki. Pont azért, amit mondtál, hogy tényleg egy nagyon jó 
hangulatú, rugalmas versenyzésnek sokszor jobban tudunk örülni, mint mikor nyögvenyelős minden. 
Ez  meg  akárhogy  nézzük  nem  volt  egy  felhőtlen  győzelem.  Kicsit  ilyen  keserű  méz  „fílingje”  volt  az 
egész versenynek. Mindent egybevéve inkább csak elégedettek vagyunk, mint boldogak, hogy célba 
értünk  és  dobogóra  állhattunk,  mert  a szuper  rali  miatt  csak  feleannyi  pontért  harcoltunk  végig.  Ez 
most így alakult. 
 
Veszprémig még van egy szűk hónap. Elkészültök addig a Ladával? 
‐ A kocsin rengeteg mindent kell a következő versenyig csinálni, ami ugye ismét egy murva verseny 
lesz  Veszprémben.  Mi  minden  tőlünk  telhetőt  megteszünk,  hogy  ott  lehessünk,  és  végre  egy  jót 
autózzunk, de ez sok mindentől függ még, legfőképp, hogy a váltó elkészül‐e addig. 
 
Köszönet a támogatásért:
Expert Training Kft.; Nord Frank Kft.; AutoCarma Kft.; Prime Energie Kft.; Metál Inox Kft.;
Tipp Plusz Kft.; Schönherz Informatikai Stúdió Kft.; Schönherz Iskolaszövetkezet; Terrex
Kft.; Elektron-Co Kft.; Degorex Kft.; MAN Szerviz; Imre Gábor Kft., Mester-Építő Kft.; B-
Safety Bt.; Hesztia Debrecen Tűzvédelmi és Biztonságtechnikai Kft.
 
Szöveg és fotó: Tiba Anita