Fülig érő száj – teszt a lőtéren!

Letöltés

Fülig érő száj – teszt a lőtéren!
A versenyzők szállingóztak, az eső szakadt.
Utóbbi egyenes következményeként áztak a pályák. Az indulók közül sokan örültek ennek (például a
magyarok, akik imádnak csúszkálni és keresztbe autózni), sokan viszont kimondottan nem (az egyik
szaúd-arábiai versenyző például szívből utálja a vizes-sáros pályákat, mert náluk, ugye, sose esik,
úgyhogy imádkozik a jó időért).
A tereprali azonban attól is szép, hogy mindig éppen az adott körülményhez kell alkalmazkodni.
S ez most az eső volt. Igaz, egyelőre csak a tesztet tartották meg a magyar tereprali világkupa-
futamon, a HunGarian Baján – szóval tétje még nem volt.
Ellenben mindenkinek fülig ért a szája a végén.
„Szakadó esőben kezdtek tesztelni a versenyzők és napsütésben fejezték be. Itt volt mindenki, aki
számít: a három gyári Toyota, soraiban a Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah-val, a négy Mini, soraiban a
világkupa-éllovas Vlagyimir Vasziljevvel, a saját fejlesztésű Protóval autózó Borisz Gadaszin, a
magyarok közül a bajnoki éllovas Fekete Antal, és a HunGarian Baján tavaly legjobb magyarként
végző Lónyai Pál, aki az új autóját próbálgatta. A párosok számára két és fél kilométeres kört jelöltünk
ki, azon próbálhatták ki a versenygépeiket, s végezhették el az utolsó finomításokat a beállításon. Az
eső egy kicsit mindenkit meglepett, az FIA-prioritásos versenyzők vakarták is a fejüket, hogy milyen
gumit válasszanak, hiszen nekik egy típussal kell végigversenyezni az egész hétvégét. Ezt leszámítva
mindenki nagyon boldog volt, hogy visszatérhetett a verseny a veszprémi lőtérre” – nyilatkozta a
főszervező, Garamvölgyi Zoltán.
Közben persze zajlottak az ilyenkor szokásos események a szervizparkban is, Pápán, a Sportcsarnok
mellett. A mezőnynek körülbelül a fele esett át csütörtökön a kötelező papírmunkán (adminisztratív
átvétel) és a gépátvételen (amelyen az ellenőrzés mellett a ma létező legmodernebb GPS-
követőrendszerrel szerelték fel az autókat), a nagymenők pénteken következnek.
Wide smile – test on the military area!
The competitors came slowly – but the rain… Like hell.
What does this mean? The track is getting more and more wet. Many of the competitors were happy
with this (such as the Hungarians who love to drive on mud and sliding), but many of them didn’t like it
really (one guy from Saudi Arabia hates racing on wet-muddy paths, because in his country never
rains, so he prayed for the good weather).
But this is the cross country rally – that’s why competitors like this sport. Because you always have to
adapt to the circumstances.
And today it was the rain. In the Hungarian Cross Country World Cup race (HunGarian Baja) only the
test was held on Thursday – so it was not too serious.
And at the end everyone had a big mouth to ear.
„Competitors began the test in heavy rain and finished it in sunshine. Everybody who matters was
there: three factory Toyota ranks of the Dakar-winner Nasser Al-Attiyah, four Minis, the ranks of the
World Cup-leader Vladimir Vasilyev, of course Boris Gadasin with his Proto, the Hungarian
Championship-leader Antal Fekete and the best Hungarian at last year’s HunGarian Baja Pal Lónyai,
who tested his new car. The test-track was 2.5 km long, and competitors could try out their cars and
make the last changes of the setup. The rain surprised a little bit everyone, the FIA priority drivers
were in a big trouble, because they have to choose tyres for the whole weekend. Will it be wet or dry?
This is the question. But at least everybody was happy to be able to return to the military area of
Veszprém” – said the main organizer, Zoltán Garamvölgyi.
In the same time in the service area (Papa, next to the Sport Hall) comptetitors went through of the
paperwork (administrative check) and scutineering (they got the most modern GPS-tracking system…)
which will continue on Friday.