Vizin negyedszer indul a Ciprus Ralin

Mihályi Csaba

Letöltés

Vizin László–Zsiros Gábor, Peugeot 207 Szuper–2000
Ciprus Rali előzetes
2014. szeptember 15.
Vizin negyedszer indul a Ciprus Ralin
Idei első Eb-pontjait szeretné megszerezni Vizin László és Zsiros Gábor a Ciprus
Ralin, amelyen immáron negyedik alkalommal vesznek részt. Eddig a pontszerzés
Cipruson mindig sikerült Vizinnek, hiszen 2010-ben Honda Civickel a kétkerékhajtású
mezőny harmadik helyén végzett, 2011-ben Subaru Impreza R4-gyel a szériaautó
értékelés nyolcadik helyét szerezte meg, 2012-ben pedig Skoda Fabia S2000-essel
abszolút értékelésben lett kilencedik.
Az idén nehéz dolga lesz a Peugeot 207 S2000-essel, hiszen komoly mezőny gyűlt
össze. A verseny különlegessége, hogy ez az egyetlen Eb-futam, ahol a gyorsasági
szakaszokon belül egyaránt szerepel murva és aszfalt is. Mivel végig
murvafutóművel és murvagumival kell versenyezni, elég nehéz az aszfaltos
féktávokat belőni. Esett már emiatt árokba Európa-bajnok is az első gyorsasági első
komolyabb kanyarjában.
Vizin László:
– Háromszor indultunk már Cipruson, de ez nem jelent semmit. Ahogy
itthonról meg tudom ítélni a szakaszokat, a 2010-es pályák közül lesz egy, amin már
mentünk, de őszintén szólva erre sem nagyon emlékszem.
Az első napi 132 kilométer gyorsaságiból 70 kilométer lesz aszfalt. Szinte mindegyik
gyorsaságin van a murva mellett aszfaltos betét is. Ez komoly nehézséget okoz,
murvára puha futómű és puha gumi kellene, az aszfaltra pedig kemény gumi és
kemény futómű. Valahol a kettő kompromisszumát kell választani, ami azt jelenti,
hogy sem az aszfaltra, sem a murvára nem lesz ideális az autó. Ráadásul nagyon
kell vigyázni, mert az aszfaltos szakaszokon gyorsan el lehet koptatni a murvagumit.
Arról nem is beszélve, hogy csak itt, Cipruson fordul elő, hogy murvagumival kell
aszfalton féktávot venni, ebben szerintem senkinek sincs rutinja. Nagyon komoly
kihívás lesz a verseny mindenki számára.
Ennek ellenére nagyon szeretem Ciprust, kellemes az idő, nagyon barátságosak az
emberek és eddig mindig jól is szerepeltünk. Nagyon szeretnék pontot szerezni, ami
azonban nem lesz könnyű feladat ilyen erős mezőnyben, de minél több ellenfelünk
van, annál jobban motivál minket.
Az Ypres Rali első gyorsaságija óta nem ültem az autóban, azt tervezzük, hogy a
shake downon minél többet megyünk vele, és utána egy kicsit óvatosabban kezdünk.
A Ciprus Rali programja
1. szakasz
2014. szeptember 19.
GY 1 Super Special Stage (5,98 km) 17:36
2014. szeptember 20.
Szerviz A - Nicosia (15 perc) 8:32
GY 2 Kotsiatis 1 (15,27 km) 9:20
GY 3 Lythrodontas 1 (21,57 km) 10:03
GY 4 Lefkara 1 (17,94 km) 11:01
GY 5 Klavdia 1 (11,42 km) 12:09
Szerviz B - Nicosia (30 perc) 13:29
GY 6 Kotsiatis 2 (15,27 km) 14:32
GY 7 Lythrodontas 2 (21,57 km) 15:15
GY 8 Lefkara 2 (17,94 km) 16:13
GY 9 Klavdia 2 (11,42 km) 17:21
Flexi Szerviz C - Nicosia (10 perc) 18:21
1. szakasz összesen: 138,38 km
2. szakasz
2014. szeptember 21.
Szerviz D - Nicosia (15 perc) 8:47
GY 10 Tseri 1 (14,25 km) 9:25
GY 11 Asinou 1 (11,52 km) 10:53
GY 12 Xerarkaka 1 (21,05 km) 11:31
Szerviz E - Nicosia (30 perc) 13:26
GY 13 Tseri 2 (14,25 km) 14:19
GY 14 Asinou 2 (11,52 km) 15:47
GY 15 Xerarkaka 2 (21,05 km) 16:25
Szerviz F - Nicosia (10 perc) 18:03
2. szakasz összesen: 93,64 km
A verseny teljes távja: 232,02 km
A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
november 6–8. Korzika Rali
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT.,
KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC
GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007
KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI
KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI
BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.
További információk:
vizinrally.wordpress.com