Racing.hu: Mikor kezdted a versenyzést, hol és mivel? Hibján József: Első versenyemet egy nyíregyházi sprintversenyen teljesítettem, még 1998-ban, egy bukócső nélküli Ladával, amit körülbelül a harmadik kanyarban fel is borítottam. Ezt a "sikert" további sprintes produkciók követték, majd a rallycross szakágban is bemutatkoztam a máriapócsi RabócsiRingen, ahol már egy épített kocka Ladával versenyeztem az Országos Amatőr Versenysorozaton. Itt sikerült egy kategória bajnoki címet szereznem. Ezek után továbbléptem és már navigátorral a jobbomon, de az átépített rallycross-os Ladámmal indultunk ... autózást te alapvetően fontosnak tartod vagy csak a partnered miatt volt az E85 a tankban és dekorációként az autódon?Hibján József: Számomra ez elvi kérdés. Nem csak a partnereim miatt autóztam és autózok jelenleg is bioetanollal, hanem azért, mert én egy rendkívül környezettudatos ember vagyok, amit mind a versenypályákon mind pedig a hétköznapi életem során is gyakorlok. A tervek szerint a következő versenyautóm is 100%-ban bioetanollal fog üzemelni, azon dolgozunk, hogy ez kivitelezhető legyen. Racing.hu: Köszönöm, hogy szóba hoztad a jövőt, hiszen az lett volna a következő kérdésem, hogy mi lesz ... az idén? Hol és mivel láthatunk versenyezni?Hibján József: Nagyon szeretnénk menni, de ezt csak Ladával tehetjük meg. Racing.hu: Nem hinném, azt, hogy ez a hír a rallye fanatikusokat nagyon elkeserítené…Hibján József: :-) A Ford mellett ott áll a garázsban a VFTS-em, egészen biztos, hogy vele fogunk az idei évben a pontokra vadászni. Sajnos, mint nagyon sok versenyzőtársamnál, nálunk is komoly szerepet töltenek be az anyagiak. A Ford az meg van, itt van, rendben van, le van ponyvázva, de arra, hogy az idén versenyezhessek vele nem sok lehetőséget látok. Nagyon szerettünk az első osztályban ... viszonyítva több a kilométer és az első osztállyal megegyező pályákon mehet a mezőny, ami azért egy nagyon jó dolog. Racing.hu: Mutasd be kérlek a régi új autódat!Hibján József: Ez az autó egy kis Lada motorral, egy 1.6-os motorral lesz felszerelve, amit Megyesi István épít nekem. Pistivel már nagyon régre nyúlik vissza kapcsolatom, minden motoromat ő építette, tehát mindamellett, hogy remek munkatársam lett még egy jó barátra is találtam benne. Egy teljesen új motort építünk. Mint mondtam azon dolgozunk, hogy ez egy 100%-ban bioetanolos motor legyen. Reméljük, hogy sikerülni fog. A motoron kívül ... rallyesport ladás része, komoly, ütőképes kocsikat lehet belőlük építeni. Racing.hu: Hogyan látod a rallye jelenlegi hazai helyzetét? Te is ott voltál a nyíregyházi értekezleten, így gondolom, hogy téged is foglalkoztat a sportág jelene, jövője…Hibján József: Pontosan. Nagyon örülök neki, hogy Pénzes Zsolt személyében van egy olyan ember, aki olyan szinten is foglalkozik a rallyeval, hogy nem sajnálta rá az idejét és energiáját és eljött hozzánk Nyíregyházára, valamint több helyre is ellátogat az országban. Jó, hogy közvetlenül a versenyzőkkel beszéli meg a teendőket és tájékoztat a Hibján József neve azzal került be először a magyar rallyesport történelemkönyvébe, hogy az országban 2007-ben elsőként autózott bajnoki futamon E85 azaz bioetanol hajtású autóval, amit – talán a sikereinek köszönhetően is- egyre többen kezdtek el használni a versenypályákon illetve a közutakon egyaránt. Az egykori rallycross bajnok 2013-ban nem kisebb fába vágta a fejszéjét, mint hogy a környezettudatos versenyzést egy Lada VFTS-el folytassa. Erről is beszélgettünk a kétszeres kategóriabajnok nyíregyházi pilótával. Hibján József
Keresés
Találatok száma: 47- 2016.10.27.
- 2016.07.29.
- 2016.05.28.