ismét "autóversenyzőnek" érezheti magát az ember.Miként látod a Magyar Amatőr Rally jövőjét Magyarországon?- Tönkre tevődött minden ami jól működött a környékbeli megyékben (RTE, BAZ Rally), vannak MARB futamok, de azok nem olyanok már mint régen. Ha hármat kívánhatnál a Rallyval kapcsolatban, mik lennének azok?- Sose romoljon el a BMW, legyenek olyan versenyek és körülmények mint régen, Szponzort!Szurkoljunk közösen Sipinek a május elsejei nyíregyházi autóversenyen!- Hajósi Miklós -www.hajoka.hu
Keresés
Találatok száma: 1642016.02.19. 11:02
Nosztalgikus, ugyanakkor keserű érzés kerít hatalmába. Immáron a második szezon kezdődik el úgy hogy február közepén nem gőzerővel azon dolgozom, hogy az első RTE versenyre készüljek. Vagy a saját, vagy valamelyik csapattársam ügyeit intézve. Előre bocsátom, saját döntésem és senkit nem szeretnék hibáztatni emiatt...Nem is tudom igazán miért kezdek bele... Talán azért hogy a most feltörekvő fiatal srácok, akik autóversenyzésre adnák a fejüket, nekik kicsit más szemszögből is megmutassam én és a hozzám hasonló "régebben" fiatalok miért és mibe is szerettünk bele. Annyi biztos, nem ebbe ... ... Annyit rólam, hogy volt egy versenyautóm. Szép színes volt, hangos is volt, sírt is, csattogott is. De életem álma is volt! Egy hónapja új gazdája van, de erről később... Mezőtúri vagyok, ahonnan az RTE indult. Megérhettem itt az első szlalomversenyt, ahol egy faroló fekete kereklámpás zsiguli bár pocsék időt ment, de a látvány bennem akkor 1991-ben gyermekként olyan mély nyomot hagyott, hogy eldöntöttem, nekem ilyenem lesz... Aztán később már Rallye-nak hívták és a Volán bejárónál már a szombati pálya bejáráson is szép kis tömeg várta hogy hátha valaki megrántja a kézit, vagy rárúg a kuplungra ... ! Egy biztos az utóbbiért járt (volna) serleg... Nem ez volt a lényeg! Megélhettem, hogy egy kényszerű etappá minősített gyorsaságin 50-100 méterenként megállítottak a nézők, verték az autó tetejét, imádtak mindket Ralisokat!!! Vagy egy prológ előtt három jókedvű komálós bemászott az ölünkbe és csókolgatták a sisakjainkat és azt üvöltötték: Nyomjátok!!!! Tudtuk ugyanaz az álmuk, mint nekem anno a pálya szélén! És éreztük, ezért érdemes csinálni! Talán miattunk is kezdték el mások...! DE TÚL JÓL MENT a túra! Azoknak, akik egyetlen szöget is belevertek az RTE koporsójába elárulnám a bölcsek kövét ... szeretnénk játszani, nem feltétlenül a nagy játszótéren! Jó nekünk a kicsi is! A kopott játékokkal! Persze néha megnyílik a nagy játszóház is év vége felé, oda aztán özönlenek a gyerekek jó drága belépőért... Nem kérdezik meg tőlük azt sem hogy játszottatok-e már előtte? Aki meg nem fért be az így járt! Majd kitűzik az üzemeltetők a zászlójukra, hogy rekordszámú belépőt adtak el! Igen ám, de év közben meg hol csak a kék cipősök jöhetnek be, hol meg csak a piros sapkások... Én csak egy vagyok azokból, akik megélhették az RTE fénykorát, mindenkinek meg van a saját története. Én ott éreztem jól magam2014.10.22. 13:18
futamon. Abban az időben még Kun Zsolti navigátorommal terelgettük az autót. Kellett egy év, hogy megtanuljuk az autó határait és azt ki is tudjuk használni! Azon az eredményen nem csak mi, hanem még a rendezők is meglepődtek. Ugyanis még Evo is volt a mezőnyben. Ha jól emlékszem Zsoltival ezen a versenyen mentünk együtt utoljára. Ebben az évben már előre is léptünk, mert elmentünk RTE-be. Itt hamar rá kellett ébrednünk, hogy ez teljesen más! Például máshogy kell elkezdeni egy kanyart, máshogy kell felkészíteni az autót az egész versenyre, komolyabb szervizháttér szükséges az eredményhez! (Soha nem ... fogom elfelejteni azt az élményemet amikor Havassy Péter, Bodnár Attila, Id. Béres Józsi és Juhász Úr szerelték az autót Ózdon a szervizparkban!) Az első előfutásunkat ugyan sikeresnek értékeltük (Akkor már Terdik Tomi navigátorommal), pedig a következő évben ugyanazon a gyorson majdnem egy perccel jobbat tudtunk autózni. Igaz ez már év végén volt, tehát előtte az egész szezonban már csak az RTE-ben gyűjtöttük a tapasztalatokat. Ez utóbbiból pedig volt bőven gondolok itt a gyöngyösi szőlőskertben az éjszakai felhőszakadás utáni sárlavinával elöntött pályákra! De ahogy kezdtem és te is2014.04.10. 17:52
tehetség Thomas Ondrej, az idén a Rali Világbajnokságon versenyző Lukács Kornél és az RTE 2013-as bajnoka, Vincze Ferenc is tiszteletét teszi a hétvégi viadalon.A verseny ősztávja 48.8 kilométer. A résztvevők kétszer, oda - vissza irányba teljesítik majd a Cered - Zagyvaróna szakaszt, azaz 4 gyorsasági szakaszt vár a mezőnyre. Budavári Zoltán:Szeretem ezt a versenyt, közel is van. Cered - Zagyvaróna egy nagyon jó rali pálya, Magyarország egyik legjobb gyorsasági szakasza, technikás és a rendezvény is nagyon jól szokott sikerülni.A mostani hétvégének azzal a céllal vágunk neki, hogy minél többet2013.09.30.
2013.08.22.
2013.08.01. 18:27
. Ezért született meg a fejemben a gondolat, hogy jelenleg nincs a rallyeban napi licenc és, hogy miért nem csinálunk ilyet? Azért, hogy ezzel a lehetőséggel az amatőrök a sprintesek, az RTE versenyzői is bele tudjanak kóstolni a Rallye2-be. Ezért vetettem fel ezt a gondolatot és ezért dolgoztam ki ennek a szisztémáját – figyelembe véve a rallycrossban és a tereprallyeban meglévő példát – és elkészítettem az alapjait ennek a lehetőségnek. Jelenleg úgy tűnik, hogy ezt az RSB is támogatja és az IB is elvi támogatását adta a tervre. Ha jól tudom, a Szövetség dolgozik azon, hogy ezt az elképzelést ... megfelelően szabályokba foglalják. Ha ez sikerül, akkor már a Baranya Kupától élhetnének a versenyzők ezzel a lehetőséggel. Nem az ezzel a cél, hogy a sprintes versenyzőket behúzzuk a Rallye2-be, nem az a cél, hogy az RTE mezőnyét behúzzuk a Rallye2-be, hanem az a cél, hogy ezek a versenyzők bele tudjanak kóstolni a Rallye2 világába. Ám ha az elkövetkező időkben van kedvük a srácoknak kipróbálni magukat ilyen versenyeken, akkor ezt már jóval költséghatékonyabb módon tudják majd megtenni, mint ahogy most egy éves licenc esetében alakulnak a költségek. A Baranya Kupa egy 85 kilométeres gyorsasági távú ... Rallye2 és Historic bajnoki verseny lesz, amin, ha van a versenyzőnek egy műszakilag megfelelő autója – akár sprintes, akár RTE-s- akkor minimális befektetéssel egy egyszeri alkalomra szóló licencet válthat a sportorvosi vizsgálat elvégzését és szabályismereti vizsga letételét követően. Ezzel az adott Rallye2-es versenyen részt vehet. Bajnoki pontot nem fog kapni, de ha tönkre veri a kategóriáját, vagy a komplett mezőnyt akkor szép nagy serleget viszont igen. Ha pedig megtetszik neki a bajnokság vagy a verseny, akkor adott esetben válthatna normál licencet, aminek az árába beszámításra kerülne a ... sprintbajnokságának a szervezői igyekszünk egyre inkább abba az irányba menni a szabályainkkal, hogy ha valaki a tovább lépésen gondolkodik, akkor az ne legyen akadály, hogy ne jelentsen túl nagy költséget és munkát a felfelé váltás. Nyilván a sprintesek között többen is vannak, akiknek nem rendelkezik papíros autóval, így ők ebből a lehetőségből sajnos kiesnek. De ha már valaki papíros autóból épít versenyautót, akkor próbáljuk abba az irányba terelgetni a szabályainkkal, hogy ha fel akar lépni Rallye2-be vagy RTE-be, akkor ne kelljen szétvágni és újra építeni az egész autóját ezért a célért.Racing.hu: Akik2013.08.01. 16:30
Nem múlik el nélküled mostanában FRT verseny. Mi az ami idevonzott és itt tart téged hónaptól hónapra? Mesélnél az eddigi versenyzői pályafutásodról és távolabbi terveidről?- Már 10 éve Rallizom. Magyarországon is szerettem volna a motorsportban részt venni, és utána néztem a lehetőségeknek. Így jutottam el az FRT-hez. Először csak mint néző, aztán mint versenyző voltam jelen. Még két évig vagyok Magyarországon (a Mercedes Benz Kecskemét-nél), aztán megyek vissza Németországba. Szeretnék RTE vezetni (ez nem tudom mit jelent, gondolom profi kategória), de sajnos nincs szponzorom, és2013.07.29.
2013.07.18.
2013.07.16.
Molnár Feri – „Amit csinálunk csak is a nézőknek fog szólni!” Molnár Ferenc a Ladás berkekben csak „Karamell” becenévre hallgató pilóta kategóriájában nagy esélyese az RTE rally bajnokságnak. Két éve a hegyi drift versenyen közönségdíjas lett, és mint interjúnkban kiderült, most hétvégén a Hegyi Drift versenyen a lóerők hiányát a szívével fogja pótolni a betétfutamokon. A hazai drift rajongók ritkán látnak Ladát magyar versenypályákon kizárólag kilinccsel előre fűzni. Te köztudottan a látványra mész sokszor. Kicsit mesélnél arról hogyan történt az első szerelem az autósport iránt ... között ebben a tudományában kellett volna jeleskednünk a hegyen. Nem tudtuk mennyire lesz nagy a kontraszt a Ladák és egyben képességeink között. Hát volt, de a nézők végig buzdítottak bennünket, amit nagyon köszönünk nekik! Egyébként RTE-ben versenyzünk Czinege Lacival a J1-ben ami köztudottan az ország legerősebb Ladás mezőnye. Itt versenygumival nem tudunk keresztbe kasul autózni és ha eredményt akarunk akkor nem is célszerű (az első két futam után vezettük a Lada kupát és hiába, hogy salgón kiestünk jelenleg is a másodikak vagyunk). Megragadunk minden alkalmat, hogy kárpótoljuk és egyben Hegyi Drift Drift2013.06.12.
2013.06.11.
2013.05.08. 08:11
bennragadna sebességben. A kormányszervó az már kérdésesebb, habár ott minden alkatrész vadonatúj, de a tesztelések során ott még tapasztaltunk bizonytalanságot amit egy jelentősen nagyobb szervótartály beépítésével próbálunk meg megoldani. De igazság szerint még mindig úgy vagyunk vele, hogy egy ilyen autónak nem szabadna semmilyen műszaki hibával küszködni úgyhogy bizakodóak vagyunk.- Anno mentetek a mostani Miskolc Rally pályáin? Ha igen hogy tetszett? Illetve a mostani mennyire jön be?- Miskolcon voltunk már RTE versenyen, Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt elvileg elejétől végéig megvolt, a Sátai ... lehetőség tesztelni a Rally előtt?- Sok tesztet nem sikerült ismét nyélbeütni, de van bennünk néhány utcai kilométer szigorúan a közlekedési szabályokat betartva. - Milyen eredménnyel lennétek kibékülve?- Legfőbbképp jó lenne már átgurulni egy ORB-s verseny céldobogóján. Ha ez sikerülne akkor (ha nem csak begurulunk a célba egy ronccsal) jó lenne látni hogy a hasonló autókkal indulókhoz képest mennyire vagyunk elmaradva, vagy esetleg.............. Más kategóriával nem méricskéljük magunkat gyakorlatilag amikor átjöttünk az RTE ből már akkor várható volt hogy ennyire erős2013.04.29. 08:31
Nem sok idő telt el a két verseny között. Mesélnél az Eger Rallyról, hogy miként is sikerült uralni a Turbó Diesel Golf-ot? (TDi) - Első versenyünk volt az RTE mezőnyében. Minthogy jellemzően eddig a kisebb-nagyobb rally sprint versenyeken indultunk maximum 80 km ösztávval, ez egy sokkal komolyabb versenynek ígérkezett. Szerettünk volna egy nagyobb lépést tenni a Rally szakágban. Eger Rally nagyon nagy múltú verseny és nagyon nagy élmény volt egy depóban lenni és együtt indulni több híres első osztályú versenyzőkkel. A szervezés nagyszerű volt, megismerhettük a Rally összetettségét ... új lesz. Kicsit újszülöttként nekünk mindent meg kell tanulnunk. Szerencsére vannak segítségeink akár a RTE régi eredményes versenyezői, vagy akár neves első osztályú versenyzők köréből. Tesztekkel és felkészített versenyautóval szerintem már itt a közép mezőny lehet a cél a kategóriában. Nem hallottam róla, de most hogy megemlítetted nagyon elkezdem keresni a belső felvételeket. Egyébkén nekünk a kilométer, és a rutin megszerezése a cél ebben évben. Ezen a pályán is szisztematikusan a saját céljainkat szeretnénk megvalósítani!Sok utolérés történik ezen gyorson. Mennyire tud a pilóta és a ... készen, de több az ötlet sajnos, mint a lehetőségeink. Célunk, hogy egy a Rallyban nem annyira használt diesel technikával is a kiírás szerinti kategóriában is sikeresek legyünk. 2013-ban a technika fokozatos fejlesztése, stabilabbá tétele és a minél több verseny kilométer lesz a cél. Nincsenek sem bajnoki sem egyéb gondolataink semmilyen sorozatban. Élvezzük és a 2014-es évben gondolkodunk. Addigra az egész Csapat, aki nagyon akarja a sikert sokat fog fejlődni! A Csapat az összes 2013-as RTE futamon rajthoz szeretne állni!Támogatók?- Soha sem elég, és természetesen örök hála azoknak a cégeknek2013.04.05.
2013.04.05.
2013.03.08.
2013.02.15.
2013.01.03. 20:56
intermédia gumik. - A körgyorson beesett a fékpedál, így mentünk egy fél kört „féktelenül”, ami nem tett jót az eredménynek (visszaestünk az absz. 20. helyre a 14.-ről), de nagyon azért nem keseredtünk el.- Legközelebb az első RTE bajnoki futamon indulunk. Most az autót darabjaira szedjük és kezdetét veszi a szokásos téli felújítás.Köszönjük partnereinknek!Garmin, RM-CAR, Récsei Busz Kft., Aquaprofit, Makita, IBG, Autósport Formula, Print-Shop, Rally Cafe, SDC, K-Twins Kft., www.palinkaabc.hu