Keresés
Találatok száma: 1512016.11.23. 09:05
Ezek közül az első a sorban a horvát „Mikulás” rallye, a Santa Domenica Rallye Show, amin a csapatból csak Várkonyi Szabolcs vesz részt egy Mitsubishi EVO IX-el, egy a rali más területén világszínvonalon közreműködő navigátorral, Makai Gerivel, aki a napokban az év WRC fotója díját is megkapta Ausztráliában. Várkonyi Szabolcs: Bár még mindig keveset mentem vele, de nagyon szeretem a Mitsubishit murván vezetni, ott az igazi élmény. Nagyon szeretem ezt a versenyt is, a horvátok itt is kitesznek magukért, remek, hangulatos rajtceremónia a fő téren, tűzijáték, stb. Harmadszor veszek részt a ... versenyen, így a pályák már ismerősek, idénre csak nagyon picit változtatott a rendező. Az autó jobb lesz, mint tavaly, így szeretném a kategóriánkat megnyerni. Nyilván a sok R5-ös kocsi mellett (még egy WRC is lesz) nem rúghatunk labdába, reálisan az összetett 6. hely lehet a cél, amennyiben mindenki célba ér, de idén mindenképpen szeretnénk a horvát bajnokot magunk mögé utasítani! Bár a navigátor debütáns lesz, nagy izgalommal várja rajtot. elmondhatjuk, hogy profi itinerből fogunk menni, hisz erre az alkalomra személyesen Thierry Neuville adott Gerinek Ausztráliában egy Hunday-os itinert, benne2015.03.06. 21:17
2014.11.03. 15:07
Petter Solberg és Kris Meeke csütörtökön egy privát teszten ismerkedtek az autóikkal. Meeke egy Citroen DS3 R5-sel, míg Petter Solberg egy Citroen C4 WRC tesztelt a futam előtt.A futam előtt a sajtó képviselői hosszan faggatták a kétszeres világbajnokot (FIA WRC 2003, FIA WRX 2014). A Mr. Hollywood körül kialakult hatalmas érdeklődés néhány válaszát olvashatjuk itt:Nagyon élveztem a rallycrosst, annak a hangulatát és a versenyeket, de most visszatérek a rallyhoz, a legjobb haverommal Phil Mills-sel. Tizenhárom futamgyőzelem és a WRC világbajnoki cím amely megédesíti a részvételünket a2014.10.15. 13:49
A tizennégy gyorsasági szakaszból álló futamon, a historic kategóriában, Markku Alén diadalmaskodott. A finn pilóta harmadik alkalommal nyerte meg az aszfaltos versenyt, és ezúttal is egy 1983-as Lancia Rally 037-est terelgetett. Alén mögött az olasz, Enrico Brazzoli ért célba szintén egy Lanciával. A harmadik pozícióban Giuliano Calzolari-t intették le, aki egy 1979-es Ford Escort RS-el állt rajthoz.A Bujdos Miklós – Milcsevics Lóránt kettős a kategória harmincharmadik helyén zárták a versenyt a Lada VFTS-sel.A Rally Legend-en több WRC-s páros is szerepelt. A legjobb World Rally Car-ral ... induló pilóta Didier Auriol lett. Az 1994-es világbajnok egy Citroen Xsara WRC volánja mögött érte el ezt az eredményt. A második helyen szintén egy Xsara WRC végzett, Armin Schwarz irányításával. A két Citroen mögött két Peugeot 206 WRC ért célba, Stepán Vojtech, Harri Rovanperä sorrendben.A Myth kategóriát Mauro Miele nyerte meg egy 1986-os BMW M3-assal, megelőzve Marcello Colombinit és Roberto Di Giuseppet. Juha Kankkunen technikai hiba miatt idő előtt búcsúzott a futamtól.A Subaru Impreza WRX-el induló Fisher Dániel, Buna Zoltánnal az oldalán a kategória hetedik helyén teljesítették a viadalt2014.03.18. 22:26
Amikor eldőlt, hogy a magyar rally bajnokságban idén nem engedélyezik a WRC-k indulását,világossá vált a címvédő párosnak, hogy váltaniuk kell. Kazár Miki és Szőke Tomi, a Maximmun Racing Team kettőse , rengeteg lehetőség közül végül egy Ford Fiesta R5 mellett döntött. Igy vágnak neki az idei ORB valamennyi futamának. Az új technika egyszersmind az ismeretlenséget is magában hordozza, ami a nehézségek mellett izgalmat és kihívást vált ki mindenkiből.Ez egy mélyvíz, talán így lehet leginkább jellemezni a jelenlegi helyzetet fogalmazott Kazár Miki. Mi is támogattuk, hogy idén ne legyenek WRC-k ... a magyar bajnokságban, így ugyanis sokkal szorosabb és izgalmasabb versenyeket láthatnak majd a nézők. Nagyon bízom benne, hogy a legjobbak között mi is ott leszünk majd, bár nagyon sokat kell tanulnunk. Máshogy kell vezetni az R5-öst, mint a WRC -t. Az viszont tény, hogy az R4-es ellenfeleink előttünk járnak, hiszen nekik több éves tapasztalatuk van ezzel a technikával kapcsolatban, mi pedig most kezdjük el gyűjteni ezeket. A közönség viszont mindig az újdonságokra, az érdekességekre kíváncsi, reméljük így lesz ez most is és nagy lesz az autó iránti érdeklődés. Lehet, hogy nem lesz elég ... megadatott tekintett vissza az előző szezonra Szőke Tomi. Most viszont újra kell tanulni mindent. Új autó, új stílus, viszont a csapatunk továbbra is a régi. Ugyanazokkal az irányunkban elkötelezett gárdával dolgozunk, akik hozzásegítettek minket a tavalyi sikerhez. Mindenki lelkes, készül és izgatott a szezonnyitó előtt. Számomra az R5-össel kapcsolatban a biztosítékot Beppo Harrach jelenti, aki jól ismeri a magyar viszonyokat, pályákat, ő fog segíteni nekünk. Végig visszük ezt a projektet, mert hiszünk az irányban és hiszünk magunkban.A Maximmun Racing Team kettőse szerint a WRC után meg kell szokni2013.12.11. 21:31
A pénteki teszten egy Skoda Fabia WRC-vel remekelt Turán Frigyes és navigátora, Nemrava Ferenc, ám a visszavezető úton feladta az autó. A Tagai Racing Teamnek köszönhetően azonban magabiztosan állhattak rajthoz vasárnap, ugyanis a TRT-től kaptak egy S2000 Peugeot 207-et.Olyannyira jól sikerült a verseny, hogy végül több mint 45 másodperces előnnyel vitték célba az frissen szerzett autót. Az első gyorsot követően végig az élen autóztak, átlagsebességük 102 km/h volt."Fantasztikusan jól éreztük magunkat! Nagyon nehezek voltak a körülmények, mert az első körben lefagyott, csúszós pályákon mentük ... FrigyesZsiros Gábor és Csibi Tibi, akik szintén a Twist Turán Motorsport színeiben indultak egy Skoda Octavia WRC-vel, az abszolút 9. helyen, az amatőr kategória élén zárták a mai napot."A célkitűzéseinknek sikerült megfelelni, hiszen az abszolút 10-ben akartunk végezni. Sokáig tartottuk a 8. helyet, de a végén sajnos visszacsúsztunk. Az amatőr kategóriát így is megnyertük. Gratulálok Csibi Tibinek, aki hibátlanul navigált, pedig most először ült ilyen autóban. Az abroncsok nagyon jók voltak, és szeretném megköszönni Friciéknek, hogy a Twist Turán Motorsport csapatában, de pilótaként vehettem részt ezen a2013.11.11.
2013.07.12.
2013.07.10. 13:41
verseny alatt többet fejlődtem és tanultam, mint itthon egy komplett szezon alatt. Ezt a tapasztalatot kihasználva úgy tervezem, hogy jövőre itthon nem is fogok indulni, hanem kizárólag az ERC-n szeretnék versenyezni. A kérdés másik részére azt tudom mondani, hogy igazi tapasztalat nélkül mit sem ér egy sok pénzzel megrakott jó autó sem. Racing.hu: Szemmel láthatólag nagyon gyorsak vagytok az idén, amiből azt gyanítom, hogy van valami konkrét eredmény, amit biztosan el szeretnél érni. Mi ez az eredmény, amivel az év végén elégedett lennél?Botka Dávid: Itthon így, hogy a WRC-k mehetnek, elég nehéz ... versenyeznie a WRC-kkel. Ez nem fair, és szerintem butaság is. Romániában ugyanaz a helyzet, mint, ami itthon volt tavaly, hogy egyforma autókkal versenyzünk, ott van Francios Delecour és Szabó Gergő, akikkel nagyon jó versenyezni, partnerek, segítenek, és én nagyon-nagyon élvezem az ottani versenyeket. Van 4 darab Super 2000-es autó, és 6 vagy talán 8 R4-es. Na velük lehet versenyezni! Itthon azzal, hogy beengedték a WRC-ket éppen ezt veszítettük el. Ezért próbálunk nyitni idén Románia felé, jövőre pedig ezért szeretnénk részt venni az ERC-n, mert mi bajnokságot szeretnénk nyerni és nem csak menni ... , végig a pályákon. Racing.hu: Ha már szóba hoztuk a WRC-ket, akkor áruld azt el nekem, hogy te tervezel e esetleg egy WRC-t csatasorba állítani?Botka Dávid: Sokat gondolkodtunk már mi is ezen. Volt is úgy hogy vettünk egyet. De többre tartjuk azt, ha 2014-ben külföldön tudunk versenyezni, akár egy egész szezont az ERC-n, de minimum 8-10 futamot, ott akár megszerezni egy bajnoki címet az többet ér nekünk, mint itthon végig csinálni egy szezont WRC-vel. Hatalmas különbség van a kettő között fejlődés szempontjából is. Mivel én még fiatal vagyok bőven tudok fejlődni, az ERC-n pedig garantáltan óriási ... mehetünk, aztán kiderül, hogy sikerül majd. Az, hogy én ismerem ezeket a szakaszokat az nagyon sokat számít. Ez is segít majd abban, hogy a maximumot tudjuk kihozni magunkból minden körülmény között. Racing.hu: Milyen viszonyban van Botka Dávid a murvával? Botka Dávid: Nekem azt mondták, hogy jobban megyek murván, mint aszfalton, remélem, hogy ez most látszani is fog. 2012-höz képest teljesen mások a beállítások. Úgy érzem, hogy el tudjuk majd kapni Norbit, de a WRC-kkel nem hiszem, hogy fel tudjuk venni a versenyt, nem gondolom, hogy lenne ellenük esélyünk, de nem adjuk fel, azt is megpróbáljuk A hazai és a román bajnokságban is a dobogón áll pillanatnyilag Botka Dávid, de nem elégszik meg ennyivel: Veszprémben a WRC-s versenyzők „bajszát szeretné megrángatni” Romániában pedig a bajnoki címet akarja év végén begyűjteni a 2014-ben már az ERC-n indulni vágyó fiatal tehetség. Három sorban, három bajnokságról írtunk ebben a rövid bevezetőben, de Dávid mindezeket bőséggel-jósággal kifejtette a vele készült interjúnkban.2013.05.14.
2013.05.13. 08:42
19. Miskolc Rally & XI. Ózd Rally 2013 action HD19. Miskolc Rally - Bükkszentlászló - BükkszentkeresztKazár Xsara WRC startHajóka.hu fanok és hangos autók19. Miskolc Rally & XI. Ózd Rally Crashes 2013Miskolc Rally 2013 (Lada tetőn)Ózd Rally 20132013 ózd rte gy 3 Molnár Feri Czinege LaciTurán Focus WRC start2013.05.10.
2013.04.27. 20:42
Racing.hu: Régen láthattuk nevezési listán Turi Tamás nevét. A miskolcin viszont ott szerepelsz az 5-ös kategóriában, ami ugye nem a WRC-ket foglalja magába. Milyen autóval álltok rajthoz Miskolcon?Turi Tamás: Egy R3-as Renault Clioról van szó, ezt nem túl régen már kipróbálhattam az Euroringen egy kis teszten.Racing.hu: Mit árulhatsz el erről az autóról?Turi Tamás: 250 lóerő körül van a teljesítménye, elég jó és kezes autó a tapasztalataim alapján, de sajnos sokkal közelebbit nem tudok még mondani. Bízok benne, hogy sikeresen tudunk majd vele szerepelni.Racing.hu: Teszteltek e még vele vagy ... éjszakában. Majd meglátjuk. Remélem, hogy nem lesz semmilyen probléma…Racing.hu: Bármerre megyünk a „Turistákkal” mindenütt tele van a domboldal, még ha Turi Tomi nincs a pályán, akkor is. Eger és Miskolc pedig egyaránt közel áll hozzád, itt lehet a szurkolótáborod keménymagja. Melyik futamot érzed igazán hazai versenyednek? Turi Tamás: Nehéz választ adni, hiszen mindkettő közel áll hozzám. Már Egerben is szerettünk volna indulni, WRC-vel, de az nem sikerült. Most kaptunk egy jó ajánlatot a Takács Motorsporttól, megpróbáljuk ezt az autót. Tehát nem érzelmek, hanem a lehetőségek miatt kezdjük el most az ... évadot. Racing.hu: A Renault-val egész évre terveztek?Turi Tamás: Most azt mondom, hogy megpróbáljuk ezt a futamot Miskolcon, aztán a többit majd meglátjuk, mi még nem adtuk fel a WRC projektet, amennyiben összeállna minden hozzá, akkor nem zárkóznánk el előle, hogy a királykategóriában folytassuk az évet.Racing.hu: Köszönjük a beszélgetést és sikeres célba érkezést kívánunk nektek a miskolci futamra! Salánki Gábor Sokak szeme csillant fel, amikor a miskolci nevezési listán megtalálta Turi Tamás nevét, aki Somogyi Pállal vág neki az év második futamának. A listából csak az derült ki, hogy az 5-ös kategóriában rajtolnak el a srácok, ide pedig a WRC és az összkerék hajtás nem fér be. Tehát biztosan új autóval ismerkedik meg 2004 abszolút magyar bajnoka. Az új autóról és a miskolci részletekről Turi Tomit kérdeztük.2013.04.09.
2013.04.09.
2013.04.08. 17:58
9. EGER Rallye 2013 HDlepoldsportvideo.hu:9.Eger Rallye 2013.HD pure soundEger Rallye 2013 - ORB + Historic - SS6Eger Rallye 2013 - Rallye2 - SS3Eger Rallye 2013.04.07. - Bibliák I. - Gyarmati A. bukásEger Rally 2013 CrashesEger rallye 2013Eger rallye 2013 Molnár Feri -Czinege László gy5 Bátor - TerpesEger Rallye 2013.04.07.Eger rally 2013 Kazár Miklós Citroen Xsara WRC JUMPOnboard 9. Eger Rally 2013, OS9 Bator - Terpes, Schenk/Handwerker9. Eger Rallye 2013 (Action&Crash)2013.04.05.
2013.03.31. 20:30
, hiszen így a válság – reméljük- végére el kellett adnom jó pár autómat. A legnagyobb bánatomra meg kellett válnom a sok sikert begyűjtő Toyota Corolla WRC-mtől is. Azzal Turi Tamás és Vizin László is remekül szerepelt korábban. Jelenleg egyetlen autóm van, egy Subaru Impreza WRC.Racing.hu: És az N-es autók? Azok sincsenek meg? Budai Béla: Azokat is eladtuk. A válság sajnos mindenkit alaposan megvisel(t) a magyar rallye-s társadalomban. Minket is. Így ez az egy Subaru WRC árválkodik nálunk jelenleg. Vele járunk versenyekre. Tavaly és tavalyelőtt Csehországba jártunk, most pedig a vőm, Maricsek ... Miki segítségével találtunk rá egy román bérlőt Victor Baldescut. Racing.hu: Bár már találkoztunk párszor ezzel az autóval, de szerintem sokan örülnének, ha azért bemutatnánk egy kicsit… Mi vele a terv? Idén láthatjuk itthon, Magyarországon a bajnokságban a Budai féle Impreza WRC-t?Budai Béla:Remélem, hogy fogjuk látni. Most vagyunk éppen nyakig a szerződés kötésben, remélem, hogy mire hazaérünk – pláne ebben a nagy hóesésben- addigra sikerül mindent letisztáznunk és akkor úgy néz ki, hogy Krózser Menyhért (Menya) menne az autóval az ORB-ben, egész évben. Az autóról amit elmondhatok az az ... . Nem mindegy, hogy kinek adjuk oda, a szerződést pedig nem ártana mindkét félnek betartania, és ez pedig rám is vonatkozik. Racing.hu: Mint mondtad van hely bőven a garázsban. Terveztek e autóvásárlást?Budai Béla: Egyelőre nem. A rallye világ elmegy mindenféle irányba. Először jöttek ezek az 1600 ccm-es WRC-k, most próbálják ezt az R5-ös kategóriát. Mivel nekünk csak egy szériaautónk volt, mert próbáltunk mindig gyári autókat, A-sokat és WRC-ket vásárolni. Hogy ez most milyen irányba megy el, azt nem tudni. Mivel a hazai szövetség és az F.I.A. is igyekszik minél olcsóbbá tenni ezeket az ... úgynevezett „mini WRC-ket”, ezért meg kell várni ezt az egy-két évet, hogy eldőljenek a dolgok és kiderüljön, hogy mit érdemes venni. Az R5-öst, ha jól tudom a Peugeot csinálja, de talán a Hyundai, a Volkswagen és még több gyártó is belevágott ebbe témába, tehát érzésem szerint most ki kell várni, hogy mi is lesz pontosan. Racing.hu: Ezt a WRC projektet leszámítva mivel telnek a hétköznapjaid? Budai Béla: Autókereskedéseink vannak Siófokon és Kaposváron. A márkakereskedést már befejeztük, visszaadtuk, mert annyira visszaesett az értékesített új autók száma, mind Magyarországon, mind pedig ... autó és WRC. De ezzel elvesztettük ugye a nézőket. Nagyon jók ezek a Mitsubishik, amikkel – szögezzük le- semmi bajom sincs, csak mikor már a tízedik prüttyög el egymás után ugyanúgy… Nagyon sok nézőt vesztettünk emiatt. És nagyon sok nézőt vesztett a rallye sport is vele! Úgyhogy én úgy gondolom, hogy az A-s autók és a WRC-k visszahozásával várhatóan elkezdünk egy kicsit elindulni felfelé. Megjelentek a WRC-k a nevezési listákon is és ez biztosan vonzza majd az embereket is a pályák mellé. Régen a világot körbejártuk, a világbajnokságra elmentünk, hogy ilyen autókat láthassunk. Ezért is2013.03.21.
2013.01.20. 21:24
A verseny utolsó napja egyáltalán nem volt kalandmentes, mivel az utolsó két szakaszt biztonsági okokból törölték az összegyűlt rengeteg néző miatt. A nap elején Novikov hagyott el egy kereket az autójáról, majd Hänninen is kiállni kényszerült, de a nap csattanóját Latvala szolgáltatta, aki nem sok ép elemet hagyott Volkswagen Polo WRC-én, mivel alaposan körbetörte minden irányból.A korai finis után tehát Loeb győzött, Ogier -először élesben a Volkswagen Polo WRC-vel- és Sordo előtt.Végeredmény:1.Loeb (Citroën DS3) 5:18:57,22.Ogier (Volkswagen Polo) 5:20:37,13.Sordo (Citroën DS3) 5:22:46,24 ... .Hirvonen (Citroën DS3) 5:24:23,55.Bouffier (Citroën DS3) 5:27:10,36.Östberg (Ford Fiesta RS) 5:31:00,97.Prokop (Ford Fiesta RS) 5:42:24,58.Wiegand (Skoda Fabia S2000) 5:48:31,79.Burri (Peugeot 207 S2000) 5:54:35,410.Kosciuszko (Mini Cooper WRC) 5:55:25,2