Bosch Peti: Az idei évben ha minden jól megy akkor....

RTE, román bajnokság és még az ORB is szerepel Bosch Péter 2013-as versenynaptárában. A Rali Túra Bajnokság 2006-os bajnoka ezen felül még szervizelni is fog, tehát munka az van özönnyi, már csak el kell végezni. Bosch Petivel beszélgettünk. 

Racing.hu: Mikor kerültél kapcsolatba a rallyeval, és mióta foglalkozol az autósporttal?

Bosch Péter: Borsodi születésű lévén, (Sárospatakon születtem 1980. mikuláskor) nem volt nehéz megfertőződni az autósporttal. Az teljesen normális volt a környékünkön, hogy meg kellett ízlelni az autózást és lehetőség szerint ki is kell próbálni ezt a sportot. 1995-ben voltam életem első versenyén, egy idénynyitó Salgó Rallye-n, ahol hamar magával ragadott a benzingőz illata, mindazok után, hogy Sárospatakon már akkoriban is versenyzett Csomós Miki és én hozzá jártam ellesni a fortélyokat. Tehát a Salgóra tett kirándulás senkit sem ért igazából váratlanul.  1997-98-ban Hegedűs Attila és Csikó Peti barátaimmal akikkel együtt nőttünk fel a környékbeli amatőr rallyekon és ezeken a rendezvényeken már nem csak nézőként vettünk rész. Először egy Trabanttal, majd egy Lada Samarával bontogattam a szárnyaimat majd jött a Rallye2, ahol már egy Suzukiban foglaltam el a navigátori ülést. 2001-ben kerültem a fővárosba, majd 2003-2006-ig a K -Speed és a Pacotti Motorsport versenyszerelője lettem. 2006-ban a Pacotti motorsport segítségével beülhettem egy Mitsubishi pilótaszékébe, amivel elindulhattam a Hóvirág Rallye-n az RTE évnyitó futamán. Ezt sikerült is az abszolútban megnyernem és ez a siker volt az első lépcsőfok a 2006-os évben elért RTE abszolút bajnoki címemhez. Nagy meccseket vívtunk Ifj. Érdi Tibivel egész évben, és erre a mai napig is nagyon büszke vagyok.

Racing.hu: Ez eddig egy mesébe illő történet. Ilyen volt a folytatás is?

Bosch Péter: Ezután Szabó Gergővel kezdtem el dolgozni, akinek a csapatában kétszeres abszolút román bajnok lehettem, mint szerelő. Eztán építgettem fel a saját csapatomat és vált a megélhetésemmé is ez a sport. Később szervizautóim és versenyautóim is lettek. Autók bérbeadásával és bérszereléssel foglalkozom jelen pillanatban. A szerelés mellett részt vettem több futamon is, mint pilóta.

Racing.hu: Milyen eredményeket értél el és melyikre vagy a legbüszkébb?

Bosch Péter: Képzeld el, hogy soha életemben nem versenyeztem még a magyar ORB-ben, de a románban már sikerült jó eredményt elérnem.  A 2012-es Temesvár Rallye-n a kategória 2. helyén értem célba, Delecour mögött, amire igen büszke vagyok! Az utóbbi öt esztendőben minden évben rajthoz álltam a Szilveszter Rallye-n, itt négy alkalommal az amatőrök között sikerült az abszolút értékelés élén végezni. Legutóbb már a profik között versenyeztem, ahol egy műszaki probléma hátráltatott, de voltak igazán jó részeredmények abszolút 4. és 5. idők, amik igen biztatóak voltak a számomra.

Racing.hu: Mi vonz ebben a sportban?

Bosch Péter: A feeling, amitől nem tudsz szabadulni ha egyszer rabul ejt! Hidd el függő lesz, aki ebbe belekóstol és ráérez az ízére! Minden napom csak az autósportról szól most már. Azon szerencsések közé tartozom, aki azt mondhatja el magáról, hogy a munkája a hobbija is egyben. Szeretem csinálni ezt az egészet…

Racing.hu: Milyen autók vannak jelenleg a környezetedben?

Bosch Péter: Az idei évben elég szorosra vettem a tempót, két Mitsubishi felkészítéséről és versenyeztetéséről is gondoskodnom kell.  Az RTE bajnokságában a Domonkos Laci és az Ősz Laci versenyautója is az én kezem alatt fog futni és tervbe van véve nekem is a saját Evo IX versenyautóm bevetése.

Racing.hu: Ismét egy RTE abszolút bajnoki cím a cél? 

Bosch Péter: Nem. A saját Mitsubishi Evo IX-esemmel nagyon szeretnék végre magyar ORB futamon versenyezni, és ha lehetőségem engedi – aminek érdekében pillanatnyilag is folynak a tárgyalások- akkor a román bajnokságban is szeretnék részt venni. Nagyon jól éreztem magam 2012-ben Temesváron és borzasztóan jók a pályák odakint. (Nem mintha a hazai szakaszokkal bajom lenne, de az, ami odakint van az teljesen más…) Nagyon nagy logisztikát fog igényelni az, hogy maradéktalanul helyt álljunk 2013-ban, de meg kell oldani, és meg is fogjuk csinálni.

Racing.hu: Kérlek értékeld a honi autósport jelenlegi helyzetét és milyennek látod ezt az utat?

Bosch Péter: Sajnos, mint minden sportnak a rallyenak is a pénz az alapja. Ha van pénz, akkor lehet profin csinálni, ha nincs, akkor nem lehet azt a színvonalat produkálni, amit szeretne az ember vagy, ami elvárható lenne. Ha a dolgok sportpolitikai részét vesszük, akkor elmondhatom, hogy az előző vezetésekkel sem volt gondom, és ez most is igaz. Megmondom őszintén, hogy soha sem folytam bele a szövetség dolgába és eztán sem szeretnék.  A jelenlegi vezetőséggel is jó a viszonyom és a kapcsolatom, bízom abban, hogy sikerül több pénzt előteremteni és ráfordítani hőn szeretett sportunkra. Az biztos, hogy az egyik legnagyobb csapást a gazdasági válság jelentette, az betette az ajtót a rallynak is ! A lényeg, hogy legyenek jó minőségű rendezvények, ne legyenek balesetek és mindenki célba érjen, a győztesek pedig örüljenek a serlegeiknek. Tartsunk össze, vigyük előre a rallyesportot! Ez a lényeg. 

Racing.hu: Köszönöm a beszélgetést és sok sikert kívánok a 2013-as évadra!

Bosch Péter: Én köszönöm, és találkozunk idén is a versenypályákon vagy a szervizparkokban!