Kazár Miklós: Az edzéseken kell izzadni, a versenyt pedig élvezni kell

Kazár Miki nem az az otthonülős típus, akitől ha elindul a szobából a konyhába meg kellene kérdezni, hogy hová mész? Miki keményen edz, rengeteget quadozik, teniszezik, fallabdázik, beszélgetésünk közben is éppen gyalogolt, amikor telefonon elértük. Bár attól tartok gyalog sem sikerült volna elkapni az autó és motorsportban egyaránt sikeres pilótát. Sebaj! Ha úgy alakul, és üldözni kell, akkor legfeljebb egy Camping bringával hajtunk majd utána. Kazár Mikit  Miskolcról, Bükfürdőről és a soron következő Székesfehérvár Rallye-ról is kérdeztük.

Racing.hu: 2013-ban, amíg mehettek a WRC-k, addig ti is egy WRC-vel versenyeztetek. Ez a mezőny jelentős hányadával – de nem mindenkivel- szemben azért biztosított nektek némi technikai előnyt. Ez az idei Miskolc Rallye-ra mondhatni megszűnt. Helyezett e bármilyen nyomást rád az, hogy kiegyensúlyozottabbak lettek idén az erőviszonyok?


Kazár Miklós: Igazából tavaly csak egyetlen versenyen, az Eger Rallye-n volt technikai előnyünk. Akadt a miénktől tavaly jobb kocsi is. Ez az évad szerintem nagyon hasonlít a 2012-es szezonra, amikor folyamatosan komoly csaták voltak, és ezekben sokszor csak tized vagy századmásodpercek billentették ide vagy oda a mérleg nyelvét. Jól ismerjük az ilyen helyzetet és örülünk neki, hogy jókat meccselhetünk az ellenfeleinkkel, nem érzek semmilyen különös terhet a vállamon emiatt. Ebben sokan vannak a segítségünkre, és nagy köszönettel tartozunk mindenkinek, aki segíti a munkánkat, lehetővé teszi, hogy ott lehetünk a versenyeken és buzdít minket. Partnereink, szerelőink, szurkolóink, nélkülük nem menne.

Racing.hu: A miskolci futam után Bükfürdőn nem voltatok ott a pályán. Mi történt veletek? Akartok menni egyáltalán az OMRB-n?

Kazár Miklós: Úgy volt, hogy Bükfürdőn Kiss Lacinak fogok navigálni, de Laci családi okok miatt nem tudott elindulni. Én szerettem volna indulni, ezúttal navigátori szerepkörben, így is terveztük, de az élet sajnos áthúzta a számításainkat. Mindez három vagy talán négy nappal történt a rajt előtt,ezért már rövid volt az idő ahhoz, hogy abszolváljuk a felkészülést, így távol maradtunk az idei első murvás versenytől. A murva bajnokságot tervezzük, indulunk is a következő két murvás futamon, de a sorozat negyedik versenyén még nem tudom, hogy ott tudunk e lenni.

Racing.hu: Három hét és itt a Székesfehérvár Rallye. Vegyes talajú verseny elébe nézünk, ami ugyebár nem mostanában volt utoljára idehaza. Örülsz e ennek? Mennyire érzed kihívásnak ezt a „régen volt újdonságot”?

Kazár Miklós: Én szeretem a murvát és kifejezetten örülök neki, hogy lesz a fehérvári futamon. Szerintem még mindig jobban megyek rajta, mint az aszfalton. A szerelőim azt mondják, hogy át tudják építeni az autót murváról aszfaltra a verseny során, tehát ezzel nem lehet baj, mi pedig mindkét talajon a maximumra fogunk törekedni.

Racing.hu: Miként készültök a versenyre?

Kazár Miklós: Sok-sok edzéssel. Most is éppen tréningezek. Gyorsgyalogolok. Autós tesztünk is volt már, tehát elég intenzíven készülgetünk a Székesfehérvár Rallye-ra. Nekem az az óriási szerencsém, hogy murván én rengeteget megyek quaddal. Erre is készülök. 

A quad bajnokság a fehérvári futam előtt egy héttel kezdődik, ahol szintén murván kell majd helyt állnom, tehát ez is a fehérvári felkészülés részét képzi majd. Azért is jó a quad, mert meg lehet tanulni vele, rá lehet érezni, hogy ha megcsúszik az ember alatt az autó vagy a motor, mit kell tennie, nem kell megijednie, hanem automatikusan, reflexből korrigálni kell a megcsúszást. Szinte mindig fejben dőlnek el az ilyen szituációk. Majdnem minden napos program a szaunázás és különböző ütős sportokat is űzünk. Ping-pongozunk, fallabdázunk, teniszezünk. Folyamatosan versenyhelyzetet imitálunk. A teniszben is igyekszek hozzám hasonló tudású vagy még kicsit ügyesebb emberekkel játszani, próbáljuk legyőzni egymást, de általában elég szoros meccseket játszunk. Ezek a helyzetek segítenek abban, hogy a valódi versenyeken teljesen nyugodtan tudjak viselkedni, koncentrálni és teljesíteni. Azt szokta mondani egy barátom, hogy az edzéseken izzadni kell a versenyt pedig élvezni kell. Természetesen Tomi is rengeteget készül, és a csapat is nagyon komolyan veszi a felkészülést, rengeteget tesz mindenki azért, hogy flottul működjenek a dolgaink.        

Racing.hu: Mint mondtad kezdődik a quad bajnokság. Gyönyörű négykerekes motoros eredménylistával büszkélkedhetsz már. Mik az idei motoros

 terveid?

Kazár Miklós: 2013-ban megszereztem a hatodik quados bajnoki címem. 2014-ben is tervezek indulni a bajnokságban, ugyanúgy, mint tavaly KTM-el és szeretném megvédeni a bajnoki címemet. Érdekessége az idei sorozatnak, hogy négy futam lesz, ebből az egyik Lengyelországban, a lengyelek pedig minden futamunkon itt lesznek.

Racing.hu: Te is hallottál arról, hogy Trencsényi Józseféknek megérkezett az R5-ös Ford Fiestája. Örülsz az új márkatársnak?

Kazár Miklós: Igen, örülök. Józsi egy gyors és jó pilóta, most az N csoportot is megnyerte, gondolom, hogy tovább tud gyorsulni ezzel az autóval. Minél többen vagyunk, minél többen indulnak egy versenyen komolyabbnál komolyabb autókkal, annál jobb. Sajnos többen nem leszünk, de az biztos, hogy ezzel az autóval is nívósabb lesz a mezőny. Ez pedig szintén jót tesz a bajnokságnak.

Salánki Gábor