Győrfi Alen és Kovács Bálint is dobogóra állhatott szombaton a Pannóniaringen

Sajtóközlemény - H-Moto, Magyar Bajnokság, Pannóniaring, Szombat, 2014.08.30.

 
Remekül alakult a H-Moto Team versenyzői számára a szombati nap a magyar nyílt gyorsasági-motoros bajnokság pannóniaringi fordulóján: a Superstock 600-as kategóriát erősítő Győrfi Alen egy második helyezést gyűjtött be, míg a 125SP mezőnyében vitézkedő Kovács Bálint harmadik helyen zárt a futamában.


 
A hétvégén rendezik a magyar nyílt gyorsasági-motoros bajnokság idei ötödik fordulóját, amelynek helyszíne a Pannóniaring, s amelyen a H-Moto Team két versenyzővel képviselteti magát: Győrfi Alen a Superstock 600-asok között, Kovács Bálint pedig a 125SP kategóriában áll rajthoz. A pilóták számára nem volt ismeretlen a terep, hiszen májusban már versenyeztek itt: akkor az Alpok-Adria Bajnokságot látta vendégül a pálya, ám most a tavaszival ellentétben jóval hűvösebb időjárás fogadta a motorosokat.
 
Győrfi Alen számára remekül kezdődött a szombat, hiszen a szabadedzésen rögtön jól működött a motor, ám az időmérőn aztán kifogyott a motorjából az üzemanyag, miután meghibásodott a szintjelző. A második rajthelyet így is megszerezte a 2007-ben Európa-bajnoki címig jutó pilóta, s aztán a futamon is tulajdonképpen végig ebben a pozícióban haladt. A győzelemért is csatában volt, ám végül két tizedmásodperccel lemaradt róla, így másodikként zárt, de a célja, hogy vasárnap még a mainál is jobban szerepeljen.
 
Kovács Bálintnak a szombati nap volt az egyetlen bizonyítási lehetősége, hiszen a 125SP számára csak egynapos a mostani rendezvény. A 13. életévét néhány napja betöltő motoros a nap eleji nehézségek ellenére a harmadik helyre tudta kvalifikálni magát a kategóriájában, s bár a rajtja sem sikerült túl jól a fiatal tehetség számára, végül a leintéskor is a harmadik helyen tartózkodott, újabb dobogós helyezést gyűjtve ezzel első nagypályás idényében.
 
Győrfi Alen
„A szabadedzés jól sikerült délelőtt, rendben volt a motor. Az időmérőn aztán mindössze egyetlen kört tudtam megtenni, miután a szintjelző hibája miatt kifogyott a motoromból az üzemanyag. Ennek ellenére még így is sikerült megszereznem a második rajtkockát a versenyre. A rajtom jól sikerült, s azt követően is folyamatosan az élbolyban tudtam motorozni, végig az első és második helyeken haladtam. Végül másodikként értem célba, de mindössze két tizedmásodperccel maradtam el a győztestől. Most már a holnapra koncentrálunk, hogy még jobban alakuljanak a dolgaink, s reméljük, hogy az időjárás is jobb lesz, mivel ma elég erős szél fogadott minket a pályán, s néhányszor az eső is csepergett.”
 
Kovács Bálint
„Reggel kilenckor volt az első szabadedzés, amelyen elsősorban a biztonságra törekedtünk. A motort azonban kicsit túlkarburáltuk, így nem volt igazán jó. Ezt követően azonban sokat változtattunk a beállításokon, áttételt is cseréltünk, így jobb lett a gép. A köridők mindenkinél elmaradtak a tavasszal elért eredményektől, én is másfél másodperccel voltam lassabb, mivel hűvösebb volt az idő, mint a májusi Alpok-Adria versenyen. Az időmérőn harmadik lettem a 125SP kategóriában, és a negyedik rajtkockába állhattam fel, mert elém fért még egy Moto3-as versenyző. A startot elrontottam, mert nem volt jó a kuplungbeállítás, így utolsó előttiként jöttem el a rajtrácsról. Ezt sikerült egy rövid féktávval kompenzálnom, s tulajdonképpen az egész versenyen harmadikként haladtam. Az első három körben még közel tudtam maradni az éllovasokhoz, de aztán leszakadtam, a harmadik pozíciót azonban így is végig meg tudtam tartani.”


Balogh Tamás