Kátai Tamás a Mecsek ralira is a Fiat 131 Abarth-ot választotta

"Először Fiat 124 Abarth-tal versenyeztem, de éreztük, hogy nem lesz megfelelő nekem a magyar és olasz pályákra, így a Fiat 131 Abarth-ot választottuk."

Mit kell tudnunk Kátai Tamásról, és a versenyzői múltjáról?

Régóta ismerem Wirtmann Ferit és Schneer Lacit. Sokat beszélgettem velük a régi rally-ról. Ők voltak az első ösztönzőim, aztán Mekler Lacival elhatároztuk, hogy elkezdjük a versenyzést a Magyar Historic Rally Bajnokságban. Mostanában Sárdi Zoli navigál, akivel korábban „ellenfelek” voltunk az 1/100-as- és GPS challange versenyeken, de nagyon jól tudunk együtt dolgozni a rally-ban.
És a gyönyörű autódról?

Először Fiat 124 Abarth-tal versenyeztem, de éreztük, hogy nem lesz megfelelő nekem a magyar és olasz pályákra, így a Fiat 131 Abarth-ot választottuk.

Mint tudjuk általában külföldön szoktál versenyezni. Milyen különbséget véltél felfedezni egy külföldi és egy hazai rendezésű verseny között?

Anélkül, hogy bántani kívánnám a magyar rendezőket, az olasz versenyek sokkal pergősebbek, kevesebb etap, több technikás gyors. A hazai versenyek közül csak a Mecsek Rally és a Baranya Kupa tudta visszaadni ezt a feeling-et.

Miért pont a Historic?

Prózai a válasz… Van Lancia Delta HF Integrale-m is, de ismerem a határaim. Egyenlőre ezzel a teljesítménnyel kell megtanulnom vezetni. Szerintem a historic mezőnyében az egyik legkevesebb versenyzői múlttal rendelkező résztvevője vagyok.

Ezelőtt versenyeztél már a Mecsekben?

Igen, sőt a legtöbbet a Mecsekben versenyeztem. Nagyon szeretem a pályákat és a légkört. Sok emlék fűz ide… Itt versenyeztem először, itt estem ki technikai hiba miatt először, itt nyertem kupát először. A Historic tábora mindig kicsit más volt, jó barátságok köttettek itt.

Milyen volt a versenyetek?

Az első nap elgumiztuk magunkat, de legalább élveztük a pályát. Kétszer piruetteztünk, de tudtuk, hogy a mi hibánk, és nagyot nevettünk a rossz választáson. Második nap voltak váltó- és felfüggesztés problémáink, de ahol lehetett mentünk, ahol nem akartunk kockáztatni visszavettünk. Nagy hatással volt rám Hubi és Meki, két számomra meghatározó versenyző, kiesése. Hiába láttam, hogy egészségesen álltak a pálya mellett, mégsem tudtam koncentrálni úgy a vezetésre.

Az eredménnyel elégedett vagy?

Igen, teljes mértékben. Hiszen, ahogy sokan mondják, a verseny a rajt dobogón kezdődik és a cél dobogón zárul. A legnagyobb eredmény az, ha valaki befut. Tudom, hogy néha a nézők haragszanak, ha nem „nyomjuk” annyira egy-egy kanyarban, de ez nem egy egyszerű döntés. Néha vissza kell venni a Csapat eredményéért.

Merre látunk a legközelebb versenyezni?

Amennyiben rendeződnek itthon a konfliktusok, és kiszámíthatóan és jó pályákon versenyezhetünk, akkor mindenképpen itthon is szeretnénk versenyezni. Ami fix, az az Alpi Orientali és a Mecsek Rally jövőre is.

Kinek mondanátok köszönetet?

A legnagyobb támogatást Deli Jánostól és Tinta Ádámtól, a Deli Motors Kft. csapatától kaptam, de nagyon sok segítséget kaptunk Wirtmann Feritől és Léhi Sanyi Bácsitól is. A legnagyobb szurkolóm a kislányom Eszter, persze Ő főleg csak a kupákat várja haza tőlem, de nagyon sokat jelent, amikor gondol rám.