Kiss Pál Tamás új szakágban versenyez 2015-ben

A jelenleg 23 éves versenyző 2000-ben kezdte gokartos pályafutását,
majd 2008-ban debütált a nemzetközi formaautózás világában. Az évek során
folyamatosan haladt előre az általa választott úton, miközben olyan rangos
szériákban ért el egyedülálló sikereket, mint a Brit Formula Renault 2.0, a
GP3, vagy éppen az Auto GP.
Hét sikeres év után, a pályán elért eredmények ellenére a
következő lépcsőfok, a Formula 1 közvetlen előszobáját jelentő sorozatok, jelen
pillanatban mégis elérhetetlennek tűnnek a miskolci pilóta számára, mivel a
formaautózás átalakuló gazdasági háttere irreális követelményeket támaszt a
versenyzők felé.
A kialakult helyzet persze nem érte teljes meglepetésként a
magyar kiválóságot, aki számára évről évre egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy nem
elég, ha az edzéseken és a versenyeken nyújtja a maximumot.
Tamás a 2014-es szezon során végül meghozta a döntést és az
év végén fájó szívvel elköszönt a formaautózástól, hogy valamelyik zárt
karosszériás sorozatban folytassa tovább versenyzői karrierjét. Utolsó Auto
GP-s szezonjában, búcsúzóul nyert három futamot, szerzett további hat dobogós
helyezést, az egyéni értékelést pedig a második helyen zárta.
A tél folyamán a 23 éves tehetség ismét több sorozatból
kapott megkereséseket. Hosszas mérlegelést követően végül úgy döntött, hogy egy
éles váltással afelé a ralikrossz felé veszi az irányt, amely számára egy
szinte teljesen új közeget jelent.
Az elmúlt években olyan nagy nevek is hasonlóképpen
gondolkodtak, és a rallycross mellett tették le a voksukat, mint Petter
Solberg, Jacques Villeneuve, vagy éppen Mattias Ekström. Közülük ketten is a
pályaversenyzés világából érkeztek – Ekström jelenleg is aktív a DTM-ben - így
különösen nagy érdeklődéssel várhatjuk, mit hoz a jövő Tamás számára.
Az említett kiválóságokkal ellentétben a miskolci versenyző
azonban nem egyből a világbajnokságon kezdi majd el rallycross-os karrierjét,
hanem a hazai bajnokságban, egy 560 lóerős Skoda Fabiával a Speedbox ASE
színeiben vág bele pályafutása új fejezetébe. Hiába ugyanis a hosszú évek
tapasztalata, a számtalan versenykilométer, a ralikrossz azért sok új kihívás
elé állítja majd a magyar autósport egyetlen monacói dobogósát.
Mindebből a magyar szurkolók csak profitálhatnak, hiszen a
korábban megszokottnál jóval többször láthatják majd hazai környezetben, a Máriapócsi
és a N yirádi pályán versenyezni Tamást,
aki hosszútávon szeretné magát nemzetközi szinten is megmérettetni.
Az első versenyre szerencsére nem is kell olyan sokat
várni, hiszen az OB már ezen a hétvégén a Szlovákiaringen elrajtol. Két héttel
később, április első hétvégéjén, a Rabócsiringen pedig a hazai bemutatkozásra
is sor kerül.
„Örülök, hogy végre hivatalosan is bejelenthetem, hogy a rallycross-al
egy új fejezet nyílik a pályafutásomban. A lehetőségeket mérlegelve végül azért
döntöttünk emellett a szakág mellett, mert ebben látjuk leginkább a számunkra
ideális jövőképet, a reális és elérhető célokat. Természetesen az sem volt
utolsó szempont, hogy a rallycross népszerűsége világszerte folyamatosan
növekszik, ami rengeteg lehetőséget rejt magában. Nyilván hiányozni fog azért a
formaautózás, de az új versenygépem is több, mint 550 lóerős lesz és 1,9
másodperc alatt gyorsul százra. Hiányérzetem nincs, mert úgy érzem mindent
megtettem és eljutottam addig a formaautózásban, ameddig a lehetőségeim
engedtek. Igyekeztem mindig a tudásom legjavát nyújtani és méltó módon
képviselni a magyar színeket a nemzetközi versenyeken. Ezt tervezem a jövőben
is, csak immár egy másik területen. Tudom, hogy számtalan új kihívással kell
szembenéznem, és sok új apró trükköt kell elsajátítanom. Ebből kifolyólag
eleinte a tanulásé lesz a főszerep, de idővel szeretnék majd beleszólni a
győzelemért folyó csatákba is. Az egyre erősödő hazai bajnokság kiváló terepet
kínál az első lépések megtételéhez. Az OB mellett pedig már idén tervezem, hogy
egy-két VB futamon is rajthoz állok. A nem túl távoli jövőben viszont szeretnék
majd teljes szezont futni a világbajnokságon.”- mondta el a bejelentéssel
kapcsolatban Kiss Pál Tamás.
Versenynaptár
Országos | ||
| Időpont | Helyszín |
1. | 2015. március 21-22. | Szlovákiaring |
2. | 2015. április 05-06. | Rabócsiring |
3. | 2015. május 24-25. | Rabócsiring |
4. | 2015. június 06-07. | Nyírád |
5. | 2015. szeptember 12-13. | Greinbach |
6. | 2015. október 03-04. | Nyírád |
7. | 2015. október 23-24. | Rabócsiring |
Forrás: www.rabocsiring.hu
Fotó: Janics Attila