Pszichikai előny maradt Veszprém után

Maximmun Racing Team

Letöltés

Pszichikai előny maradt Veszprém után
Tökéletesen felkészült, és nagyon várta a 20. Veszprém Rally rajtját Kazár Miklós
és Szőke Tamás. A bajnoki címvédő, és navigátora azonban az első napon alig
egy kilométert tett meg a nyitó gyorsasági felé vezető úton, amikor a Citroen
Xsara WRC computere megadta magát. Az autó ledadogott, majd megállt. Ezzel
gyakorlatilag Mikiéknek már ekkor elúsztak a győzelmi reményeik.
- Természetesen nagyon bántott a dolog, mert a verseny még el sem
kezdődött, nekünk máris véget ért - tekintett vissza a veszprémi eseményekre
Kazár Miki. - Az olaszok sem repestek az örömtől, hiszen mostanában több
technikai nehézségük volt, mint az utóbbi három évben összesen. Ettől
függetlenül folytattuk, mert szerettük volna magunkat összemérni a többi WRC-
vel és az S2000-es riválisokkal. Nagyon sajnálom, hogy Herczigék időellenőrzős
sztorija a fehér asztal mellett dőlt el. A helyszínen megszületett határozatot
azonban nem fogadjuk el, mert ez a rallysport alapszabályait kérdőjelezi meg.
Továbbra is úgy gondolom, hogy az ilyen esetek nem tesznek jót a szeretett
sportágunknak. Az utolsó szakaszt nagyon meg akartuk nyerni, de sajnos
becsúszott egy hiba, ami megfosztott minket ettől a részsikertől is.
Szőke Tamás navigátor is csalódott volt, hiszen nagyon várták az esztendő első
és egyetlen murvás hétvégéjét. Az akarás és az aprólékos előkészítés ellenére a
befektetett munka ezúttal nem hozta meg a gyümölcsét.
- Tudtuk jól, hogy a technikai sportokban bármi megtörténhet. A WRC is
elromolhat, és ezúttal sajnos el is romlott - értékelt Kazár Miki navigátora. -
Reméljük, hogy először és utoljára történt velünk ilyen szerencsétlenség. -
Amint utánunk jött a csapat, tíz perc alatt kicserélték a computert,
felprogramozták ezután pedig rögtön beindult az autó. A Citroen Motorsportnál
ki fogják elemezni, hogy miként történhetett meg mindez. Természetesen
nekivágtunk a vasárnapnak, a történtek ellenére abszolút motiváltan. Ezt az is
bizonyítja, hogy a második napi nyolc gyorsból ötöt sikerült megnyernünk. A
végén sajnos a nagy igyekezet miatt egyet hibáztunk, ezért nem öt, csak négy
pontot sikerült gyűjteni a Power Stage-en.
- Nagyjából 170 km/h-s sebességnél elnéztünk egy féktávot, de szerencsére
úgy estünk be, hogy újra tudtuk indítani a Citroent. A negatív események
ellenére fantasztikus élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodtunk, az viszont
már biztos, hogy a hátralévő három futam mindegyikén rajthoz kell állnunk.
A Maximmun Racing Team kettőse az utolsó szakaszon elért második helynek
köszönhetően 4 ponttal zárta a 20. Veszprém Ralit. A legnagyobb riválisnak
számító Herczig, Bacigál páros 20 egységet gyűjtött, így a két éllovas között
minimálisra csökkent a különbség. Rajtuk kívül a veszprémi győztes, Botka Dávid
is bejelentkezett az esélyesek közé.
- Egy ponttal vezetünk, tehát a pszichikai előny még mindig nálunk van -
folytatta Kazár Miklós. - A vasárnapi Szuper Rallyzás azért arra mindenképpen jó
volt, hogy ismét lemérjük magunkat. Ha nincs a szombati problémánk, akkor
nagyjából másfél perccel győztünk volna. Irgalmatlanul erős a Xsara WRC, és
még mindig van benne tartalék. Bízom benne, hogy Kassán ezt meg is tudjuk
majd mutatni. Érdekes lesz a következő, szlovák-magyar közös verseny, hiszen
vélhetően a legjobb lengyel egységek is itt ott leszek majd a nyílt futamon. Nem
vitás, szerencsétlenül alakultak a veszprémi dolgaink, de bízom benne, hogy
Kassán, a fővárosban és Pécset ismét az igazi arcunkat láthatja majd a közönség.
A 20. Veszprém Rally végeredménye:
1. Botka Dávid, Mihalik Péter
(Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:23:50,2
2. Herczig Norbert, Bacigál Igor
(Skoda Fabia S2000) +1,1
3. Lategan Henk, White Barry
(Skoda Fabia S2000) +30,6
4. Balogh János, Holczer Dániel
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:15,7
5. Ollé Sasa, Budai Annamária
(Ford Fiesta S2000) +1:49,8
6. Bútor Róbert, Tagai Róbert
(Peugeot 207 S2000) +1:56,5
16. Kazár Miklós, Szőke Tamás
(Citroen Xsara WRC)
+8:32,2