Tizenkilenc értékes pont Kassáról

Letöltés

Tizenkilenc értékes pont Kassáról
Az Országos Rally Bajnokság negyedik - kassai - futamán a dobogó második
fokára állhatott fel a Maximmun Racing párosa. Kazár Miki és Szőke Tomi az
ezüstéremért tizenöt, a Power Stage-en pedig további négy pontot szerzett,
ezzel megerősítették a vezető helyüket az éves értékelésben. A legnagyobb
riválisnak számító Herczig Norbert, Bacigal Igor kettőst ezúttal is sikerült maguk
mögött tartani.
- Ez volt a legfontosabb, hiszen már korábban eldöntöttük, hogy nem egy-egy
versenyt, hanem a bajnokságot szeretnénk megnyerni – kezdte a beszélgetést
Kazár Miki. – Ebből a szempontból Turánékkal értelmetlen lett volna hadakozni,
nekünk ezen a hétvégén is Herczigéket kellett tartani. Ezzel nem volt probléma,
így valamelyest növelni tudtuk az összetett vezetésünket. Nagyszerű és
izgalmas hétvégét zártunk, olyan élményekkel gazdagodhattunk, amire
előzetesen is számítani lehetett. Kiváló technikával, nagyszerű csapattal, remek
pályákon autóztunk és összességében az eredményre sem lehet panaszunk.
Friciék pokolian gyorsak voltak, a két WRC-t össze sem lehet hasonlítani.
Nagyon szeretjük a Citroent, az viszont tény, hogy a Turánék Focusa fiatalabb és
ezáltal fejlettebb is.
Tomi előzetesen egy kicsit tartott a kassai kirándulástól, mert navigátorként
korábban egyetlen versenykilométert sem tett meg ezeken a gyorsaságikon.
Belevágott az ismeretlenbe, de jól megoldotta a feladatot, ami nagyon komoly
kihívás jelentett a számára.
- Nagyszerű élményekkel és a bajnokságot nézve jelentős pontmennyiséggel
gazdagodtunk –folytatta Szőke Tomi. – Az gyanítható volt, ha a technika ördöge
nem szól közbe, akkor Turánék gyorsabbak lesznek tőlünk. Így is történt, de a
többi riválisunkat maguk mögött tartottuk, ezért természetesen pozitív
érzésekkel zártuk ezt a hétvégét. Hatalmas élmény volt a hosszú gyorson végig
navigálni Mikit és a WRC-t, az ilyen pillantok miatt érdemes rallyzni.
A Maximmun Racing Team kettősének tehát jól alakult a kassai viadal, pedig
nehezen kezdődött. Ismét egy computer hibával kellett megbirkózni, de ezúttal
még a rajt előtt, a teszten romlott el az autó. A csapatnak így még volt
lehetősége orvosolni a nehézségeket.
- Egy kicsit feszültek voltunk, de nagyon megnyugodtunk, amikor rendeződtek a
dolgok – tekintett vissza Kazár Miki. – Innentől kezdve csak a versenyzésre
koncentráltunk. Szombaton Matics Misiék sajnálatos balesete miatt a négyes
gyors rajtában húsz percet kellett várakozni. A gumik lehűltek, a szakaszon
pedig kétszer megforogtunk. Az autó le is állt, újra kellett indítani. Innentől
kezdve végképp nem akartunk kockáztatni, a végső célt tartottuk a szemünk
előtt. A Pirellik egyébként kiválóan működtek, éles helyzetben is jó benyomást
tettek ránk. Azt viszont nem tagadom, hogy a Baranya Kupán történt esésünk
egy kicsit bennünk maradt. Legalábbis a verseny elején. Aztán vasárnap már
olyan tempót autóztunk, amire képesek vagyunk, és amit korábban is láthattak a
nézők tőlünk. Egy picit nőtt az előnyünk összetettben, de semmi nem dőlt el. A
Budapest és a Mecsek Rallyn is késhegyre menő csata várható, hiszen a tét
óriási. A kassai feladatot teljesítettük, ám ezzel csak lépéselőnybe kerültünk. A
hátralévő két futamon is hasonló hozzáállással, motiváltsággal és
felkészültséggel fogunk odaállni a rajtvonal mögé.
A 39. Kassa Rally (ORB) végeredménye:
1. Turán Frigyes, Zsíros Gábor
(Ford Focus WRC) 1:18:16,4
2. Kazár Miklós, Szőke Tamás
(Citroen Xsara WRC) +34,0
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor
(Skoda Fabia S2000) +1:34,1
4. Bútor Róbert, Tagai Tamás
(Peugeot 207 S2000) +3:27,6
5. Kovács Antal, Istovits Gergő
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:48,7
6. Lencse Zoltán, Hofbauer Tamás (Mitsubishi Lancer EVO IX R4 ) +4.50,4