Sajtóséknak ez nem a VB !

Sári Péter

Letöltés

Ez nem a vb!
2015.06.16. Kalandos hétvégében volt része a Sajtós Dénes, Diósi János duónak a Rallye2-
es Bajnokság idei negyedik versenyén a Székesfehérvár Rallye-n, ahol szombaton és
vasárnap is a hőség mellett a technikai problémákkal is meg kellett küzdeniük.
Ritkaság számba megy, amikor már a pályabejáráson elszegődik az ember mellől a
szerencse. Így történt ez most a Sajtós - Diósi párossal, akik alatt megállt a pályabejárós
kocsi, és addig nem tudtak semmit tenni, míg a szerviz meg nem érkezett a csere
autóval.
„A Csákberényi gyorsasági elején megszorult a Seat adagolójában a tengely, és ez
lefogazta a vezérműszíjat, így várnunk kellett, hogy a csapat hozzon nekünk egy másik
autót, amivel folytathatjuk a pályabejárást”
- kezdte a beszélgetést Sajtós Dénes.
A versenynapot ez a probléma nem befolyásolta, a srácok egy másik autóval sikeresen
letréningeztek, majd várták a vasárnapi rajtot. Jól is kezdődött minden, egészen a
harmadik gyorsasági szakaszig, csak a futómű beállításra lehetett panaszuk. Itt viszont
sikerült becsúszniuk az árokba, ahonnan a nézőknek is két perc kellett, hogy kiszedjék
őket.
„Hibáztam, gyakorlatilag rosszul írattam fel a kanyar sebességi fokozatát”
- mondta
Dénes, majd folytatta:
"Nem gondoltam, hogy ennyire fog csúszni ez a kanyar, és
próbáltam tempósan elfordulni. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy jó sok néző volt
ott. Kiszedtek, mentünk tovább, és még a kategória vezető helyünk sem forgott
veszélyben.”
Szerencsére az árokba eséstől nem sérült meg semmi az autón, viszont a váltó elkezdett
rakoncátlankodni. Eleinte csak dobálta a sebességet, később a hangja is megjött, pedig
már csak egy gyorsasági lett volna hátra.
„Az utolsó szakasz előtti gyűjtőbe érkeztünk meg, amikor már nagyon hangos volt a
váltónk. Több mint másfél perccel vezettük a kategóriát, de így sem mertük
megkockáztatni, hogy össze akadjon és szétrobbanjon a váltóház, és inkább feladtuk a
versenyt. Az elmúlt években több technikai problémánk volt, így nem csalódás, hogy
nem sikerült befejeznünk a versenyt”
- mondta mosolyogva Dénes.
A pályák tekintetében rendben volt minden, tetszettek is a srácoknak, viszont egy dolog
náluk is kicsapta a biztosítékot.
„Jó verseny volt, jó pályákkal, de egy dolog van, amin nem tudunk elmenni szó nélkül. A
legnehezebb pályán 50 km/h volt a megengedett pályabejárási sebesség, és itt a
versenyen 180-nal is lehetett száguldozni. Legalább a közúti szabályokat kellene
engedélyezni, mert ez nem a VB, itt az emberekben nincs annyi kilométer, hogy
ötvennel írjanak fel egy olyan pályát, ami nagyon nehéz és technikás, és a versenyen a
háromszorosával kell rajta menni”
- zárta a beszélgetést Sajtós Dénes.
A csapat a P13-as kategóriában, 17 pontos előnnyel várja a következő versenyt, ami egy
hónap múlva a Veszprém Rallye-n ismételten murván folytatódik majd.
Köszönjük Partnereinknek: Mirelit Mirsa Zrt., Balogh Szerviz-Trans Kft., Meda-Press
Kft., Jégszilánk, Zeljenka, Prior, GPsped Kft., Kozák-Ker Kft., Gulf, Local Design Kft., Alox
Kft., Bátori Kert-Plusz, Lajkó Tibor fényező, Honda Gyuri, Honda Heart Club, Röplap Bt.,
Wave COM, Gamma Modul Kft., Honda Thunder, Flaute, Bervent, Selmeczi és Tsa
Mérnöki Kft., KBT Dekor Hungary Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Miklós-Inter Bt., Mega
LKW Kft., Twolex Kft., PSL Hungary Kft., Hardox CNC Kft., Kereken-Pálya Kft., BG
Transport Hungary Kft.