Mielőtt erről a versenyről kérdeznélek, mesélnél a portálolvasóknak az eddigi motoros pályafutásodról? Mi történt veled az utóbbi hónapokban. Mit is alkottatok, lett-e új fejlesztés? Mesélnél a jelenlegi motorodról? - Sziasztok Eke Ákos Vagyok! Már Gyerekkorom óta vonzott a Drag gyorsulás, mivel Kunmadaras közelében lakom, ahol hasonló pálya található. Akkor még csak a versenyekre érkező motorokat és versenyzőket az utcáról nézhettem "sajnos ". Több tényező miatt ekkor elhatároztam, ha felnövök akkor én is versenyezni fogok. Ez sikerült is 2015 amikor is sikerült megvásárolnom egy
Keresés
Találatok száma: 972016.09.08. 10:35
motorok ellen. Ebből fedeztem a motorozáshoz szükséges anyagiak egy részét. 1000.-ft. volt a tét, mindig nyert a Simo! 147km/h volt a végsebessége és 15400 volt a max. fordulat. Ezt követően, a kilencvenes évek elején egy Chevy Camaro-val tettem ugyan ezt, csak a tét nagyobb volt és az akkori leggyorsabb motorok ellen gyorsultam. 760 Le volt a Camaro 300le nitro-val.’94-ben az USA-ban gyűjtöttem tapasztalatot egy Muscle Car és Drag car építő műhelyben. Innen hoztam haza egy lepukkant Drag Bike-t, amivel itthon indultam ’96-ban, az első hivatalos gyorsulási versenyen, a rakparton, a MAMSZ ... rendezésében. Megnyertük a versenyt, és már terveztem a következő Drag Bike-t, ami rengeteg örömet szerzett itthon és külföldön egyaránt a nézőknek és nekünk is.Tizenhat évesen, amikor egy német magazinban láttam egy Dragstert (ami pontosan olyan forma és szín volt, mint a mienk), jött az elmebeteg gondolat, hogy nekem kell egy ilyen! Tizenegy évvel ezelőtt találkoztam egy hasonszőrű elmebeteggel, Szabó Zsolti barátommal, aki rögtön azt mondta, hogy vegyünk egy olcsó vázat közösen, építsünk bele egy motort, és kezdjük el. Így leváltotta a Drag mocit a Dragster. Építettünk bele egy motort, ami az első ... futamon 9.1mp-t ment. Persze fülig ért a szánk, de nem voltunk megelégedve vele. Ennél a Drag mocim is sokkal gyorsabb volt… Egy kis finomítás után 8.8mp, majd jött a nitro és 8.2mp volt az új rekord. Tíz éve ez nagydolog volt. Azóta is folyamatosan fejlesztünk, amennyire pénz nélkül lehetséges, és szép lassan, de jönnek az eredmények. Idáig minden évben sikerült egy picit gyorsabb lenni. Nyolc éve sikerült először 7mp-s időt futni. Jelenleg 7.1mp-nél tartunk, de a legnagyobb eredménynek mégis azt tartom, hogy szinte bárhol és bármilyen körülmények között képesek vagyunk megfutni a 7mp-s időt. Sima ... szívómotorral, nitro nélkül mindkét Dragster 7.8mp-t megy.Sajnos évekig nem volt ellenfelünk, mivel külön kategóriába tettek minket az akkor még egyetlen, karosszériás Drag autótól. Mivel mi versenyezni szerettünk volna másokkal is, nem csak az idővel, így jött a kósza ötlet, hogy építsünk egyet… Valami különlegeset akartunk, és amikor rátaláltunk egy lepukkant ’61 Morris Minor Panel van karosszériára, rögtön tudtuk, hogy ez lesz a forma. Sok év kitartó munka és elkészült a Morris Drag autó. Sajnos már nem mi versenyzünk vele, de nem sokára látható lesz a pályákon a kis közönség kedvenc. Nagyon ... kedves, jó barátom építgeti és az is lehet, hogy a Hungaroringen már kint lesz.A foglalkozásom kaszkadőr, ami két részből áll: az egyik a filmes munka, a másik pedig a motoros kaszkadőr show-k. Kis csapatunkkal (Bertalan Ádám és Katona Ádám) járjuk a világot és szórakoztatjuk a közönséget motoros, quados, egykerekűs műsorunkkal.A filmekben pedig nem csak motorozunk, autózunk, hanem minden olyan feladatot megcsinálunk Bertalan Ádival, ami a munkánkhoz tartozik. Esünk-kelünk, lelőnek, megvernek, felrobbantanak, felgyújtanak stb. Szóval minden klassz dolgot.Tervek a Drag sportban a jövőre nézve2016.05.12. 18:08
Interjú Tamással a hétvégi gyorsulási verseny előtt.Kedves Tamás!Először mesélj kérlek az eddigi autósportos életedről.- Saját autóval a 90-es évek végén álltam rajthoz utoljára, még a hőskorban, a Hungaroring-i kedd esti/éjszakai futamokon. A kék Pontiac Trans Am volt az első gyorsnak mondható saját autóm, kb. 600Le volt benne. Gyakorlatilag azóta folyamatosan voltam/vagyok jelen a drag környékén, már évek óta a megélhetésem is az amerikai autók és ezzel együtt a drag sport körül forog a Tuboly Tech Kft. révén, amelyet ketten az öcsémmel alapítottunk és vezetünk. Mára ... és a dragosok egy jó közösség. Lesz-e hasonló Drag jármű kint a versenyen?- Úgy tudom, hogy lesz, ez az autó a doorslammerek-től külön, a dragsterek kategóriájában indul, és van jó pár dragster idehaza, és a szomszédos országokban is. Lesz kivel versenyezni!Milyen titkolt céllal érkezel a versenyre?- A titkolt célom az, hogy be tudjam üzemelni a vasat, és ne törjem össze magam és másokat közben. Tudjak egyenesen menni, ne essek le a pályáról, jó legyen a kormányzás, fékek, biztonsági berendezések pl. ernyő. Nagy sebességnél legyen stabil, ne2016.05.12. 14:06
esély hogy javítsuk az eddigi időeredményt. Kinek is tudod ajánlani ezt a sportot és miért? - Mindenkinek, aki kitartó, szereti az adrenalint, a sebességet, a gumifüstöt, a jó társaságot, és nyerni akar, mindezt megspékelve a V8-as spéci motorok aszfaltszaggató erejével és mellkast rengető dübörgésével, az nagyon valószínű, hogy nem tudja ezt megkapni más sportágban! Lesz-e hasonló Drag jármű kint a versenyen?- Napjainkra szép számú Dragster versenyautókkal büszkélkedhet a szakág!Ebben a kategóriában áll a rajthoz a hétvégén információm szerint, a budapesti nagy futamon debütált ... ,,Predator” Kohári Zoltán magyar drag bajnok pilótával, ,,Káldy Nova”, ,,Fensetrman-Chevy kupé”, ,,Wattson Fury” , ,,Damla-Mini-Impala”, ,,Darth-Wader” új szívvel, és újdonságként Tuboly Tamás Altered-je , de ezen felül még várhatóak más ismert hazai, illetve külföldi versenyzők is! A mostani felhozatallal megtelik a nyolcas tábla, izgalmas versenyekre számíthatnak a rajongók. Milyen titkolt céllal érkezel a versenyre?- Közkedveltté tenni a Goofree-Camaro-t, jó időt menni, és nyerni! 2016-ös versenyzéssel kapcsolatos terveid?- Lehetőség szerint részt venni a Interjú Vida Balázs dragversenyzővel a hétvégi gyorsulási verseny előtt, aki közkedveltté szeretné tenni a Drag Goofree-Camaro-ját, a sporttársak és a nézőknek egyaránt!Pilóta: Vida BalázsDrag autó: "Goofree-Camaro”- dragsterVerseny neve: Poco Loco Gyorsulási verseny OB + FIA-CEZ + Smoke&Charm Országos Diesel Találkozó - 2016.05.14-15. - Kiskunlacháza2016.03.24. 10:55
egyenlőre ezt az évet tanuló évnek szánom az ujj motorral . A 2016-os versenyzési terveidről egy pár gondolatot lécci.- Nyilván a célom a bajnokság megnyerése de nem keserednék el ha nem állhatnék a dobogó legtetején . Idén alakítunk versenytársaimmal egy drag sportegyesületet és szeretnénk indulni csapatversenyben is . Dr. Gszelman Róbert és Májer Csabával szeretnénk ezt összehozni . Támogatóim segítségét köszönöm: Udvardi Miklós, Dippaint Kft Kiskunhalas.Szurkoljunk közösen Zsákai Olivérnek és a Drag szörnyének március 26-án a kiskunlacházi repülőtéren!- Hajósi Miklós2015.09.22. 12:07
kipróbálhassák az autójukat, a gyorsulási technikájukat egy drag pályán is.Szerinted milyen a pálya Kiskunlacházán?- Jó!Tavaly kezdtem a versenyzést, sajnos nem tudom korábban milyen volt.A tapasztalatom és a többi versenyző visszajelzése alapján egyre jobb.A rajtnál már vastag a gumi a talajon és a tavalyihoz képest hosszabban is.Egyre profibb lesz.Mi az, ami az álmod a gyorsulási versenyek terén?- Mi az álmom? Először is jól érezni magam.Minél kevesebb idő alatt beérni a célba és hogy legyen lehetőségem ezt technikailag véghezvinni.És persze egy IGAZI drag autót legalább kipróbálni.Mik a 2016-os2015.08.24. 12:26
még minden, ezen a versenyen is a beállításokra kell még koncentrálnom elsősorban. Kinek is tudod ajánlani ezt a sportot és miért?- Elsősorban a legkitartóbbaknak. Meg kell nézni a drag csúcsát, a top fuel csapatokat. Ők, körülbelül tizenöten, négy órát szerelnek egymást lökdösve, igyekezettől füstölgő kesztyűben, azért, hogy utána (melegítéssel együtt) 30 másodpercre beindítsanak egy motort, amivel teljesítenek egy 4-5 másodperces futamot. És ezt megcsinálják egy versenynap háromszor-négyszer egymás után, este látni rajtuk, hogy lépni alig tudnak már. Sajnos kis túlzással ugyanez igaz az ... alacsonyabb kategóriákra is, aki komolyan veszi a versenyzést, majdnem ugyanennyi energiát öl egy 12-14 másodperces futamba is. Mi az, ami az álmod a gyorsulási versenyek terén?- Több embertől hallottam már itthon és külföldön, hogy egy drag versenyző saját maga tervezi, építi, vezeti és javítja az autóját. Ha nem így működik, csak véletlenszerűen és időlegesen lehet sikeres. Nagy igazság van ebben. Szeretnék annyit fejlődni, hogy egyszer én is eljussak erre a szintre. Nincs mért idő célom. Sokkal többre értékelek egy 12 másodperces futamot , aminek a rajtjánál látom, hogy a driver mellett ott2015.03.26. 18:20
2015.03.26. 16:31
bejussunk a döntőbe!Támogatóim: Autó és Motor építés: Szentesi István és Lantos András valamint Csapatom " Fenstermen Drag Racing Team: Németh István, Ács Máté, Fekete Krisztián, Tóth Csaba, Tesch András, és jómagam Révhelyi Péter valamint családjaink, akik támogatnak minket!- Hajósi Miklós www.hajoka.hu2014.11.05.
2014.07.23.
2014.05.22.
2014.02.21.
Az MNASZ 2014. február 21-i Közgyűlésén a tagság az alábbi tisztségviselőket választotta meg: Elnök: Benyó Miklós Általános Alelnök (funkcióban maradt tsiztségviselő): Móczár Péter Elnökségi tagok: Ács László, Endrei Katalin, Füzy András, Kovács József, Oláh Gyárfás Sporttanács vezetője: Szabó László Sporttanács Közgylés által megválasztott tagjai: Cselényi Balázs, Nattán György Ellenőrző Bizottság vezetője: Dr. Fülöp Tamás Etikai Bizottság vezetője: Dr. Petán Péter Az MNASZ Elnöksége az alábbi szakágvezetőket nevezte ki: Autós Gyorsasági szakág: Gáspár István Drag és drift szakág-
élményét. A profi drag pályán folyamatosan zajlanak majd a motoros és autós gyorsulási országos bajnokság futamai. Ezen a kora őszi napon azonban nem csak a drag versenyzőké lesz a reptér, hanem drukkolhatsz kedvenc szlalom versenyzőidnek is a Szlalom Országos Bajnokság következő futamán. A Dragracing.hu azonban nem érte be ennyivel. A gyönyörű motorok, autók és hölgyek mellett még egy csemegét hoz el nektek, még pedig az Országos Alfa találkozót, melyen régi és új autócsodákat nézegethetsz végig a pálya mellett egy-egy hűsítő koktélt iszogatva.Lépj túl a mindennapok bosszúságain, ereszdKiskunlacháza, Reptér
2013.04.17.
2013.03.13.
2013.03.08.
2013.03.08.
2013.02.27.
2013.02.21.