Keresés

Találatok száma: 56
Előző 3 / 3 Következő
  • 2020.07.21. 17:03
    diákjainak, a szervizcsapat vezetőinek Pápai Tamásnak, Bihacker Tamásnak, a csapatot támogató minden aktív résztvevőnek, az étkezést biztosító Vaskóné Balázs Mónikának, Molnár Zsuzsának és Nagy Benjámin szüleinek.A fotókért hálás köszönet a Hajóka SportFotó minden munkatársának.Köszönet a szakmai támogatásért az MNASZ elnökének Oláh Gyárfásnak, az ATB vezető ellenőrének Szilágyi Bélának és csapatának.Legközelebb is várunk benneteket a Rabócsi Ringen, augusztus 8-9-én Máriapócson!

    Rallycross, Swift Hybrid

  • 2016.10.28. 22:05
    Körmöndi Szabi Ladájában egy Bükkszentkereszti versenyen, majd ugyan itt Porkoláb Peti mellett egy BMW-ben, viszont úgy éreztem, hogy a jobb oldal kissé kényelmetlen nekem. Egy alkalommal kipróbálhattam Lackó VFTS-ét, s akkor eldőlt minden, hogy nekem vennem kell egy versenyautót, egy LADA-t. Ezt a célom kergetve vettem meg Moczó Szabolcs ATB rendszámú kockáját négy évvel ezelőtt és indultunk el életem első versenyén, Lyukóbánya - Parasznya sprint szakaszon, ahol Szabó István "Pivo" navigálásával sikeresen teljesítettük a hétvégét szerviz csapat, szerviz és minden nélkül. Nagyszerű és felejthetetlen

    Rally2

  • 2016.04.19.
    Káosz volt a verseny Talán fele ennyi gond is sok lett volna a Tóth Attila – Tóth István kettős számára, mint amennyivel küzdeniük kellett a 11. Eger Ralin. Az első versenyen minden volt, persze ami sem szájnak, sem szemnek nem ingere. Nem volt akadálymentes számotokra az Eger Rali. Mesélnél? - A gépátvételtől kezdve minden olyan volt, hogy egyszerűen nem értem miért jó ez az egész, így ahogy van. Friss gépkönyvvel bemegy az ember, és akkor mindig csak a probléma van. Ez felfoghatatlan számomra, hogy miért nem megy jól és flottul mondjuk az MNASZ és az ATB között a kommunikáció. Adnak Tiba Anita
  • 2014.02.27. 22:01
    A felmerült kérdésekre sikerült villámgyorsan válaszokat kapni ! Köszönjük , és kitartó ,sikeres munkát kívánunk az MNASZ -nek ! -Mi lesz az idei esztendőben a Magyar Rallye sporttal?Kicsit nehéz és kései évkezdés után reméljük minden szempontból teljes év következhet. A szakágvezetőt újraválasztották, így nem kell mindent előlről kezdeni, reméljük, hogy ennek hamarosan komoly látszata is lesz.-Az ATB tagjait és vezetőjét visszahívták a tisztségükből , mikor áll fel az új ATB ha egyáltalán új lesz ?Az ATB tagjait március 20-al hívták vissza. Azt tudni kell, hogy az új MNASz Alapszabály ... idei RVSZ javasolt verzióját. Ezt nagyon hamar el fogja bírálni a megfelelő szerv, és másnap már lehet is gépkönyvezni. Ideális esetben akár hétfőn lehetne gépkönyvezni, de én úgy gondolom, hogy március első két hetében megindul ez a folyamat, ahogy a korábbi években is történt.-Aki új SP rendszámot szeretne igényelni és a Miskolci versenyen indulni szeretne az mit tegyen?Az ATB működése folyamatos kell, hogy legyen, a személyek és a felelősségi körök március 20-ig változatlanok. Ennek megfelelően semmi különbség nincs a korábbiakhoz képest. Hosszabb távon kell majd változtatásokat eszközölni, de

    Rally

  • 2013.09.30. 22:40
    kupát, illetve harmadik helyen állunk az F2-es géposztályban, amit szeretnénk megtartani, bár ha megint 5-6 db M3-as BMW ellen kell küzdenünk, akkor erre nem sok esély marad, mivel azok minimum 100 lóerővel erősebbek a mi autónknál és ennyit már nem szeretnénk bátorsággal pótolni . Szeretnénk végre a miskolci versenyhez hasonlóan problémamentesen autózni, bár addig még van egy izgalmas hetünk, ugyanis egy szabálymódosításnak köszönhetően akadt egy kis papír munka az autóval kapcsolatban az MNASZ felé. Bár az ATB -től minden segítséget megkapunk ahhoz, hogy rendeződjön a dolog, de mint tudjuk a

    Rally2

  • 2013.08.01. 18:27
    napi licencet kapnak azoknak napi gépkönyv is jár?Markó Tibor: Nincs napi gépkönyv. Ez az egyik fontos dolog, hogy a gépkönyv az normál gépkönyv. Az ATB sajnos nem állt be abba a sorba, amibe beállt a szövetség többi képviselője. A napi licencel nyilván az a cél, hogy olcsóbb legyen a licenc ára, valamint a biztosítás összege. Ezzel szeretnénk szélesebbre nyitni az autósport, a rallye kapuját, hogy életben maradjon ez a sport. Ezt a szándékot értik és támogatják az RSB és az IB tagjai is, így a napi licence költségterhei csökkennek is. Az ATB viszont egy fillért sem enged az előírt
  • 2013.03.21.
    (timekeeper) licenc, melynek díja 25.000,-Ft. Fenti határozatot az Intéző Bizottság 10 igen szavazattal elfogadta. 63/2013 Intéző Bizottsági határozat 2013.03.08. Az IB az ATB vezetője által előterjesztett Technikai felügyelői listát elfogadja. Fenti határozatot az Intéző Bizottság 10 igen szavazattal elfogadta. 64/2013 Intéző Bizottsági határozat 2013.03.11. Az IB egyedi, és eseti elbírálással a rallye szakágban 2013. évben a gépkönyvezés szabályai a következő ideiglenes mondattal egészülnek ki: "Azok a gépkocsik, melyek a gépkönyvezés alkalmával nem rendelkeznek homologizációs okmányokkal, de az ... helyette a Gokart szakágban felkérhető technikai felügyelők közé kerüljön. 74/3/2013 Intéző Bizottsági határozat Az IB az ATB Mérések és ellenőrzések módszertanát elfogadja, melyet a honlapon meg kell jelentetni. (megjegyzés: a szükséges sajtóhibák javítása után) 75/3/2013 Intéző Bizottsági határozat Az IB hozzájárul, hogy Tábori Ákos szlovák licencet válthasson. 76/3/2013 Intéző Bizottsági határozat Az IB hozzájárul, hogy Vavika Tibor és Baumhakl Kornél horvát licencet válthassanak. 77/3/2013 Intéző Bizottsági határozat Az IB nem támogatta, hogy Rátkai Ferenc visszakapja a 2012.évi licencének MNASZ
  • 2013.03.19.
    Versenykiírásban szereplő tisztségviselőkkel kapcsolatban a Szabályok betartása kötelező • A hivatalos hirdetőtábla helyét meg kell határozni • Az Rendezvény időtervének összeállításakor mindenben a Szabályok szerint kell eljárni külön kiemelve az alábbiakat: o edzés, illetve verseny nem tervezhető olyan délutáni időpontra, amikor a látási viszonyokat a késői befejezés zavarhatja o az edzés, és versenyek közti minimálisan kötelező időtartam betartása. o A technikai gépátvétel időpontját, és időtartamát az ATB vezetőjével egyeztetni kell. Az időpontot úgy kell meghatározni, hogy az átvétel vége és az edzés ... között legalább 30 perc legyen o A gépkönyvezés nem a versenyek része, ezért amennyiben ezt a Rendező szükségesnek tartja, időpontját az ATB vezetőjével egyeztetni kell. • A Rendezvények során a GYB előzetes engedélyével hazai, és nemzetközi betétrendezvények is szervezhetők. Ennek tényét a Rendező a versenykiírásban köteles közzétenni. Egyéb, nem az autósport körébe tartozó betétprogramokról a Rendező dönt, de azok az edzések, és versenyfutamok biztonságát semmilyen módon nem befolyásolhatják. • Az ideiglenes versenypályák esetében Rendező köteles minimum 1 példányban a GYB által jóváhagyott MNASZ Gyorsasági
  • 2013.03.17. 09:21
    Minden szabálynak eleget tesznek az autóépítők,versenyezni vágyók az autóikkal kapcsolatban?-Az autók alapvetően egybe vannak ,nincsenek nagy kiemelkedő problémák viszont nagyon sok versenyautónak kell kiadnunk az idei évben gépkönyvet az ORB szabályai szerint és rengeteg jármű amely eddig a RTE bajnokságban versenyzett azokra más szabályok vonatkoztak.-Az idei évtől az MNASZ -nek és az ATB- nek nagyon szigorúan be kell tartatnia azokat a szabályokat amelyeket előírnak ,ugyanis mi vállaljuk a felelősséget a versenyautókért és a versenyzők biztonságáért , éppen ezért leginkább a bukócső és

    Rally OB, Rallye2, RTE

  • 2013.03.14.
    Licencek Az RNOB versenyeire érvényes magyar licencek első alkalommal csak az OFRB döntése alapján adhatók ki. Junior kupában csak a Junior kupára érvényes licenccel lehet részt venni, mely licenc más kategóriában való indulásra nem jogosít. 2.1.2 Az RNOB versenyein elfogadott járművek Az RNOB versenyeire azok a járművek nevezhetők, illetve a versenyeken azok a járművek vehetnek részt, amelyek megfelelnek a jelen RCVSZ és az MNASZ Autós Technikai Bizottsága (továbbiakban ATB) által 2013 évre kiadott előírásainak, továbbá FIA Technical Passporttal vagy pedig érvényes, az ATB által kiállított ... gépkönyvvel rendelkeznek, külföldi licenccel rendelkező versenyző a saját ASN-je által, az adott kategóriára kiállított gépkönyvvel kell, hogy rendelkezzen. A magyar gépkönyv megszerzése érdekében a versenyzőknek a verseny kész állapotban lévő verseny gépkocsijukkal az ATB által megadott időpontok egyikén, vagy az RNOB versenyein, az átvételeket megelőző, a versenykiírásban megadott időben tartott gépkönyvezésen kell megjelenniük. 2.1.2.1 A divíziók speciális előírásai Nemzeti technikai előírások a 1. számú mellékletben! 2.2 AZ RNOB VERSENYEINEK RENDEZÉSI FELTÉTELEI 2.2.1 AZ RNOB versenyeinek kiírása A ... , kötelező a szakág által biztosított – díjmentes- rajtszámok használata! A gyakran más rajtszámmal versenyzők, illetve a később belépők a további rajtszám igényüket az ATB-nél intézhetik. A bajnokság valamennyi versenyén az OFRB által kiadott rajtszám használata kötelező. Amennyiben egy versenyző bármely futam rajtjánál sérült, vagy nem az előírt rajtszámmal áll rajthoz, úgy a Felügyelő Testület 5.000,- Ft pénzbírsággal sújtja. A rajtszámnak fehér alapon feketének kell lennie, illetve megengedett az FIA Rallycross Európabajnokság 2012-re vonatkozó szabályainak 11.4 alatt engedélyezett rajtszám ... versenyeken kivéve, ha a sportfelügyelők azt engedélyezik. 2.2.7.2 Technikai átvétel  Minden adott versenyen résztvevő verseny gépkocsit be kell mutatni a gépátvételen, a kiírásban megadott helyen és időben. A rendező az ATB-vel egyeztetve meghatározhat egy külön pót gépátvételi időt azon nevezők versenyjárművei technikai ellenőrzésére, akik a gépátvétel vége után jelentkeznek. Ebben az esetben a Felügyelő Testület pénzbüntetést szabhat ki, melynek összege maximum 25.000,-Ft (bruttó). Ennek időpontját és összegét a kiírásban kell közölni. A rendező által meghatározott pót gépátvételi idő után MNASZ
  • 2013.03.08.
    5.1.8.3. pont szerinti szűkítővel vannak ellátva és a korrigált lökettérfogatuk kisebb, mint 3000 3 cm , a minimális tömeg: 1230 kg. In rallies, for 4-wheel drive cars with either a naturally aspirated 3 engine with a cylinder capacity of between 1600 and 3000 cm or a turbocharged engine and a restrictor imposed by Article 5.1.8.3 and an equivalent cylinder capacity of less than or 3 equal to 3000 cm , the minimum weight is set at 1230 kg. MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department 1/22 CMSA / WMSC 05.12.2012 Kiadva / Published on 2012.12.11 FIA/MNASZ J Függelék / Appendix J – Art.255 4.3 A ... és a hengerfej nem használt nyílásait be lehet zárni, ha e művelet egyetlen célja csupán az elzárás. 0,6 mm-es újrafúrás engedélyezett, az eredeti furathoz viszonyítva, azonban ez a beavatkozás a hengerűrtartalom MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department 2/22 FIA/MNASZ J Függelék / Appendix J – Art.255 szerinti kategória túllépéséhez nem vezethet. A henger újrahüvelyezése megengedett - ugyanazon feltételek között, mint az újrafúrás -, és a hüvely anyaga is módosítható. A száraz vagy nedves hüvelyeknek a hengerekkel koncentrikusan egymástól elkülönülőnek, belül kör keresztmetszetűnek kell ... are free. The air filter and the filter box are free. For a normally aspirated engine, the plenum is free, but it must remain in the engine bay. The air filter along with its box may be removed, moved in the engine compartment or replaced by another (see Drawing 255- 1). In Rallies only, it is possible to cut out a part of the bulkhead situated in the engine compartment for the fitting of one or more air filters or for the intake of air ; however, such cut-outs must be strictly limited to those parts necessary for this installation (see Drawing 255-6). MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department ... engines. The drive pulley of the "G" compressor is free. For African rallies only: It is possible to make a hole, with a maximum diameter of 10 cm, in the engine bonnet in order to provide air for the engine, and to place a pipe, with a maximum internal diameter of 10 cm, in this hole (see Drawing 255-13). MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department 4/22 CMSA / WMSC 05.12.2012 Kiadva / Published on 2012.12.11 FIA/MNASZ J Függelék / Appendix J – Art.255 255-13 5.1.8.1 Karburátor A karburátorok szabadon választhatóak, de meg kell tartani eredeti számukat, működési elvüket és az eredeti ... szűkítőből. Hernyócsavarral való rögzítés nem megengedett. Anyag elvétele illetve anyag hozzáadása megengedett a kompresszorháznál, azonban csak a szűkítő MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department 5/22 Carburettor The carburettors are free, but the original number of carburettors and their working principle must be retained and they must remain in their original location. Furthermore, the diameter and number of the butterflies as stated on the homologation form must be respected. Injection The original system and its type, as specified on the homologation form of the vehicle (such as K-Jetronic) must MNASZ
  • 2013.03.08.
    előírásainak megfelelően, "A" és "LASSÚ" állásba állított zajszintmérő műszerrel kell mérni. A műszert 45 fokos szögben, 500 mm távolságban kell elhelyezni a kipufogónyílástól. A zajmérés 4500 1/min motorfordulatnál történik. A zajszint mérés helyszínén a talajra egy legalább 1500 x 1500 mm nagyságú szőnyeget kell teríteni. A kipufogó rendszernek tartalmaznia kell egy vagy több homológizált katalizátort, amelyeknek minden pillanatban működniük kell, és amelyeken az összes kipufogógáz mennyiségnek keresztül kell áramlani. A kipufogócsőnek az autó végén kell végződnie. MNASZ ATB FIA ... they are less than 2 mm. Hand-cutting is authorised on homologated tyres. 3. 4. 5. MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department 2/14 CMSA / WMSC 05.12.2012 Kiadva / Published on 11.12.2012 FIA/MNASZ J Függelék / Appendix J – Art.279 6. A verseny teljes időtartama alatt a gumiabroncsok mintázat- mélységének legalább 2 mm-nek kell lennie, függetlenül a felhasznált gumiabroncs típusától és a mintázatnak le kell fednie a gumiabroncs felületének 75%-át. Telemetria / Hang kommunikáció Adatátvitel bármilyen formája tilos, a versenyautó és bármely személy vagy felszerelés között, amíg az autó a ... áramtalanítójának lekapcsolása után is. - Erősen ajánlott az FIA által elfogadott esőlámpa (19. számú technikai lista) használata 2.2 Vonószem 3/14 Towing eye CMSA / WMSC 05.12.2012 Kiadva / Published on 11.12.2012 MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department FIA/MNASZ J Függelék / Appendix J – Art.279 Elöl és hátul egyaránt fel kell szerelni. Kialakítása szabad, de 5000 N erőhatást el kell viseljenek vontatáskor. Ezeket könnyen észrevehetően jelölni kell, könnyű használatot kell biztosítani és világossárga, piros, vagy narancssárga színűre kell festeni. A vonószemek az autó kerületén nem nyúlhatnak túl ... , matricázás és festés nem engedélyezett, kivéve a MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department 4/14 Supports must be attached to the shell/chassis via at least 4 mounting points per seat using bolts with a minimum diameter of 8 mm and counterplates, according to the drawing. The minimum area of contact between support, shell/chassis 2 and counterplate is 40 cm for each mounting point. If quick release systems are used, they must be capable of withstanding vertical and horizontal forces of 18000 N, applied non-simultaneously. If rails for adjusting the seat are used, they must be those originally supplied ... felszerelni, amely megfelel a J függelék 253-6.pont előírásainak. A két vállpántnak különálló rögzítési pontokkal kell rendelkeznie. 2.9 Vízhűtő Típusa és kapacitása szabadon választható. Elhelyezése nem változtatható meg. További hűtőventillátorok felszerelése megengedett. Hűtőzsalu beszerelhető, ez azonban nem eredményezheti a karosszéria megerősítését. 2.10 Külső lámpák 5/14 External lights CMSA / WMSC 05.12.2012 Kiadva / Published on 11.12.2012 MNASZ ATB FIA Sport / Technical Department FIA/MNASZ J Függelék / Appendix J – Art.279 Eltávolíthatók feltéve, hogy a karosszérián az ebből eredő MNASZ
  • 2013.01.22. 09:16
    maradhat a mostani pozíciójában, az a jelenlegi ATB vezető, de ez sem személyes ügy, egyszerűen alkalmatlan, és nem találkoztam olyan emberrel, aki ezt cáfolta volna, például Szamos Miklós is ezt állította. Racing.hu: Ezzel eljutottunk a tegnapi naphoz…Nattán György: Így van. Tegnap reggel 74 mandátummal rendelkező tag jelent meg a meghirdetett első időpontra, mivel a rendes közgyűléshez 76 kellett volna, ezért megismételt közgyűlés lett. A megismételt közgyűlés időpontjára 80 tag képviselte magát. A tegnapi napra sikerült olyan helyzetet teremteni, hogy az egyesületek is belátták, hogy egy irányba ... tisztséget.Racing.hu: Korábban része voltál Te is a Technikai Bizottságnak. Várhatunk e Tőled valami hasonló szerepvállalást a jövőben?Nattán György: Ez egy nehéz kérdés. Mivel autómérnöknek tanultam, ez a része áll legközelebb hozzám az autósportnak, az hamar kiderült, hogy nem vagyok tehetséges vezető, navigátornak egyenesen pocsék vagyok, viszont egész tisztességes versenyautókat sikerült anno építeni. Szívügyem az ATB, mert része voltam, és tudom, hogy milyen elhivatott emberek dolgoznak benne a mai napig. Sajnos a hatalmi akarat olyan helyzetet teremtett, hogy amikor Feind Gábort kinevezték, akkor azonnal ... leadtam az igazolványom, tiltakozásul. Sajnos igazam lett, borzasztó sok negatív dolog történt, megpróbálták egymás ellen fordítani az ellenőröket is, ez sajnos részben sikerült is. Azt gondolom, hogy ha ezek az emberek nem érzik úgy, hogy hatalmuk van, és nem élnek vele majd vissza, emellett az új ATB vezetés megkapja a szükséges támogatást a felettes szerveitől (értem ezalatt, hogy ezek is kiállnak az ATB döntések mellett), akkor belátható időn belül helyére kerülhet az ATB megítélése is. Ebben az esetben örömmel dolgoznék ismét velük. Anno gyakorló felügyelőként is dolgoztam, ez a munka is
  • 2013.01.20. 13:06
    autóval versenyző páros részt vesz. De lett egy másik kétkerékmeghajtású kupa is, azok részére, akiknek H kapcsolásos váltója van, szekvenciális váltóval nem lehet benne részt venni. Ezzel a régebbi típusokkal, nem a legmodernebb technikával versenyző embereket akarnánk ösztökélni, legyen esélyük versenyezni. Minden osztályra vonatkozik viszont, hogy az első szélvédő csík az az RSB kötelező reklámfelülete, amit nem lehet sem megvásárolni, sem visszautasítani. Tehát a dekorációk elkészítésénél tessenek erre figyelni! Racing.hu: ATB-s tisztségviselők terén mire számíthatunk? Pénzes Zsolt: Szeretnénk ... az ATB megítélésén javítani, de erről bővebben csak az elnökségi ülés után beszélhetek. Azt tisztán kell látni, hogy ha azt szeretnénk, hogy legyenek indulók, ahhoz kell minden félnek a segítsége, hogy ez meg is valósulhasson. Racing.hu: Az RTE az ORB-s mezőnyhöz kapcsolódva mikor fog szerepelni? Pénzes Zsolt: Tervek itt is vannak, dolgozunk rajta, hogy közös futamok legyenek. Jövő héten lesz az RTE-nek versenynaptárja és a terv szerint 1 és 3 között lenne azoknak a versenyeknek a száma, ahol együtt menne a két mezőny. A többi versenyt külön rendeznénk. Racing.hu: Ezekről az újdonságokról ma

    Rally OB, Rallye2

  • 2013.01.16. 21:33
    pályát igénybe vehessék.Lehetőségek szerint állami és szponzori támogatások révén anyagi források megszerzése a rendezők részére, 2013. évben a Budapest Rallye megrendezése érdekében. A Fővárosi Önkormányzat és a Pest Megyei Kormányhivatal erkölcsi támogatásával valamint a hatósági engedélyezési eljárás biztosításával.A felkérésem óta eltelt időben részben tájékozódtam a szövetség bizottságainak munkájáról. Örömmel tapasztaltam, hogy a szakági bizottságok és most már az RSB is Pénzes Zsolt vezetésével kitűnően végzik a feladataikat.Megválasztásom esetén az első elnökségi ülésen az ATB hatékonyabb

    Rallye2, Rally OB

Előző 3 / 3 Következő