Pisti egész karácsonykor betegeskedett, de versenyre jobban lett és az első napi pályákat a nagyszerű 5. helyen zárta a közönségkedvenc páros a 227 induló között, ahol hemzsegtek az R5-ös autók, sőt még egy friss fejlesztésű WRC is akadt.A szép számú közönség a Mikulás Rallye után itt is megtapasztalhatta, hogy Pisti a majd egy év kihagyás után is rendkívül gyors minden felületen, nem kopott a gyorsasága.Sajnos a második nap reggelén nagyon rosszul érezte magát, nehezen kapott levegőt és az előző napi tragédia árnyékában jobbnak látták kihívni hozzá a mentőket, így véget ért számukra ... verseny.Hevesi István: Sziasztok. Nagyon szépen köszönöm a rengeteg üzenetet, sajna nem tudtam elolvasni (több 100 lehet). Kemény volt ez a pár nap, még a fekvés is fájt.Szerencsére ma már fel tudtam kelni és a házon belül még mozogni is tudok. Szilveszter rally első napja után nagyon belázasodtam, fulladtam stb.. és korán reggel valami csoda folytán, valahogyan feljutottam a Hungaroringre, de az útra már nem nagyon emlékszem. Janival szerettünk volna másnap is rajthoz állni, de mivel nem kaptam levegőt, így kihívták ránk a mentőt és kórházba vittek. Köszönöm mindenkinek, aki ott volt és
Keresés
Találatok száma: 992018.12.07. 17:16
volt. A szervizháttér is jól átgondolt, látszott, hogy a Volkswagen Motorsport a megszokott profizmussal fejlesztette az autót. Egyedül a gyári versenyautók dekorációja nem tetszett, szerintem a mi autónk szebb lett” – foglalta össze az első tapasztalatokat Norbi. A Volkswagen Polo GTI R5 fejlesztését a gyár motorsport csapatának azon tagjai végezték, akinek előző munkája a verhetetlen, négyszeres világbajnok Volkswagen Polo R WRC volt. Az új Polo GTI R5 négykerékhajtású, 1.6 literes közvetlen befecskendezéses turbófeltöltéses motorja 272 lóerős. A MOL Racing Team természetesen az idei évben már ... szerepel. Márciusban az Azori-szigeteken kezdődik a sorozat. A szezonnyitó murvás futamot a Kanári-szigetek aszfaltos versenye követi, majd a csapat számára egy új verseny, a murvás lettországi futam következik. Júniusban a mezőny az év első felét a Lengyel Ralin szintén murván fejezi be. A júliusi Rally di Roma Capitale-t a tervek szerint kihagyják a fiúk, ám augusztus közepén már újra ott lesz a csapat az aszfaltos Barum Ralin. Szeptember végén a ciprusi murvás pályák is ismerősek lesznek Herczig Norbertnek és Ferencz Ramónnak, hiszen idén a dobogó harmadik fokán fejezték be a versenyt. A 2019-es ... szezont november elején hazai pályán zárják majd, a szezonzárón a Nyíregyháza Ralin. Az FIA European Rally Championship 2019, előzetes versenynaptára: március 21-23.: Azores Airlines Rallye, murva május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt május 24-26.: Rally Liepaja, aszfalt június 28-30.: Rally Poland, murva július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva november 8-10.: Rally Hungary, aszfaltForrás: Mol Racing Team2018.02.24. 09:59
…….több közös vonás tapasztalható a két sajtótájékoztatót tartó csapat Érdi Rally Team és a Botka Rally Team között mint pl. Papp Gyuri /ifj.Érdi Tibi navigátora/navigált egy protonban a Dudu első versenyén egy Tesztrallyn, de a legfontosabb közös pont a Taxi4 idei támogatottsága.Botka Dávid R5-ös Skodával , ifj. Érdi Tibor Mitsubishi Evo X. versenyautóval fog rajthoz állni az idei év ERC futamain ! Botka 2015-ben, ifj. Érdi 2017-ben hódították el az ERC trófeát az ERC2-ben.Pásztor Gábor a Taxi 4 tulajdonosa pár szóban elmondta a kapcsolatát a ralival, hogy nem csak a tv-ből ... ismeri ezt a sportot és ajánlja is mindenkinek egy-egy verseny megtekintését. A Taxi 4 mindkét csapat támogatását hosszútávra tervezi amit 2009 óta folytat amikor még Érdi Subaru Wrc vel versenyzett. Érdi Tibor elmondta hogy a pályafutásuk maximálisan egybefügg az autósporttal, rengeteg szép eredmény van a csapatunk mögött amiben egy csodás 4 évet futottak a világbajnokság futamain majd ezt követően 4 éve versenyeznek az Európa bajnokságon ahol már 2x lett 3. ifj. Érdi Tibor illetve 2017-ben sikerült megnyerni a kategóriát. Céljuk az ERC2 bajnoki cím megvédése 2018-ban. Ezt követően2018.02.20. 12:37
most tervezzük a Drift szakosztályba való részvételt is.Ami most biztos, hogy idén egy EVO WRC replikával fogok menni, mely egy EVO 7-es, EVO 9 hajtás lánccal, és óriási Mad Max matricákkal.Zion és Anti a Suzuki Swift épített autómat kapja meg az FRT versenyekre, mely egy elég különleges darab. Az autó csővázas, hátul egy kb. 220 lóerős Hayabusa motor van, mely hátul hajt, a váltó is a Hayabusáé, amivel az utolsó versenyen meg is gyűlt a baja a srácoknak. Az istállóban áll még egy Rally Peugeot 206, egy BMW drift autó V8-as motorral, Opel Kadett Cross kocsi és most készül el a Radical, és ... ? Kik is a versenyzők és milyen autóval a csapatban?- Igor:Nagyon köszönöm, hogy itt lehetek veletek. A darabos Magyar miatt előre is elnézést kérek, jó pár éve élek Magyarországon, de a Ti nyelvetek nem túl egyszerű egy külföldinek.Gyermekkori álom, hogy versenyezzek, de ez elég sokáig csak álom volt.Tavaly áprilisban Zion barátom vitt ki az Euroringre, és ő mutatta meg, hogy Magyarországon rengeteg lehetőség van versenyezni, rally, pálya és minden fajta autó-motor sportban. Az Euroring után már tudtam, hogy versenyezni akarok, ezt amatőr szinten a rally cross szakágban kezdtem. Ez persze még a ... születésnapomon találkoztam, és lelkesedése tetszett meg. Úgy döntöttem adok neki egy esélyt, amit kihasznált, hisz előző versenyen egy gyári EVO-val a verseny EVO-k között 3. lett, és most életében elsőnek meg kapta a Suzukit. Nagy versenyben a dobogó második fokára tudott állni. A Csapat persze nem csak pilótákból áll. Nagyon örülnék, ha a Csapat többi tagjára valaki kíváncsi, az meglátogatna minket a következő FRT versenyen Március 10.-én.Idén szeretnék elindulni minden lehetséges Rally versenyen, illetve az FRT kupákon is szeretném a Csapatot indítani, de képviselni fogjuk magunkat Rally Cross-ban, és ... előfutóként Rally versenyeken, és nagyon sok FRT versenyen is szerepeltem, de persze a pálya versenyeket sem hagytam ki, az egyik kedvenc pályám természetesen a Hungaroring. A versenyzés, amit imádok. Imádom, amikor érzem, hogy tanulok, és amiket meg tanulok azt pontosan az aszfaltra tudom rakni. És amit láttok körülöttem. Imádom a szép lányokat. A Csapatomat megpróbálom mindenképp előre juttatni.- Anti: Kb. huszonegy éve csöppentem bele az ilyen jellegű versenyekbe, eleinte Ladával, később Fiat Uno és Skoda Octaviával is elég jó eredményekkel tudtam menni, de kb 7-8 évet kihagytam anyagi megfontolás ... . Legközelebb oda teszem magam ígérem, és elhozom a legfényesebben csillogó kupát.A versenyt megelőző nap edzésen vettetek részt. Mennyire is fontos számotokra az edzés?- Igor: Én nem csak itt, szinte mindenhol gyakorlok. Mivel nagyon fiatal vagyok ezen a pályán, így minden tanulási lehetőséget kihasználok. Alig várom, hogy az Ádándi pályán mehessek ismét, de előtte itt az FRT-n is megyünk március elején, és párhuzamosan a Rába ringen is megyünk a Rally teszt edzés napon. - Anti: Igazából a pénteki napra Szántó Zolitól kaptam egy drift kocsit, még akkor nem tudtam, hogy a versenyre a Suzukit bitorolhatom2017.07.30. 15:41
Bajnokság és a Hegyi Kupa magyar indulói mellett szlovák és lengyel versenyzők is rajthoz álltak a versenyhétvégén. A túraautók mezőnyében igazi különleges versenygép volt a lengyel DUDA Grzegorz Hyundai i20 WRC-je melyet először láthattak Magyarországon élőben az autósport rajongók. A formula autók kategóriájában a szlovák BERES Josef junior egy Honda motoros Tatuus PY012-es versenygéppel vágott neki a 34. Mátrai Hegyiversenynek és ha már ott volt, akkor 2perc 25,216másodperccel meg is futotta a pálya felújítása óta a leggyorsabb időt!A hazai versenyzők közül a gyorsasági autós mezőny korelnöke Bódis ... Kálmán az egyik imádott 911-es Porsche-jával is átadott egy pályacsúcsot a múltnak egy 2perc 35,340 másodperces idővel, melynek elődjét a karosszériás autók között Turán Frigyes tartotta, aki idén csak a szombati napon állhatott dobogóra a leggyorsabb túraautók között a kissé gyengébb, rally szabályok szerint épített R5-ös Ford Fiesta-val!Szombaton az ETCC tavalyi bronz érmese a helyi versenyző Nagy Norbert még kiváló versenyzéssel meg tudta szerezni a túraautók között a győzelmet a SEAT LEON Racer-el, ám vasárnapra Bódis Kálmán a meglehetősen nagy lóerő és pár évtizednyi tapasztalat előnnyel a ... az F1 vagy a Monte Carlo Rally, a franciáknak a LeMans vagy az amerikaiaknak a Pikes Peak az a több mint száz éves magyar autósportnak, a Mátrának és Heves megyének a Mátrai Hegyiverseny melynek történetében a tavalyi és az idei versennyel remélhetőleg egy újabb, legalább három évtizedes új fejezet nyílt meg! Minden autósport rajongót szeretettel vár jövőre is a 35. HE-DO Mátrai Hegyiverseny Parádsasváron!2017.03.31. 11:41
Várkonyi Szabolcs - Makai GergelyRebenland Rally - Ausztria2017.03.17-18.Ritmus ASE - Mitsubishi EVO IX. Egy 3. és egy 4. helyet hozott el a csapat által támogatott két páros. A Várkonyi-Makai páros 4. lett, míg az osztrák 2-es kategóriába bronzérmet nyertek a Mitsubishivel, míg a Klausz-Csányi páros 3. lett és a kategóriájuk ezüst érme is az övék lett.Várkonyi Szabolcs: Életem egyik legnehezebb, de legélvezetesebb versenyén vagyunk túl. Rengeteg kanyar, felhordás, néhol 200-as tempó, néhol 20-as, szerintem a 20km-es gyorsaságin több kanyar volt, mint Magyarországon az összes versenyen ... nem indultam, így az első pár gyors tapogatósra sikeredett, de sikerült folyamatosan gyorsulni. Sajnos volt egy megforgásunk, ami pont egy helyezést jelentett, 3 mp-el maradtunk el az előttünk végző párostól, de talán az eredményünk jobb, mint elsőre vártuk. Klauszék rettentő gyorsak voltak, gratulálok nekik, de ők már a határon autóztak a legtöbb helyen, így a többi versenyen már illene előttük végezni. szeretném megköszönni a Hideg Rallye Team sok segítségét, különösen Krisztiánét, e nélkül biztos lassabbak lettünk volna. Navigátorom WRC-s elfoglaltsága miatt nekünk kimarad a Lavanttal Rallye ... , a következő versenyünk májusban az Opatija Rallye lesz, amit nagyon várok, hisz oda már ismerősként térek vissza.Makai Gergely: A verseny előtt jó páran mondták nekem, hogy a Mitropa Rally Cup első fordulója Ausztriában egy nagyon komoly és embert próbáló verseny mind a pilótának, mind a navigátornak. Ezt én is így éreztem, hisz első komolyabb versenyem volt, de igyekeztem a legjobbat kihozni magamból és a kialakult helyzetekből. Nyilván van bőven mit tanulni és fejlődni, de szeretnék navigátorként is olyan elismert lenni, mint a fotózásban. Az autó szenzációsan gyors (köszönet érte a2017.03.15. 12:07
volna. De így is jó felkészülés volt, meglátjuk mire lesz elég. Szeretnénk nem csak a Mitropa Kupában elől végezni, ami nem lesz könnyű, hiszen eddig 12 R5-ös kocsi mellett 3 WRC is indul, így nagy bravúr lenne a top 15-ben végezni, de még a top 20 se lesz könnyű. Bár még nem indultam itt, a videók alapján szenzációs pályák várnak ránk, sok felhordással. Maga a verseny abból is szenzációs, hogy minden gyors 10 kilométeren belül van a központhoz képest, ez nagyban könnyíti a pályabejárást, valamint a nézők, fotósok dolgát. A gyorsasági táv annyi, mint a Miskolc Rallye-n, 169 km, azonban az össztáv ... kevesebb, mint a fele. Itt 148 km etap van, míg Miskolcon 612 km!Makai Gergely „MGR”:Nagyon várom már a Rebenland Rallyt, ilyen hosszú össztávú versenyen még nem indultam, nagy kihívás lesz, azt gondolom. A Kumrovec Rally jó bemelegítés volt számunkra, az autó jól működött, bizakodóan várjuk az idei első Mitropa kupa állomását.Támogatóink segítségét köszönjük: Hetech Trend, Vasút Komplett, Droidx, GDP Guru, Autoflex Ker., Villumen, Airvent, Carwax, Di-Fer csoport, ZFW Hortiservice, Sütödetech, VPT Group, ATRA Kft., KÉK - PTI Kft.2016.11.30. 10:54
Egy kicsúszással és egy 10mp-es büntetéssel is abszolút 7. helyet szerezték meg egy komoly mezőnyben, a nem R5-ös, vagy WRC autók közül a 2. helyet szerezték meg a sokszoros bajnok Sebalj mögött szoros csatában.Várkonyi Szabolcs: Régen nem élveztem így versenyt, amihez nyilván kellett a jó teljesítmény, mivel az mindig feldobja az embert. Egy remek autót kaptunk, már a veszprémi teszten sem kellet hozzányúlni, Hideg Krisztián olyan remekül beállította. Sajnos szinte egész nap esett, vagy szemerkélt, ez kicsit nehezítette a dolgot, de leginkább a nézőkét, meg a fotósokét. Alkalmi navigátorom ... jó ha a vége jó, és egy parádés utolsó szakasszal búcsúztunk, aminek hála megtartottuk az abszolút 7. helyet. Szeretném megköszönni a pilótámnak ezt a születésnapot, valamint a csapatnak az autót, mert valóban csak a versenyzésre kellett koncentrálnunk, illetve Martin és Gábor barátomnak a fotókat és azt, hogy ott voltak velem ezen a különleges napon. Nincs megállás, hétvégén Mikulás Rally, a fényképezőm pedig a táskában marad.Támogatók: Hetech Trend, Vasút Komplett, Droidx, GDP Guru, Autoflex Ker., Villumen, Airvent, Carwax, Di-Fer csoport, ZFW Hortiservice, Sütödetech, VPT Group.Fotók2015.02.28. 23:07
tájékoztatta a jelenlévőket a Pirelli és a Motorsport, valamint az Autogumiplaza.hu kapcsolatáról.„ A Pirelli több mint száz éve gyárt motorsport abroncsokat, és napjainkban a Forma 1 mellett kiemelt projekt arally abroncsok fejlesztése, ami hatással van nem csak a WRC és az ERC világára, de a nemzeti bajnokságokra is. ”mondta Ivacs Bertalan.A versenyzők számára talán a legfontosabb téma a 2015-ben elérhető rally abroncsok bemutatása volt. MezeyTamás tájékoztatójában szó volt a legújabb fejlesztésű FIA homológ rally abroncsokról, köztük természetesen azaszfaltra való RK, a murvás K, KM, XR és nem utolsó ... sorban a havas-jeges felületekre fejlesztetett speciálisabroncsokról is. Nagyon komoly és folyamatos fejlesztések vannak ezen a téren. A Pirelli akár év közben is képesegy adott abroncson változtatni, fejleszteni. A különböző keverékű abroncsok használatáról is kaptunk néhányhasznos tanácsot, ajánlást, amit természetesen a saját tapasztalat tesz majd teljessé.„ A WRC mezőnyében Pirelli abroncsokat használ már Robert Kubica és Martin Prokop is, az ERC menők közülKajetan Kajetanowicz, Alexey Lukyanuk és Robert Consani is a Pirelli abroncsoknak szavazott bizalmat. Köszönjüka magyar versenyzőknek ... versenyzők, hanem a Rally2 versenyzői is indulhatnak a kupában, küzdhetnek a pontokért.”Két csoport: ORB és Rally 2.A csoportokon belül minden résztvevő a saját géposztályában szerzett pontokat kapja, így elkerülve az esetlegeserőfölényt. 10 verseny került be a Kupa értékelésébe 3 minuszolási lehetőséggel.Mindkét csoportban az első öt helyezett részesül díjazásban, a tavalyihoz hasonlóan vásárlási utalványformájában.Összdíjazás: 3.500.000Ft értékben!Emellett a Pirelli Kupában induló versenyzők számos kiemelt támogatást kapnak. Kedvezményes beszerzési árak,technikai támogatás, szervizparkokban ingyenes ... szerelési lehetőség, ingyenes teszt lehetőségek, a tesztekenegyedi árak az abroncsokra stb.A teljes Pirelli versenyabroncs árlista, a 2015-ös Autógumiplaza-Pirelli Kupa kiírása és a kupán történőrészvételhez szükséges regisztrációs adatlap a www.autogumiplaza.hu/pirelli-rally-abroncs oldalról tölthető le!A bemutató zárásaként az Autogumiplaza Rally Party került napirendre, ahová Tamás és a szervező Dudás Endre(duen.hu) invitálta a jelenlévőket.Mindezek után egy ebéd mellett lehetett megbeszélni és értékelni a tapasztalatokat.Zárszóként Mezey Tamás a következőket mondta: „Azt gondolom 103 fő részvétele2014.10.27. 22:56
jövő zenéje.”Anti és Gergő a Waldviertel Rally-n a már jól megszokott Lancer EVO VI/IX-sel áll rajthoz. A Mitsubishi új motort kap az osztrák - magyar szezonzáróra, a srácok pedig nagyon várják, hogy újra versenyautóba üljenek.Miközben Anti a Waldiertel-ről beszélt még mindig azt a mosolyt láttam az arcán, mint amikor a szombati versenyen először begurult a szervizparkba:„Igen, minden gyorson fülig ért a szánk, nem érdekelt, hogy ki milyen időt ment. Ez tényleg akkora élményt tud adni az embernek, annyira más, mint a Mitsubishi. Annak idején mentem Subaru WRC-vel és ez az R5-ös autó annál ... is többet ad, mert akkor az a WRC 5-7 éves technika volt, de ez most a legújabb. Hihetetlen, hogy miket kitalálnak a mostani mérnökök. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy ezt így össze tudtuk hozni, még ha csak egy ilyen rövid versenyre is!” Akár csak legutóbb Zobákon, úgy most is a reggeli nedves szakaszok kedveztek a csapat másik pilótájának, Nagy Balázsnak és a kis Suzukinak.„Nagyon jó kis versenyen vagyunk túl, tetszettek az új pályák és a rendezés is. Aminek örültem reggel, hogy nedves volt az út, nagyon csúszott. A körülményeknek köszönhetően két szakasz után kategória másodikak ... helyünket, az még talán elérhető. Ha minden jól megy a Santa Domenica Rally Shown-n indulunk, oda leadtuk a nevezésünket, meglátjuk, hogy hozza a sors.” www.maricsekteam.hu2013.09.10.
2013.08.26.
2013.05.27.
2013.03.08.
2013.03.08.
2013.03.01.
2013.01.30. 08:40
Racing.hu: A facebookos életedet figyelve azt látjuk, hogy igencsak képben vagy a mai rallye-s történésekkel. Milyen a kapcsolatod most a rallye-val?Vojcsik Ferenc: Mondhatni naprakész vagyok. Amikor ment a WRC évadnyitója, a Monte Carlo Rallye, minden reggel korán kelve figyelemmel kísértem, néztem az összefoglalókat. A Turini-hágó? Hogyne érdekelne?! Fantasztikus, nagyon kemény. És ilyenkor eszembe jut 1995, amikor nézőként voltunk kint, és élőben láthattuk az akkori nagyokat. Carlos Sainzot, Colin McRaet, Tommi Makinent, Juha Kankkunent, Didier Auriolt, Gilles Panizzit, Francois ... . Szeptemberben volt itt a Rally Túra, meg volt a BAZ megyei rallyesprint. Ekkor Bükkszentkeresztre felmentünk, ott találkoztam Pénzes Zsolttal is, meg sok pesti sráccal. Ott volt Bakó Pisti egy egri srác, aki régen navigált Ivánszkinak. (Ivánszki Árpád - Bakó István) Ott állt várt egy csomó ember és nem tudták, senki sem tudta, hogy miért nem jön a mezőny. Szervezési problémák azok csőstől voltak. Úgy volt, hogy a Mexikó-Völgytől lesz a rajt, egy darabig onnan is volt, de mégsem engedték, hogy onnan rajtoljanak, mert a buszok nem tudtak volna közlekedni. Én nem tudom, hogy ilyen alapvető hibák miként