Keresés
Találatok száma: 1512022.10.02. 13:45
Stage-en is Kalle Rovanpera volt a leggyorsabb Ott Tanak előtt, így Rovanpera megszerezte karrierje első vb címét. Rovanpera így minden idők legfiatalabb világbajnoka lett 22 évesen és 1 naposan, átadva a múltnak Colin McRae 1995-ös rekordját, aki 27 évesen tudott a csúcsra érni. Rovanpera mellett Jonne Halttunen a navigátorok között lett világbajnok.20 év után avattak ismét finn világbajnokot, 2002-ben Marcus Grönholm lett a bajnok.A finn toyotás kettős karrierje során Új-Zélandon érte el nyolcadik WRC futamgyőzelmét.2019.08.23. 18:47
A várt eredménytől egy hajszálnyit elmaradtak, de így sincs miért szégyenkezniük, hiszen a kőkemény európai mezőnyben a lehetőségeikhez képest szépen helyt álltak.A Cesky Krumlov Rallye-n három győzelmet is szereztetek pár hónappal korábban. Mi volt a terv a Barum Rallye-ra?Zlin környékén nem vártunk győzelmeket magunktól, mert ezúttal az ERC mezőnyébe neveztünk, ahol európai szinten is igen magasan jegyzett versenyzőkkel kerültünk egy géposztályba, akik egész szezont versenyeznek ERC-ben és WRC-ben is. Ettől függetlenül szerettünk volna bekerülni a legjobb ötbe mindkét kategóriánkban2018.08.17. 07:35
videót, amit rólunk készítettetek. Most egy kis pihenés következik, valamint utána a német WRC, majd a cseh Barum Rally nekem és csak utána húzom fel a tűzálló overált újra.Támogatóink segítségét köszönjük: Hetech Trend, Vasút Komplett, Droidx, GDP Guru, Autoflex Ker., Villumen, Airvent, Riwax, Di-Fer csoport, ZFW Hortiservice, Sütödetech, VPT Group, ATRA Kft., Sun&Fun Holidays, CATA, RD InterBox Trans Kft., Hyundai Hungary, Garzonszépítők Kft.Fotó: MGR Images2018.05.15. 20:02
nagyon várom, hogy ismét beleülhessek az autóba, de hogy ez hol lesz, még képlékeny a navigátorom, illetve az autó elfoglaltságai miatt. A Baranya Kupa az biztos, de mivel az elég messze van, próbálunk valami versenyt találni a gyakorláshoz, ami nem ütközik sem a magyar, sem a WRC futamokkal.Makai Gergely:A régóta várt jó idő végre a mi oldalunkra állt, így erre panaszunk nem lehetett. 11 gyorsból, az utolsó kör sikeredett a legjobbra, ekkor jöttünk bele, de ez már nem volt elég a jobb helyezéshez annak ellenére, hogy végre ki tudtuk próbálni a legerősebb programot. Ilyenkor jobban megmutatkozik a2018.05.04. 20:16
gumiválasztást.Makai Gergely:Opátija valóban az egyik favoritom, jók a pályák, nagyon tetszik a ritmusa.Tavaly meglehetősen jól szerepeltünk ezen a versenyen, de idén megpróbálunk még jobban sietni! Remélem, az autót végre teljesen száraz körülmények között is kipróbálhatjuk és tudunk fokozatosan gyorsulni. Mint az előző versenyünk előtt, most is a WRC tengerentúli futamáról fogok beesni a navigátor ülésbe, de ez most sem fog hátráltatni.A Mitropa Cup értékelésben nagyon szeretnénk ismét dobogón végezni, ehhez a lehető leggyorsabban és legpontosabban kell mennünk a Hyundai 2017.10.18. 20:03
sikerül-e megszerezni az év végi abszolút 3.helyet a MitropaCup értékelésben. Kipihenten és maximális felkészültséggel várom a rajtot. Szeretném, ha jó hangulatban, gyors és pontos versenyzéssel a dobogóra állva búcsúzhatnánk az idei évtől. Németországban eddig csak WRC futamokon jártam, a szervezés mindig nagyon jó, gondolom erre most sem lesz panasz. Tempós pályák várnak ránk, ami a magyar versenyen kedvezett nekünk és az R4-es versenyautónak, bizakodva várjuk így most ezt a versenyt! Támogatóink segítségét köszönjük: Hetech Trend, Vasút Komplett, Droidx, GDP Guru, Autoflex Ker2017.03.15. 12:07
volna. De így is jó felkészülés volt, meglátjuk mire lesz elég. Szeretnénk nem csak a Mitropa Kupában elől végezni, ami nem lesz könnyű, hiszen eddig 12 R5-ös kocsi mellett 3 WRC is indul, így nagy bravúr lenne a top 15-ben végezni, de még a top 20 se lesz könnyű. Bár még nem indultam itt, a videók alapján szenzációs pályák várnak ránk, sok felhordással. Maga a verseny abból is szenzációs, hogy minden gyors 10 kilométeren belül van a központhoz képest, ez nagyban könnyíti a pályabejárást, valamint a nézők, fotósok dolgát. A gyorsasági táv annyi, mint a Miskolc Rallye-n, 169 km, azonban az össztáv2016.11.30. 10:54
Egy kicsúszással és egy 10mp-es büntetéssel is abszolút 7. helyet szerezték meg egy komoly mezőnyben, a nem R5-ös, vagy WRC autók közül a 2. helyet szerezték meg a sokszoros bajnok Sebalj mögött szoros csatában.Várkonyi Szabolcs: Régen nem élveztem így versenyt, amihez nyilván kellett a jó teljesítmény, mivel az mindig feldobja az embert. Egy remek autót kaptunk, már a veszprémi teszten sem kellet hozzányúlni, Hideg Krisztián olyan remekül beállította. Sajnos szinte egész nap esett, vagy szemerkélt, ez kicsit nehezítette a dolgot, de leginkább a nézőkét, meg a fotósokét. Alkalmi navigátorom2015.08.17. 00:39
Spitzmüller Csaba:Az aszfaltos futamok közül nem az egyik legnehezebb, hanem a legnehezebb a Kassa Rally! Nem ismerjük annyira az ottani a pályákat, mint a magyar szakaszokat, viszont én nagyon kedvelem a szlovákiai gyorsokat. Nehéz, de nagyon ritmusos, gyors pályák szerepelnek a Kassa Rally programjában. Egy részét jól ismerjük és örömmel konstatáltam, hogy egy régi kedves ismerősöm, a Lubovec is szerepel az útvonallapon. Még 2005-ben, mikor egy Toyota Corollával mentem, pont ezen a pályán gyűjtöttem be az első WRC-s szakaszgyőzelmemet! Rendkívül gyors, veszélyes szakasz, úgyhogy örülök2015.03.31. 13:58
Április 5-6-án debütálsz a Húsvéti Rallycross Parádén a RabócsiRingen egy számodra is új autóval. Mit is tudhatunk róla?- Ez egy Peugeot 208 típusú autó, ami a régi 206-os motorját és váltóját kapta meg. WRC üvegszálas szélesítésekkel és karosszéria elemekkel és további "okosságokkal" lett a súlycsökkentés elérve. A motort lejjebb helyeztük el és az első futómű is egyedileg teljesen átalakítva épült meg. A Nyirád Motorsport - Fuxtec " FAST AND FUX" csapat színeiben fogsz versenyezni az idén. Mik a 2015-ös terveid a Rallycrossban?- Természetesen befejezni a futamokat. Azt hiszem ennél többet2015.02.28. 23:07
tájékoztatta a jelenlévőket a Pirelli és a Motorsport, valamint az Autogumiplaza.hu kapcsolatáról.„ A Pirelli több mint száz éve gyárt motorsport abroncsokat, és napjainkban a Forma 1 mellett kiemelt projekt arally abroncsok fejlesztése, ami hatással van nem csak a WRC és az ERC világára, de a nemzeti bajnokságokra is. ”mondta Ivacs Bertalan.A versenyzők számára talán a legfontosabb téma a 2015-ben elérhető rally abroncsok bemutatása volt. MezeyTamás tájékoztatójában szó volt a legújabb fejlesztésű FIA homológ rally abroncsokról, köztük természetesen azaszfaltra való RK, a murvás K, KM, XR és nem utolsó ... sorban a havas-jeges felületekre fejlesztetett speciálisabroncsokról is. Nagyon komoly és folyamatos fejlesztések vannak ezen a téren. A Pirelli akár év közben is képesegy adott abroncson változtatni, fejleszteni. A különböző keverékű abroncsok használatáról is kaptunk néhányhasznos tanácsot, ajánlást, amit természetesen a saját tapasztalat tesz majd teljessé.„ A WRC mezőnyében Pirelli abroncsokat használ már Robert Kubica és Martin Prokop is, az ERC menők közülKajetan Kajetanowicz, Alexey Lukyanuk és Robert Consani is a Pirelli abroncsoknak szavazott bizalmat. Köszönjüka magyar versenyzőknek2014.12.22. 19:37
lesz! Nem áll tőlem messze a rallye világa, hiszen gyerekkorom óta járok versenyekre. Hazaira is illetve nemzetközire is. Imádom. A play stationben is a wrc volt a kedvenc játékom. De élőben nyílván más lesz.Gondolod, hogy a zárt pályás tapasztalataidat átviheted majd a rallye-ba?-Nagyon más a kettő, de biztos nem lesz hátrány a gyorsaságis múltam. Itt más dolgokra is kell majd koncentrálnom, mint például a változó útviszonyok, bukóterek hiánya, hogy egyáltalán ül mellettem valaki és folyamatosan magyaráz… Itt nincs felvezető kör ahol a gumit és a fékeket be tudod melegíteni. Itt a2014.10.27. 22:56
jövő zenéje.”Anti és Gergő a Waldviertel Rally-n a már jól megszokott Lancer EVO VI/IX-sel áll rajthoz. A Mitsubishi új motort kap az osztrák - magyar szezonzáróra, a srácok pedig nagyon várják, hogy újra versenyautóba üljenek.Miközben Anti a Waldiertel-ről beszélt még mindig azt a mosolyt láttam az arcán, mint amikor a szombati versenyen először begurult a szervizparkba:„Igen, minden gyorson fülig ért a szánk, nem érdekelt, hogy ki milyen időt ment. Ez tényleg akkora élményt tud adni az embernek, annyira más, mint a Mitsubishi. Annak idején mentem Subaru WRC-vel és ez az R5-ös autó annál ... is többet ad, mert akkor az a WRC 5-7 éves technika volt, de ez most a legújabb. Hihetetlen, hogy miket kitalálnak a mostani mérnökök. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy ezt így össze tudtuk hozni, még ha csak egy ilyen rövid versenyre is!” Akár csak legutóbb Zobákon, úgy most is a reggeli nedves szakaszok kedveztek a csapat másik pilótájának, Nagy Balázsnak és a kis Suzukinak.„Nagyon jó kis versenyen vagyunk túl, tetszettek az új pályák és a rendezés is. Aminek örültem reggel, hogy nedves volt az út, nagyon csúszott. A körülményeknek köszönhetően két szakasz után kategória másodikak2014.10.17.
Indulunk? Nem indulunk? Indulunk! A Maricsek Miklós - Kovács Szabolcs kettős ugyan benevezett a 48. Mecsek Rallye-ra, de jó darabig úgy tűnt, hogy nem tudnak elrajtolni az ORB ötödik futamán. Az idei évben a fiuk által használt Lancer EVO IV/IX-est ugyanis a mecseki viadalra kibérelte Szvatek Zsolt, ezért a kaposvári - pécsi páros a Mitsubishi Lancer WRC Replikával akart elindulni a Mecsek Rallye-n, de az nem készült el a hétvégéig. A megoldást egy harmadik autó jelenti, ami a napokban került Maricsek Miki birtokába. „Régóta nézegettem az EVO IX-es Mitsubishiket, mert szerettem volna egy Sándor Anikó ORB, Rallye2, Historic2014.07.15.
. Nem is tudnék olyan autót mondani –a WRC-ken kívül - amire szívesen lecserélném. A tavalyi év a tanulás jegyében zajlott, az idei azonban a felzárkózásé. Úgy terveztük, hogy szeretnénk az élmezőnyhöz tartozni, talán nyugodtan mondhatom azt, hogy az eredményeink alapján ez már sikerült is. Könnyen összebarátkoztunk az autóval, gyorsan elértünk egy szintet, egy megfelelő gyorsaságot, azonban innen nagyon nehéz a fejlődés… Csupán pár másodperc kellene az első helyig, amit talán a legnehezebb megszerezni, éppen ezért beiktattunk egy két napos tesztet. Ezt a néhány másodpercet próbáltuk a futómű Papp Zsuzsa ORB2014.05.25. 10:19
Racing.hu: 2013-ban, amíg mehettek a WRC-k, addig ti is egy WRC-vel versenyeztetek. Ez a mezőny jelentős hányadával – de nem mindenkivel- szemben azért biztosított nektek némi technikai előnyt. Ez az idei Miskolc Rallye-ra mondhatni megszűnt. Helyezett e bármilyen nyomást rád az, hogy kiegyensúlyozottabbak lettek idén az erőviszonyok?Kazár Miklós: Igazából tavaly csak egyetlen versenyen, az Eger Rallye-n volt technikai előnyünk. Akadt a miénktől tavaly jobb kocsi is. Ez az évad szerintem nagyon hasonlít a 2012-es szezonra, amikor folyamatosan komoly csaták voltak, és ezekben sokszor csak2014.02.10. 21:50
?-Úgy gondolom ez a vérfrissítés mindenképpen előnyömre ,előnyünkre fog válni. Persze én is megteszek mindent azért , hogy gyors legyek. Sikerült eddig fogynom 6 kilót de még tervben van kb. 10 kiló ledobása !Hallottunk híreket felőled ! WRC-t, S 2000-et de még R5-öt is ! Hogy áll ez a projekt? Van valóság alapja vagy csak pletyka?-Semmi esetre sem szeretnék az elsők között R5 autóba űlni és nem szeretném mégegyszer átélni egy újabb típus gyerekbetegségeivel járó kínokat ! És egyébként sem gondolom hogy sikerülhetne egy ilyen költségvetést összerakni pillanatnyilag ! Persze abban is bízok,hogy az2013.10.05. 17:31
Racing.hu: Te is mentél itt anno a műjégpályán nem is akármilyen autókkal. Milyen érzések és emlékek „törnek rád” most, hogy újra itt állhatunk ezen a patinás helyen? Érdi Tibor: Tényleg szép emlékek kötnek engem ide. Eszembe jut például, hogy 1999-ben, mentem itt egy WRC-vel, mégpedig annak kapcsán, hogy bemutassam Magyarországon a Subaru WRC-t. Egy esti, lámpafényes bemutató volt ez, ahol a Lázár testvérek hatos lovasfogata húzta be az autómat a pályára, ahol egy csodálatos, látványos és mindenki számára emlékezetes bemutatót láthatott a szép számú publikum. Racing.hu: Ahogy körül nézünk2013.09.05. 10:10
, hogy ismét találkozhassak vele. Racing.hu: A mostani pályákról mit tudsz, és hogyan emlékszel vissza a régi kassai gyorsokra?Turi Tomi: Igazából nem sokat tudok a ránk váró gyorsokról, a tréning után leszek ebben a kérdésben is okosabb, de magáról a Kassa Rallye-ról sem tudnék még most bővebben nyilatkozni. Az emlékeim is jócskán megfakultak már, mert legutóbb 8 éve, 2005-ben mentem itt utoljára, akkor WRC-vel. Úgy tudom, hogy az akkori gyorsokból most lesz kettő. A többit pedig egyáltalán nem ismerem.Racing.hu: És 2005-ben ugye nyertél is…Turi Tomi: Így van, akkor én nyertem meg az abszolút2013.05.27.